Skip to main content
Beantwoord

Pickx op de GSM werkt niet

• April 17, 2026
  • 30 reacties
  • 244 Bekeken

Baars
Forum|alt.badge.img

Op mijn GSM abonnement van Proximus heb ik 20GB data en 5 GB pickx. 

Als ik via Pickx tv ga kijken op de GSM wordt niet de data van Pickx gebruikt maar wel data van de 20 GB.

Als deze 20 GB verbruikt zijn wordt ook niet overgegaan naar de 5 GB van Pickx 

Wat is hier het probleem?

Beste antwoord door Michael V

@Baars Ik ga dit zelf moeten navragen waarom uw verbruik van de app toch van uw gewone teller gaat en niet van de pickx teller. Als ik een antwoord heb kom ik bij u terug.

30 reacties

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • April 20, 2026

@Baars  Als je naar pickx kijkt, is dit dan via de app of via de site?

Baars
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • April 22, 2026

Op mijn GSM abonnement van Proximus heb ik 20GB data en 5 GB pickx. 

Als ik via Pickx tv ga kijken op de GSM wordt niet de data van Pickx gebruikt maar wel data van de 20 GB.

Als deze 20 GB verbruikt zijn wordt ook niet overgegaan naar de 5 GB van Pickx 

Wat is hier het probleem?

Ik neem aan dat als je op de GSM kijkt dat dat via de app is, en dat doe ik dus dan via de app.

De site zit tcch alleen maar op de tv?

Martin
  • April 22, 2026

Nee, je kijkt ook op je TV (via decoder) via een Pickx app.
(via app op een smart TV zelf werkt volgens mij nog altijd niet, Je kan wel casten naar je smart TV eventueel)
Maar wat ​@Michael V  bedoelde is of je eventueel  pickx bekijkt op je smartphone via een browser zoals je op een tablet en pc en laptop ook kunt doen. 

Baars
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • April 22, 2026

Ik heb een apple gsm type iPhone SE  modelnummer MMXJ3ZD/A met IOS versie 26.4.1 met zover ik weet de browser Safari.

Baars
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • April 23, 2026

Het probleem is niet het kijken via Pickx op de gsm dat gaat goed.

Het is het data gebruik van als je via  Pickx kijkt op de gsm wordt niet de data 5 GB van Pickx gebruikt maar de gewone data van ,en als deze verbruikt zijn wordt ook niet overgegaan naar de 5GB data van Pickx

Mutlie
  • April 23, 2026

Maar het is zo dat als je kijkt via je browser, dus via internet, dat je internet data gebruikt ipv Pickx data. Daarvoor moet je via de Pickx app tv kijken.
Deze (denk ik) https://apps.apple.com/be/app/proximus-pickx/id1001169079?l=nl
Doe je dat? Want uit je berichten raak ik er niet echt uit wijs.

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • April 23, 2026

Maar het is zo dat als je kijkt via je browser, dus via internet, dat je internet data gebruikt ipv Pickx data. Daarvoor moet je via de Pickx app tv kijken.

@Baars Dat is rede van mijn vraag. Het gaat over hoe je kijk waar de data vanaf gaat. Dus als ik het goed begrijp kijkt u via de pickx app op je iPhone. En als je dan via het mobiele internet kijkt, is dat dan thuis of in het buitenland?

Martin
  • April 23, 2026

Ik heb een apple gsm type iPhone SE  modelnummer MMXJ3ZD/A met IOS versie 26.4.1 met zover ik weet de browser Safari.

@Baars ik ging er hier vanuit dat je met de safari Browser proximus Pickx bekeek via het mobiel netwerk, maar mss heb ik het verkeerd geïnterpreteerd?

@Baars Dat is rede van mijn vraag. Het gaat over hoe je kijk waar de data vanaf gaat. Dus als ik het goed begrijp kijkt u via de pickx app op je iPhone. En als je dan via het mobiele internet kijkt, is dat dan thuis of in het buitenland?

Baars
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • April 23, 2026

Ik kijk inderdaad via de Pickx app op de iPhone .

Wij kijken hoofdzakelijk Pickx als we aan het overwinteren zijn in het buitenland zijn, maar als ik de Pickx app ook hier thuis gebruikt bv in de tuin dan gebruikt hij ook niet de  data van Pickx en wel de mobiele data.

Ik had uw link van Pickx geïnstalleerd en de oude verwijderd ,maar als ik nu op de nieuwe app Pickx opent met het symbool van Pickx en de titel Picks in de app, dan komt er een tweede app bij met het symbool van Pickx in de app en er onder de titel Proximus Pickx en deze wordt dan actief om te gebruiken.

De door u voorgestelde app wordt dan niet gebruikt.

Zal het helpen als ik naar de winkel gaat in Turnhout om alles na te laten kijken?

Martin
  • April 23, 2026

Welke wordt gebruikt hangt af van of ja al dan niet reeds op het nieuw TV platform overgezet werd.

Zo ziet het er in de App Store uit

• Oud platform
    • Zwart icoon
    • Wit Proximus-logo
    • Duidelijk “pickx” tekst onder het logo
  • Nieuw platform
    • Wit (of licht) icoon
    • Gekleurd Proximus-logo (paars/blauw tinten)
    • Geen ‘pickx” tekst meer in het icoon

Ik had uw link van Pickx geïnstalleerd en de oude verwijderd ,maar als ik nu op de nieuwe app Pickx opent met het symbool van Pickx en de titel Picks in de app, dan komt er een tweede app bij met het symbool van Pickx in de app en er onder de titel Proximus Pickx en deze wordt dan actief om te gebruiken.

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • April 23, 2026

@Baars Als je 1 van de 2 apps hebt geïnstalleerd en deze geeft aan de andere te gebruiken moet je veranderen. Je kan maar 1 van de twee app’s gebruiken. Aan je uitleg heb je de oude op je iPhone gezet nu. De app die je moet gebruiken is die met het logo alleen in de app en niet de tekst er nog is bij.

Baars
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • April 23, 2026

oke dan zal ik de verkeerde app gebruiken nu , dat zal dan wel een gewijzigd zijn.

De app met het logo met de paars wit blauwe tinten kan ik in App Store niet vinden , en de link van u was dan ook nog een oude app.

Waar kan ik de nieuwe app vinden om te installeren?

Martin
  • April 23, 2026

@Baars 

Lukt het dan niet als je op je iphone naar de  app-store gaat

zie→ Apps downloaden uit de App Store op de iPhone - Apple Support (NL)
                                    Ga naar de App Store-app  op je iPhone enz….) 

dan zoeken op → Proximus pickx

Baars
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • April 23, 2026

Bij mij in de App Store van Apple staat niet de Pickx app met de door u omschreven kenmerken, wel de oude apps 

Omschrijving

• Nieuw platform
    • Wit (of licht) icoon
    • Gekleurd Proximus-logo (paars/blauw tinten)
    • Geen ‘pickx” tekst meer in het icoon

Martin
  • April 23, 2026

@Baars 

Ik heb eens op een iphone hier thuis de Appstore-app  geopend dan in de zoekbalk “Proximus Pickx” ingevoerd 

Dan Veschijnt er bovenaan het scherm ene met een
icoon met zwarte achtergrond waar het Proximus symbool in het wit aangeduide staat
en er juist onder de tekst “Pickx” in het wit.

Dan daaronder een tweede
icoon met zwarte achtergrond waar het Proximus symbool in het wit aangeduide staat
maar deze keer er onder geen tekst “Pickx” in het wit.

Krijg jij deze iconen dan niet te zien?

Baars
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • April 24, 2026

Ja die krijg ik allebei te zien.

Bij eerste de bovenste met wit symbool en Pickx tekst er in staat dan rechts open

en bij de tweede met Pickx symbool en zonder tekst staat rechts een wolkje met pijltje 

Martin
  • April 24, 2026

@Baars 

deze met de tekst rechts “open”,  staat dus reeds op je iPhone geinstelleerd.

Die tweede met symbool alleen,

staat dus nog niet op je iPhone daarom staat daar dat “wolkje met pijltje”  dat dient om er op te klikken zodat die dan kan geïnstalleerd worden op je iPhone.

Baars
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • April 24, 2026

Ja dat weet ik dat deze nog geïnstalleerd moet worden.

Dat had ik al een keer gedaan en toen de andere/oude  verwijderd.

Als ik dan de nieuwe app Pickx opent en gaat gebruiken , komt de oude app weer terug en gaat die gebruikt worden voor het bekijken van een programma.

Hoe verwijder je dus definitief de oude van je gsm? 

Martin
  • April 24, 2026

@Baars 

Dan zal dit willen zeggen dat je nog niet op het nieuw TV platform bent overgeschakeld geweest, dit heb ik ook voorgehad vroeger als ik nog op het oud TV platform stond.
Maar dit heeft volgens mij niets te maken met je uiteindelijk probleem dat je verbruikte data voor het gebruik van Pickx-app niet van je mobiel Pickx data afgaat of je nu op het oud of nieuw platform staat.

Enfin, er zal een Proximus Moderator dit verder allemaal moeten natrekken want die mogelijkheid heb ik natuurlijk niet, aangezien ik niet van PX zelf ben!

Baars
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • April 24, 2026

Is er een Proximus Moderetor beschikbaar om naar dit probleem te kijken en evt op te lossen?

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 24, 2026

@Baars Ik ga dit zelf moeten navragen waarom uw verbruik van de app toch van uw gewone teller gaat en niet van de pickx teller. Als ik een antwoord heb kom ik bij u terug.

Baars
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • April 24, 2026

Wij hebben al heel veel jaren op 2 GSM’S een Mobile flex S abonnement van  nu 20 GB en 5 GB data en  waren daar zeer tevreden over.

Nu wekt al maanden  Pickx niet meer als voorheen en wordt bij gebruik de data van 20 GB gebruikt en als deze verbruikt is gaat deze niet naar de 5 GB van Pickx en gaat het gebruik in trager en trager.

We hebben dus geen 25 GB data maar 20 GB en betalen voor 25 GB wat niet correct is 

We betalen dus al jaren elke maand trouw ons abonnement maar Proximus levert niet de dienst of wijzigen de conditie die ze afspreken.

Martin
  • April 24, 2026

Staat VPN actief op je smartphone?

Wij hebben al heel veel jaren op 2 GSM’S een Mobile flex S abonnement van  nu 20 GB en 5 GB data en  waren daar zeer tevreden over.

Nu wekt al maanden  Pickx niet meer als voorheen en wordt bij gebruik de data van 20 GB gebruikt en als deze verbruikt is gaat deze niet naar de 5 GB van Pickx en gaat het gebruik in trager en trager.

We hebben dus geen 25 GB data maar 20 GB en betalen voor 25 GB wat niet correct is 

We betalen dus al jaren elke maand trouw ons abonnement maar Proximus levert niet de dienst of wijzigen de conditie die ze afspreken.

Baars
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • April 25, 2026

Waarom VPN ?

Wij hebben dat niet op de GSM geactiveerd staan.

Dat hebben we nooit gehad en maanden geleden werkte Pickx gewoon naar behoren tot er naar ik nu begrijp een andere app zou zijn gekomen.

Martin
  • April 25, 2026

Omdat VPN mogelijks zou kunnen de oorzaak zijn, maar als je deze niet gebruikt moet het een andere reden zijn.

Die andere app bestaat al een tijdje, dus dat zal ook de reden niet zijn en trouwens die recente app is voor zij die al op het nieuw tv platform zitten. Hoe dan ook of je nu met de oude of de nieuwe app werkt, in beide gevallen zou dit moeten in orde zijn.

je zal moeten afwachten tot ​@Michael V een antwoord gekregen heeft zoals hij hierboven aangehaald heeft.