Skip to main content

Hallo,

Mijn huisgenoten zijn op reis met mijn laptop. Ik had voor hun vertrek alles geïnstalleerd en getest zodat ze ginder ook gemakkelijk via het internet tv zouden kunnen kijken. Vorig jaar op mijn oude laptop werkte dat normaal. Nu blijkt dat ze een foutmelding krijgen dat ze of wel via wifi moeten kijken of wel hun locatie aan moeten zetten voor pickx.

Maar de laptop hééft wifi. Of zorgt het gebruik van een mifi met Franse SIMkaart voor verwarring in Pickx? Nogthans is Frankrijk nog altijd onderdeel van de EU, lijkt mij. Soit.

Ik vind online in de Pickx app geen enkele manier om de locatie te delen. En de uitleg op de website is nogal summier.

Dus enig idee hoe ik dit best oplos van op afstand?

 

 

 

Ik vind online in de Pickx app geen enkele manier om de locatie te delen. En de uitleg op de website is nogal summier.

@Sarah2 Het is de locatie van de laptop die je moet opzetten. 

bv voor windows 10

 


Volgens de algemene voorwaarden van de Pickx app moet je gewoon over de log-in gegevens beschikken voor Pickx en kan je voor de rest gewoon gebruik maken van mifi met een Franse SIM kaart: https://www.proximus.be/dam/jcr:71f0d9df-513f-4cb0-96e3-5111cc9b4519/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/gc_Proximus_TV_App_trial_nl_proximus~2019-06-14-14-15-46~cache.pdf Ik kan niet direct terugvinden dat er een Proximus SIM kaart moet insteken.Enkel VOD werkt niet in het buitenland : https://www.proximus.be/dam/jcr:c437cabe-ddc4-44d0-a79f-4da3551cab39/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/vodonpc_general_conditions_nl~2017-05-31-17-00-44~cache.pdf Het zou moeten lukken met wat Martin zei.


Er moet geen Proximus simkaart insteken.


Ik vind online in de Pickx app geen enkele manier om de locatie te delen. En de uitleg op de website is nogal summier.

@Sarah2 Het is de locatie van de laptop die je moet opzetten. 

 


Aaah, nu valt mijne nikkel. Dat ik daar niet aan gedacht heb dat ze dat bedoelde. En ik maar heel de proximus app afspeuren op zoek naar toeganginstellingen.

 

Bedankt allemaal! Dan zullen we dat eens proberen.


Ik heb hetzelfde probleem via mijn Ipad.  De locatievoorzieningen staan aan, maar toch zegt de app dat deze niet aanstaan en werkt het niet.


@Mikker  : Heb je dit ook specifiek toegestaan voor de Pick app? Zie hier : https://support.apple.com/nl-be/HT203033 (dit moet op altijd staan of enkel wanneer ik app gebrui) https://www.iculture.nl/tips/locatievoorzieningen-ios-uitgelegd/


En zeggen dat het bij mij werkt zonder locatievoorziening 🤞


Dat zal alleen maar gebruikt worden in het buitenland, of wanneer een buitenlandse GSM antenne sterker is. Nog een verschil is het besturingssysteem:  Android en IOS.


ik denk eerder inderdaad verschil in android tov iOS al kun je niet direct afleiden dat proximus aangeeft dat het in het binnenland niet zou nodig zijn.


@Mikker  : Heb je dit ook specifiek toegestaan voor de Pick app? Zie hier : https://support.apple.com/nl-be/HT203033 (dit moet op altijd staan of enkel wanneer ik app gebrui) https://www.iculture.nl/tips/locatievoorzieningen-ios-uitgelegd/

Hmmm, Pickx vraagt enkel om te tracken (sta ik niet toe) maar niet naar locatiegegevens op m’n IOS apparaat, bijgevolg vind ik ze niet terug in m’n lijst van apps onder de locatievoorzieningen en dus geen TV in buitenland (EU) 


Je bedoelt dat als locatie voorziening opstaat het niet werkt, maar als je effen tracking toestaat dat het dan wel werkt?


Reageer