Skip to main content
Antwoord

Pickx erg traag sinds laatste update?

  • September 25, 2025
  • 8 reacties
  • 160 Bekeken

Sinds ongeveer 2 weken? Een laatste update? Is het opstarten van de tv-box en pickx extreem traag geworden.
Efficient gebruiken van elektriciteit tot daar, maar de TV aanzetten en bijna 5 minuten moeten wachten voor de TV-box door de opstartprocudure raakt gaat er wat over.
Het zou ook leuk zijn moesten we zelf kunnen kiezen die “stroombesparing” optie af te zetten. De zonnepanelen kunnen dat wel trekken.

Kan ik iets doen zodat het opstarten wat sneller kan gaan of moet ik wachten op een fix van proximus?

Beste antwoord door Martin

 ​@Jelle_07 

Door eco-modus uit te zetten, via de menu en scroll naar beneden naar support …… zie hieronder

  • Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Systeeminfo
              |- Controleren op Updates         
              |- Zenderinfo ophalen       
              |- Clear data & herstart         
              |- App herstarten 
              |- Eco-Modus
              |- Videokwaliteit beheren

Ik zal bij mij een testen hoelang het duurt dat decoder en Tv nodig heeft om te starten met die laatste update

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

Martin
  • Antwoord
  • September 25, 2025

 ​@Jelle_07 

Door eco-modus uit te zetten, via de menu en scroll naar beneden naar support …… zie hieronder

  • Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Systeeminfo
              |- Controleren op Updates         
              |- Zenderinfo ophalen       
              |- Clear data & herstart         
              |- App herstarten 
              |- Eco-Modus
              |- Videokwaliteit beheren

Ik zal bij mij een testen hoelang het duurt dat decoder en Tv nodig heeft om te starten met die laatste update


  • Auteur
  • Rising star
  • September 25, 2025

 ​@Jelle_07 

Door eco-modus uit te zetten, via de menu en scroll naar beneden naar support …… zie hieronder

  • Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Systeeminfo
              |- Controleren op Updates         
              |- Zenderinfo ophalen       
              |- Clear data & herstart         
              |- App herstarten 
              |- Eco-Modus
              |- Videokwaliteit beheren

Ik zal bij mij een testen hoelang het duurt dat decoder en Tv nodig heeft om te starten met die laatste update

Yeah, ik dacht niet dat ik die setting kon wijzigen, ik kijk er vanavond nog eens naar.


Martin
  • September 25, 2025

@Jelle_07 Bij eco-modus aan en afhankelijk wat ik eerst opstart, eerst TV of eerst decoder duurt het ongeveer een 25 sec als het beeld opspringt. Zal waarschijnlijk ook van TV tot TV toestel afhangen en of de TV in diepe slaap staat of niet.


  • Auteur
  • Rising star
  • September 25, 2025

@Jelle_07 Bij eco-modus aan en afhankelijk wat ik eerst opstart, eerst TV of eerst decoder duurt het ongeveer een 25 sec als het beeld opspringt. Zal waarschijnlijk ook van TV tot TV toestel afhangen en of de TV in diepe slaap staat of niet.

De tv is -instant-, misschien een second of 2. Dan is het tot 5minuten staren naar een opstartscherm van pickx met blaadje. Maar ik zal eens kijken of ik nu wel die setting kan wijzigen in dat eco menu.


Martin
  • September 25, 2025

@Jelle_07 

Dat is inderdaad  heel lang !

mss heb jij dan toch nog en andere software versie 

bij mij is dit 

App versie-6.180.2 en middle ware versie MW-5.9

kijk eens bij u onder Systeeminfo wat dit bij u is.

> “Support “

          |- Systeeminfo

__________________________________________________

Wat je anders ook kan proberen is eens controleren of het met HDMI CEC zou kunnen te maken hebben en HDMI CEC eens  uit te zetten om zo eens te testen en dan kan je beide opzetten  door zelf op je PX afstandsbediening achtereen de  decoder en TV aan te zetten.

  1. Druk op Bouton Retour au menu
  2. Ga naar (tandwieltje ⚙️) > Instellingen Toestel > Apparaat voorkeuren >  HDMI > HDMI CEC. Schakel HDMI CEC UIT.
  3. Idem in de instellingen van je TV toestel de HDMI CEC op aan zetten

 


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • September 25, 2025

@Jelle_07 Heb je de eco-modus kunnen uitzetten? Heeft dit geholpen? 


  • Auteur
  • Rising star
  • September 25, 2025

@Jelle_07 

Dat is inderdaad  heel lang !

mss heb jij dan toch nog en andere software versie 

bij mij is dit 

App versie-6.180.2 en middle ware versie MW-5.9

kijk eens bij u onder Systeeminfo wat dit bij u is.

> “Support “

          |- Systeeminfo

__________________________________________________

Wat je anders ook kan proberen is eens controleren of het met HDMI CEC zou kunnen te maken hebben en HDMI CEC eens  uit te zetten om zo eens te testen en dan kan je beide opzetten  door zelf op je PX afstandsbediening achtereen de  decoder en TV aan te zetten.

  1. Druk op Bouton Retour au menu
  2. Ga naar (tandwieltje ⚙️) > Instellingen Toestel > Apparaat voorkeuren >  HDMI > HDMI CEC. Schakel HDMI CEC UIT.
  3. Idem in de instellingen van je TV toestel de HDMI CEC op aan zetten

 

Ik heb dezelfde software en cec stond al uit. 

Ik heb nu eco modus kunnen uitschakelen, de echte test daarvoor is morgenvroeg. Daarvoor moet die even uitstaan.

In elk geval al wel “dikke merci” voor de suggesties, het staat me echt voor dat ik eco modus in het verleden niet kon uitschakelen. Morgenvroeg een update :)

 

@Jelle_07 Heb je de eco-modus kunnen uitzetten? Heeft dit geholpen? 

Yes en afwachten, dat kan ik zo snel niet bevestigen :)

Morgen meer!


  • Auteur
  • Rising star
  • September 26, 2025

Dat eco uitzetten helpt in elk geval, nu start pickx bijna even snel op als mijn tv.
Hopelijk blijft dat nu ook aanstaan na een volgende update.

Thanks!