Skip to main content
Vraag

Pickx app via Google Chromecast

• August 8, 2025
  • 3 reacties
  • 155 Bekeken

kvantorre

Hallo, ik ben aan het overwegen om een Google TV streamer aan te schaffen om op die manier via mijn smartphone / tablet dmv de pickx app TV te kijken. Momenteel heb ik een abonnement TV+internet+mobiel.

Kan ik de pickx app ook gebruiken als ik mijn abonnement aanpas naar enkel internet+mobiel of is TV abonnement noodzakelijk?

Als er TV in het abonnement moet zitten dan heeft het eigenlijk niet veel nut om die Google TV Streamer aan te schaffen…… of vergis ik mij?

(Momenteel heb ik een Android TV Box).

Bedankt

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

3 reacties

Martin
  • August 8, 2025

@kvantorre 

Pickx is de applicatie  om Px TV te kijken (=Tv abonnement noodzakelijk)  zowel op decoder en andere apparaten zoals smartphone tablet ...

De streamer kan nuttig zijn als je bv geen smart TV hebt waarop je apps kunt installeren  of als je vanuit apps op je smartphone of tablet wit streamen naar je TV.

Google TV Streamer: alles wat je wou weten | Proximus

De v7 decoder heeft eigenlijk een ingebouwde chromecast.

Mutlie
  • August 8, 2025

Anderzijds kan je d.m.v. de tv streamer rechtstreeks of uitgesteld naar zenders kijken via de respectievelijke apps (VTMgo, GoPlay, VRTmax, ...) maar ben je wel gebonden aan uitzendrechten zoals bijv op Nederlandse zenders zijn niet alle uitzendingen beschikbaar via NPO-Start. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • August 8, 2025

Pickx is een applicatie om naar Proximus TV te kijken, u kunt dus enkel van Pickx gebruik maken als u een Proximus TV abonnement onderschrijft (of deel uitmaakt van een gezin met een dergelijk abonnement)

Uiteraard kunt u bv. via Google TV boxen,  Android TV boxen, Apple TV boxen, enz. via apps zoals VRTMax, VTMGo, enz. met een internetabonnement ook TV zenders X, Y en/of Z kijken met een dergelijk app aanbod (ook buitenlandse zenders indien deze apps kunnen gebruikt worden in België)