Skip to main content
Vraag

Pickx app op apple tv probleem

• November 4, 2025
  • 3 reacties
  • 82 Bekeken

Ik kijk bijna 2 jaar tv via pickx op de apple tv aangekocht in het flex pack , het was niet altijd 100% maar toch doenbaar .Sinds de update naar de nieuwe app (die zonder proximus in het embleem) vorige week heb ik het zelfde probleem als hierboven opgenomen films , andere programma's rechtstreeks of replay steeds blijft er een wieltje draaien in het midden van het scherm en laden niet , het nieuws en weer daartegen lukt dan wel zonder problemen ? ik heb de apple tv reeds gereset naar fabrieksinstellingen contact gehad met apple support en de klantendienst van proximus verschillende keren niets helpt , ik kijk tv nu via de apps van de zenders en dat werkt wel .

Wat me op valt is dat via de iPhone het wel werkt , maar daar staat versie 1.12 in de App Store en op de apple tv app store is het 1.11 en is de 1.12 niet te zien ? Is er echt geen oplossing ? 

3 reacties

Martin
  • November 4, 2025

Lauter ter info:

Nochtans zeggen ze op het ander forum het volgende:

Graag informeren we je over de release van versie 1.12 van de Pickx app, nu beschikbaar op het nieuwe Pickx platform voor Android, tvOS en iOS.

Nieuwe functies en verbeteringen:

• Androïde
    • Introductie van filters in de tv-gids voor snellere en intuïtievere navigatie naar uw favoriete inhoud
    • Prestatie-optimalisaties en stabiliteitsverbeteringen voor een soepelere ervaring
  • Ios
    • Filters toevoegen aan de tv-gids
    • AirPlay-ondersteuning: geniet met gemak van uw inhoud op het grote scherm
    • Prestatieverbeteringen en stabiliteitsoplossingen

We raden je aan je app bij te werken om te profiteren van deze nieuwe functies en optimalisaties.

Hierop reageert iemand en zegt het volgende:

En ik kan hier melden dat het starten van een AirPlay-stream op Apple TV vanaf een iPhone of iPad stabieler is dan rechtstreeks kijken vanuit de tvOS-app.

Ik kan niet wachten tot deze tvOS-app stabieler is!

• Apprentice
  • November 8, 2025

Ervaar zelfde problemen op apple tv 4k, live tv laadt niet of slechts na 40 seconden. In 2 jaar nog nooit feilloos gewerkt.  Herstarten, opkuisen, herinstalleren niets helpt. 

Vooral op de meest bekeken zenders, vrt, vtm, play lukken niet.  Franse zenders komen er na 20 sec door. Versie 1.12.0 nog slechter.

Gelukkig enkel gebruik op 2de tv...

Martin
  • November 8, 2025

Ondertussen komen ze bij proximus wel dichter bij de oplossing …..:

Proximus pickx op Apple TV blijft hangen | Proximus Forum :

Dag ​@kate.1234557 , ik kan nog geen datum geven maar weet dat we er mee bezig zijn. We hopen op een fix in volgende weken, is jammer genoeg niet een simpele fix - we hebben van externe partijen nodig. Maar een oplossing is in gang :) 

&

We hebben dit onderzocht en de oorzaak gevonden. We zullen dit, in overleg met Apple, zo snel mogelijk oplossen.