Skip to main content

Sinds gisteren (21 FEB 2024) is er de nieuwe Pickx app, het heeft niet alleen de volgoorde van alle zenders om zeep gegooid maar ook het cast / stramt niet meer naar Chromecast.

De oude app werkt niet meer en de nieuwe cast niet dus het heeft geen nut voor wie op dat rekent om te casten….

Alle andere apps: VRT / VTM / Play werken goed met de Chromecast

 

Welke oplossing biedt Proximus aan? 

Graag op heel korte termijn

 

Nieuwe klanten krijgen wel geen V7 decoder meer maar wel een V7c.

Het omzetten naar het nieuw TV platform gaat echter wel voor iedereen geleidelijk aan.
En volgens mij zal het des te vlugger gaan naarmate blijkt dat er minder en minder bugs gemeld worden.


@Antoon1 en @Martin bedankt voor alle tips maar ik was idd “verplicht” om verder te gaan met de nieuwe app van Pickx (iPhone) en ik heb ook alles handmatig staan… trouwens bij mijn man ook hij was verplicht (android). Toen wij de Pickx app open die heeft ons redirect naar de download van de nieuwe app en ondanks dat wij de installatie van de nieuwe verschillende keren geweigeerd hebben, de oude Pickx werkte niet meer.

De nieuwe werkt maar streamt niet, ook bij de Picks website is niet meer mogelijk.

Proximus heeft mij bevestigd dat er is geen oplossing en die weten niet waneer het ga opgelost worden want het hangt van de nummer van de klagen
Zij hebben ook bevestigd dat de verplichting naar de nieuwe app is in fasen gebeurd dus niet alle klanten meteen.

Ook onze decoder heeft de update gekregen,…

Hopelijk zullen meer klanten klagen over de nieuwe app en site en de probleem met streamen


Ik heb gisteren met Proximus gebeld en helaas ben ik een van de “gelukkige” dat de nieuwe app moet hebben…. iedereen zal het ook op termijn hebben.

Die hebben op dit moment geen oplossingen voor de probleem met casten. OOk niet via de website van Pickx want ook daar de Pickx castpictogram is ook niet aanwezig.

Zij weten ook niet wanneer of als dit probleem ooit ga opgelost worden want het hangt van de hoevelheeid klachten!

Dikke pech voor ons….

Wij gaan ook zien hoe zit met de andere providers en het is misschien de moment om te switchen want de feit dat bij Proximus er is geen mogelikheid om met een AppleWatch te bellen is ook iets heel erg storend… en voor dat ook geen oplossing op medium termijn … wrs nooit


Welke decoder heb je is het een V7 misschien, is dat dan sedert dat pickxNew geïnstalleerd werd?

Edit: ik zie ook geen cast pictogram meer via de pickx webversie!!


@lleall

Ik heb op mijn iphone nog altijd de Pickx versie staan en ben nog niet verplicht geweest om de nieuwe app (PickxNew) te installeren.

Op het frans forum staat het volgende:

“Klanten zullen geleidelijk overgezet worden. In de tussentijd is het nog steeds de ‘klassieke’ app die werkt. Deze nieuwe app is al beschikbaar op iOS/iPadOS, tvOS en Android.”

Er was hier al een topic opgestart omtrent PickxNew → pickx new | Proximus Forum

@Martin Heb daar toen opgezet Pickx New. geïnstalleerd maar starte niet op en heb toen de instellingsverschillen met foto op het forum gezet en met deze verschillen kan de nieuwe app nooit werken. Zie onderstaand. Toen van niemand een reactie gekregen. Weet niet of er nu wel een aanpassing is in de instellingen 🤔😉🚐

 


@lleall 

Heb je in de Pickx app al geprobeerd of je de shakerfunctie kunt gebruiken door te schudden met je toestel, waarbij dan een venster zou moeten openen, waar je het probleem kunt melden, want dan komt dit direct bij de bevoegde personen terecht.


Aan die settings zie ik niet direct iets verkeerd, wetende dat PX moderatoren in het verleden altijd aangegeven hebben dat je voor de Pickx-app de TV-aanbieder/provider toch best uitschakelt!


ja, maar dan wil dat zeggen dat er bijna niemand in het geval is van lleall  die verplicht werd de Nieuwe Pickx app (PIckxNew) te installeren en waar de oude Pickx ook niet meer werkt. 

want lleall citeerde het volgende:

 … als ik de oude app gistere opent het heeft mij “verplicht” om de nieuwe app te installeren

en

 … de oude app werkt niet meer

 


@Martin. De enige optie zou zijn, niet accepteren of annuleren en de PickxNew app indien mogelijk apart uit de Google play store of  App Store te installeren om te kijken of deze werkt. Heb bij mij de updates handmatig staan op de iPhone en iPad om te kijken wat deze inhouden voordat ik deze installeer 🤔😉


Wanneer ik pickx op mijn iPad zopas startte was er een update van pickx beschikbaar, dan kun je dat installeren of niet. Ik heb dat geïnstalleerd en toen vroeg hij beleefd of hij bleutooth mocht gebruiken. Heb maar ja gezegd.

Op mijn androidtablet doet hij nog voort net de bestaande versie. 


@lleall 

Bedankt voor de bijkomende informatie.

Nog een vraag, je zegt dat uw decoder ook een update gekregen heeft, is dat een Android UHD decoder (V7 decoder) dat je hebt?


@lleall

Nu maak je mij wel benieuwd ;-)  
waarschijnlijk zal het de pickx app versie zijn die aangepast werd op de V7 decoder omdat je verplicht werd om de pickxNew te instaleren op de Iphone en Android-Phone.

Daarom zou ik je nog eens willen vragen van eens na te trekken welke software versies er nu op je V7 decoder staan, namelijk wat is de versie van de :

  • App-verisie = ? (ik heb nog versie = 5.139.1, maar er is ook al een versie in omloop = 5.140.1)
  • Middleware versie = ? (die bij mij is PXM-SW-5.7.3 )

Dit kun je allemaal aflezen op je V7 decoder door:

  •  op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • Dan ga je naar “Support “
  • En tenslotte ga je naar “Systeem info” 

IK vermoed dat PX maar in mondjesmaat de klanten zullen verplicht de PickNew te installeren wat ook de beste strategie is, eerst de kat uit de boom kijken hé :-)


Wanneer ik pickx op mijn iPad zopas startte was er een update van pickx beschikbaar, dan kun je dat installeren of niet. Ik heb dat geïnstalleerd en toen vroeg hij beleefd of hij bleutooth mocht gebruiken. Heb maar ja gezegd.

Op mijn androidtablet doet hij nog voort net de bestaande versie. 

@Cvanloon . Altijd Bluetooth. Als je maar zorgt met deze instellingen dan werkt het altijd op de iPad 😉🤗

 


@lleall Bedankt voor deze informatie en nog een fijne zondag.


Dit is nog niet opgelost want ik wacht nog steeds voor Proximus… na een slechte review dat ik gestuurd heb, ben ik gisteren gebeld en zij zeggen nu dat zij gaan een oplossing zoeken…. ik hoop dat dit echt snel opgelost is….


‘t is gewoon afwachten op een volgende software update….


Dat is al bezig maar gebeurt in waves, dus geleidelijk aan...


@Antoon1 je komt nog niet in aanmerking (=nieuw TV platform) blijkbaar omdat je nog met een oude V5 decoder zit.


Heel erg bedankt!! Er is een update maar het was niet gemeld in de App Store. Om te kunnen updaten ik moest effectief gaan naar de app klikken en pas dan komt de info dat er is een update. En ja deze keer het werkt! Het is nu mogelijk om te casten met een iPhone. Nog eens bedankt! En ook bedankt aan de ontwikkeling team dat dit heeft opgelost


FYI: De oudere versie van de app is niet compatibel met het nieuwe tv-platform. Eens je aan de beurt bent om op het nieuw platform  overgezet te worden is het niet meer mogelijk om de oude applicatie te gebruiken.
Iedereen zal beetje bij beetje worden gemigreerd, maar PX moderatoren hebben de informatie niet van tevoren.
Ook moet er gewacht worden tot hun ontwikkelaars alle problemen hebben opgelost die nog moeten worden opgelost (bv het probleem met het casten) . Ook op dit ogenblik kunnen de PX moderatoren daar nog niet op antwoorden wanneer die update er zal komen.


Wanneer wordt men naar Proximus Pickx NEW overgezet 🤔 ook bij de iPad. Je kan deze bij de Apple store al downloaden maar hij werkt nog niet. PS, zet de Pickx New als aparte app neer. Geen gevaar voor de oude Pickx app, die blijft gewoon werken 😉 ook na verwijderen.


Ik ben enorm teleurgesteld in Proximus en de manier waarop ze met dit probleem omgaan. Tot nu toe geen update van de app en alleen een vage belofte dat het streamingprobleem later zal worden opgelost maar geen wanneer... later kan in jaren zijn... maar nog erger is de manier waarop ze het doen want ze proberen het ticket elke dag te sluiten .... Ik weet heel goed dat ze het moeten sluiten om goede cijfers te krijgen, maar een gesloten ticket staat gelijk aan geen follow-up. Dit is totaal onaanvaardbaar


Ik heb identiek hetzelfde issue als @lleall.

Oude app verplichte mij ook de nieuwe te gebruiken. Toen ik de nieuwe geïnstalleerd had zei die eerst dat die nog niet klaar was. Een tijdje later werkte deze wel maar het Google cast symbool wordt niet meer getoond.

Ik zit op Google pix 6.


Het is inderdaad ook zo dat niet iedere update alle bugs ineens oplost en niet alle bugs zijn even gemakkelijk op te lossen, het zal gewoon een kwestie zijn van wat geduld te hebben.


Reageer