Beantwoord

Pickx app "NEW" FEB 2024 niet casten / streamen naar Chromecast

  • 22 February 2024
  • 49 reacties
  • 2096 Bekeken

Reputatie 1

Sinds gisteren (21 FEB 2024) is er de nieuwe Pickx app, het heeft niet alleen de volgoorde van alle zenders om zeep gegooid maar ook het cast / stramt niet meer naar Chromecast.

De oude app werkt niet meer en de nieuwe cast niet dus het heeft geen nut voor wie op dat rekent om te casten….

Alle andere apps: VRT / VTM / Play werken goed met de Chromecast

 

Welke oplossing biedt Proximus aan? 

Graag op heel korte termijn

 

icon

Beste antwoord door Martin 25 February 2024, 13:23

Bekijk origineel

49 reacties

ja, maar dan wil dat zeggen dat er bijna niemand in het geval is van lleall  die verplicht werd de Nieuwe Pickx app (PIckxNew) te installeren en waar de oude Pickx ook niet meer werkt. 

want lleall citeerde het volgende:

 … als ik de oude app gistere opent het heeft mij “verplicht” om de nieuwe app te installeren

en

 … de oude app werkt niet meer

 

Reputatie 7
Badge +1

@Martin. De enige optie zou zijn, niet accepteren of annuleren en de PickxNew app indien mogelijk apart uit de Google play store of  App Store te installeren om te kijken of deze werkt. Heb bij mij de updates handmatig staan op de iPhone en iPad om te kijken wat deze inhouden voordat ik deze installeer 🤔😉

Reputatie 1

@Antoon1 en @Martin bedankt voor alle tips maar ik was idd “verplicht” om verder te gaan met de nieuwe app van Pickx (iPhone) en ik heb ook alles handmatig staan… trouwens bij mijn man ook hij was verplicht (android). Toen wij de Pickx app open die heeft ons redirect naar de download van de nieuwe app en ondanks dat wij de installatie van de nieuwe verschillende keren geweigeerd hebben, de oude Pickx werkte niet meer.

De nieuwe werkt maar streamt niet, ook bij de Picks website is niet meer mogelijk.

Proximus heeft mij bevestigd dat er is geen oplossing en die weten niet waneer het ga opgelost worden want het hangt van de nummer van de klagen
Zij hebben ook bevestigd dat de verplichting naar de nieuwe app is in fasen gebeurd dus niet alle klanten meteen.

Ook onze decoder heeft de update gekregen,…

Hopelijk zullen meer klanten klagen over de nieuwe app en site en de probleem met streamen

@lleall 

Bedankt voor de bijkomende informatie.

Nog een vraag, je zegt dat uw decoder ook een update gekregen heeft, is dat een Android UHD decoder (V7 decoder) dat je hebt?

@lleall

Nu maak je mij wel benieuwd ;-)  
waarschijnlijk zal het de pickx app versie zijn die aangepast werd op de V7 decoder omdat je verplicht werd om de pickxNew te instaleren op de Iphone en Android-Phone.

Daarom zou ik je nog eens willen vragen van eens na te trekken welke software versies er nu op je V7 decoder staan, namelijk wat is de versie van de :

  • App-verisie = ? (ik heb nog versie = 5.139.1, maar er is ook al een versie in omloop = 5.140.1)
  • Middleware versie = ? (die bij mij is PXM-SW-5.7.3 )

Dit kun je allemaal aflezen op je V7 decoder door:

  •  op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • Dan ga je naar “Support “
  • En tenslotte ga je naar “Systeem info” 
Reputatie 6
Badge +2

Wanneer ik pickx op mijn iPad zopas startte was er een update van pickx beschikbaar, dan kun je dat installeren of niet. Ik heb dat geïnstalleerd en toen vroeg hij beleefd of hij bleutooth mocht gebruiken. Heb maar ja gezegd.

Op mijn androidtablet doet hij nog voort net de bestaande versie. 

IK vermoed dat PX maar in mondjesmaat de klanten zullen verplicht de PickNew te installeren wat ook de beste strategie is, eerst de kat uit de boom kijken hé :-)

Reputatie 7
Badge +1

Wanneer ik pickx op mijn iPad zopas startte was er een update van pickx beschikbaar, dan kun je dat installeren of niet. Ik heb dat geïnstalleerd en toen vroeg hij beleefd of hij bleutooth mocht gebruiken. Heb maar ja gezegd.

Op mijn androidtablet doet hij nog voort net de bestaande versie. 

@Cvanloon . Altijd Bluetooth. Als je maar zorgt met deze instellingen dan werkt het altijd op de iPad 😉🤗

 

@lleall Bedankt voor deze informatie en nog een fijne zondag.

‘t is gewoon afwachten op een volgende software update….

@lleall 

Heb je in de Pickx app al geprobeerd of je de shakerfunctie kunt gebruiken door te schudden met je toestel, waarbij dan een venster zou moeten openen, waar je het probleem kunt melden, want dan komt dit direct bij de bevoegde personen terecht.

Dat is al bezig maar gebeurt in waves, dus geleidelijk aan...

Welke decoder heb je is het een V7 misschien, is dat dan sedert dat pickxNew geïnstalleerd werd?

Edit: ik zie ook geen cast pictogram meer via de pickx webversie!!

Reputatie 7
Badge +1

@lleall

Ik heb op mijn iphone nog altijd de Pickx versie staan en ben nog niet verplicht geweest om de nieuwe app (PickxNew) te installeren.

Op het frans forum staat het volgende:

“Klanten zullen geleidelijk overgezet worden. In de tussentijd is het nog steeds de ‘klassieke’ app die werkt. Deze nieuwe app is al beschikbaar op iOS/iPadOS, tvOS en Android.”

Er was hier al een topic opgestart omtrent PickxNew → pickx new | Proximus Forum

@Martin Heb daar toen opgezet Pickx New. geïnstalleerd maar starte niet op en heb toen de instellingsverschillen met foto op het forum gezet en met deze verschillen kan de nieuwe app nooit werken. Zie onderstaand. Toen van niemand een reactie gekregen. Weet niet of er nu wel een aanpassing is in de instellingen 🤔😉🚐

 

Reputatie 1

Ik heb gisteren met Proximus gebeld en helaas ben ik een van de “gelukkige” dat de nieuwe app moet hebben…. iedereen zal het ook op termijn hebben.

Die hebben op dit moment geen oplossingen voor de probleem met casten. OOk niet via de website van Pickx want ook daar de Pickx castpictogram is ook niet aanwezig.

Zij weten ook niet wanneer of als dit probleem ooit ga opgelost worden want het hangt van de hoevelheeid klachten!

Dikke pech voor ons….

Wij gaan ook zien hoe zit met de andere providers en het is misschien de moment om te switchen want de feit dat bij Proximus er is geen mogelikheid om met een AppleWatch te bellen is ook iets heel erg storend… en voor dat ook geen oplossing op medium termijn … wrs nooit

Reputatie 1

Dit is nog niet opgelost want ik wacht nog steeds voor Proximus… na een slechte review dat ik gestuurd heb, ben ik gisteren gebeld en zij zeggen nu dat zij gaan een oplossing zoeken…. ik hoop dat dit echt snel opgelost is….

Aan die settings zie ik niet direct iets verkeerd, wetende dat PX moderatoren in het verleden altijd aangegeven hebben dat je voor de Pickx-app de TV-aanbieder/provider toch best uitschakelt!

Reputatie 7
Badge +1

Maar wat ik mij dan afvraag of het dan nog bij niemand werkt die overgeschakeld naar PickxNew, want hier op het forum en op het Frans forum zouden er toch meer klachten komen veronderstel ik toch?

@Martin . Als ik de PickxNew app installeer komt deze als nieuwe app tevoorschijn. Dus hij vervangt niet de oude Pickx app. Zo ging dat bij mij. De oude bleef gewoon werken terwijl de nieuwe Pickx app gewoon geïnstalleerd was. Vandaar dat ik de 2 verschillende instellingen had. Nieuwe Pickx app verwijderd en geen probleem. Oude Pickx app werkt nog steeds. Denk dat er daarom geen klachten zijn 🤔😉

Reputatie 1

@lleall

Bedankt voor de bijkomende informatie.

Nog een vraag, je zegt dat uw decoder ook een update gekregen heeft, is dat een Android UHD decoder (V7 decoder) dat je hebt?

Heit is inderdaad een V7 Decoder

Reputatie 1

@lleall

Nu maak je mij wel benieuwd ;-)  
waarschijnlijk zal het de pickx app versie zijn die aangepast werd op de V7 decoder omdat je verplicht werd om de pickxNew te instaleren op de Iphone en Android-Phone.

Daarom zou ik je nog eens willen vragen van eens na te trekken welke software versies er nu op je V7 decoder staan, namelijk wat is de versie van de :

  • App-verisie = ? (ik heb nog versie = 5.139.1, maar er is ook al een versie in omloop = 5.140.1)
  • Middleware versie = ? (die bij mij is PXM-SW-5.7.3 )

Dit kun je allemaal aflezen op je V7 decoder door:

  •  op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • Dan ga je naar “Support “
  • En tenslotte ga je naar “Systeem info” 

Dag Martin,

 

App-versie: 6.144.1

Middleware versie: PXM-SW-5.7.3

de update van de decoder heeft ook alle zenders op een andere volgorde gezet….

en mijn iPhone picks app(NIEUW) is 1.1.24000

en de android versie is 1.1.25.000

De nieuwe app cast niet naar Chromecast…er zelfs geen icoon voor casten meer... dus casten werkt niet meer. Via instellingen de tv aanbieder ingesteld, maar die stuurt me steeds door naar de oude om te casten, maar die werkt nu dus niet meer. Na 5 mensen via de chat Proximus een link doorgekregen om dit in te stellen, maar resultaat is het zelfde. Dus de nieuwe app is echt geen meerwaarde voor me 

‘t is gewoon afwachten op een volgende software update….

Bedankt voor de info! We zullen dan nog even geduld hebben. Jammer dat de medewerkers van Proximus dit ik gisteren sprak via chat dit niet wisten. Denk dat die vraag nog veel zal komen.

Bij mij werkt het casten ook niet. In de winkel wist de medewerkster zelfs niet dat er een nieuwe app was… Ik zou telefoon krijgen om 16u. Ik wacht nog… Wat een miserie. Maar je moet uiteraard wel betalen voor de diensten…die je niet krijgt…

Reputatie 1

Ik ben enorm teleurgesteld in Proximus en de manier waarop ze met dit probleem omgaan. Tot nu toe geen update van de app en alleen een vage belofte dat het streamingprobleem later zal worden opgelost maar geen wanneer... later kan in jaren zijn... maar nog erger is de manier waarop ze het doen want ze proberen het ticket elke dag te sluiten .... Ik weet heel goed dat ze het moeten sluiten om goede cijfers te krijgen, maar een gesloten ticket staat gelijk aan geen follow-up. Dit is totaal onaanvaardbaar

Reputatie 1

‘t is gewoon afwachten op een volgende software update….

Bedankt voor de info! We zullen dan nog even geduld hebben. Jammer dat de medewerkers van Proximus dit ik gisteren sprak via chat dit niet wisten. Denk dat die vraag nog veel zal komen.

Er is al een update geweest vorige week maar het werkt nog steeds niet. Ik wacht ook nog voor een oplossing. Volgens Proximus zijn zij bezig met en vragen om af te wachten. Ik hoop dat wij echt binnenkort een goede werken update krijgen. 

Reageer