Skip to main content

Sinds gisteren (21 FEB 2024) is er de nieuwe Pickx app, het heeft niet alleen de volgoorde van alle zenders om zeep gegooid maar ook het cast / stramt niet meer naar Chromecast.

De oude app werkt niet meer en de nieuwe cast niet dus het heeft geen nut voor wie op dat rekent om te casten….

Alle andere apps: VRT / VTM / Play werken goed met de Chromecast

 

Welke oplossing biedt Proximus aan? 

Graag op heel korte termijn

 

Nieuwe klanten krijgen wel geen V7 decoder meer maar wel een V7c.

Het omzetten naar het nieuw TV platform gaat echter wel voor iedereen geleidelijk aan.
En volgens mij zal het des te vlugger gaan naarmate blijkt dat er minder en minder bugs gemeld worden.


@Antoon1 je komt nog niet in aanmerking (=nieuw TV platform) blijkbaar omdat je nog met een oude V5 decoder zit.

Heb een V7c decoder en ben nieuwe klant maar zit op het oude platform (ik klaag niet, alles werkt lol). Of dit nieuwe platform wordt geleidelijk uitgerold voor nieuwe en bestaande klanten?


 


@Antoon1 Dus als ik het goed begrijp heb jij beide apps in gebruik zowel de oude Pickx en de PickxNew 1.4. en werkt de oude versie nog altijd zelfs al heb je ook de nieuwe versie staan die nog niet werkt bij u.

PS: stond ook al op het PX FR Forum

 


Heel erg bedankt!! Er is een update maar het was niet gemeld in de App Store. Om te kunnen updaten ik moest effectief gaan naar de app klikken en pas dan komt de info dat er is een update. En ja deze keer het werkt! Het is nu mogelijk om te casten met een iPhone. Nog eens bedankt! En ook bedankt aan de ontwikkeling team dat dit heeft opgelost


@Antoon1 je komt nog niet in aanmerking (=nieuw TV platform) blijkbaar omdat je nog met een oude V5 decoder zit.


Ik heb verschillende keren gebeld, eerst werd gezegd dat dit snel zou worden opgelost (februari) nadat ze in mei zeiden, en nu nemen ze niet eens meer op.
Als ik na 2 dagen een klacht probeer in te dienen lossen ze het op in hun systeem en zeggen dat er geen oplossing is.
Ik heb geklaagd dat we ook betalen voor iets dat we niet volledig kunnen gebruiken en ze beloofden een terugbetaling als het probleem met de app is opgelost.... nu op de Opvolging van MyProximus duidelijk staat dat Proximus geen oplossing heeft en alle tickets gesloten zijn bieden ze geen terugbetaling of alternatief zoals een extra decoder lenen zodat we TV kunnen zien op de andere kamers.

Dit is echt een zeer slechte klantenservice.
Volgende stap is een formele klacht indienen en stoppen met Proximus

 

@lleall Volgens mij is de nieuwe versie 1.4 uit, zie onderstaand. Na het installeren blijkt dat ik nog niet in aanmerking kom. Dit was bij 1.3 nog niet 🤔

 


Ik heb verschillende keren gebeld, eerst werd gezegd dat dit snel zou worden opgelost (februari) nadat ze in mei zeiden, en nu nemen ze niet eens meer op.
Als ik na 2 dagen een klacht probeer in te dienen lossen ze het op in hun systeem en zeggen dat er geen oplossing is.
Ik heb geklaagd dat we ook betalen voor iets dat we niet volledig kunnen gebruiken en ze beloofden een terugbetaling als het probleem met de app is opgelost.... nu op de Opvolging van MyProximus duidelijk staat dat Proximus geen oplossing heeft en alle tickets gesloten zijn bieden ze geen terugbetaling of alternatief zoals een extra decoder lenen zodat we TV kunnen zien op de andere kamers.

Dit is echt een zeer slechte klantenservice.
Volgende stap is een formele klacht indienen en stoppen met Proximus

 


Android smartphone, Pickx naar Chromecast:Dit is de fout die ik krijg:  Youtube, Sporza enz  werken wel

Enig nieuws van Proximus?

 

 


Bij mij werkt het casten ook niet. In de winkel wist de medewerkster zelfs niet dat er een nieuwe app was… Ik zou telefoon krijgen om 16u. Ik wacht nog… Wat een miserie. Maar je moet uiteraard wel betalen voor de diensten…die je niet krijgt…


FYI: De oudere versie van de app is niet compatibel met het nieuwe tv-platform. Eens je aan de beurt bent om op het nieuw platform  overgezet te worden is het niet meer mogelijk om de oude applicatie te gebruiken.
Iedereen zal beetje bij beetje worden gemigreerd, maar PX moderatoren hebben de informatie niet van tevoren.
Ook moet er gewacht worden tot hun ontwikkelaars alle problemen hebben opgelost die nog moeten worden opgelost (bv het probleem met het casten) . Ook op dit ogenblik kunnen de PX moderatoren daar nog niet op antwoorden wanneer die update er zal komen.

@Martin Ik bedoel de nieuwe Pickx app voor de iPad. Staat wel in de App Store van Apple en dit naast de Pickx app die we nu gebruiken. Is dan niet beter deze nieuwe app te verwijderen van de App Store om misverstanden te voorkomen tot deze wel goed werkt 🤔😉


FYI: De oudere versie van de app is niet compatibel met het nieuwe tv-platform. Eens je aan de beurt bent om op het nieuw platform  overgezet te worden is het niet meer mogelijk om de oude applicatie te gebruiken.
Iedereen zal beetje bij beetje worden gemigreerd, maar PX moderatoren hebben de informatie niet van tevoren.
Ook moet er gewacht worden tot hun ontwikkelaars alle problemen hebben opgelost die nog moeten worden opgelost (bv het probleem met het casten) . Ook op dit ogenblik kunnen de PX moderatoren daar nog niet op antwoorden wanneer die update er zal komen.


Wanneer wordt men naar Proximus Pickx NEW overgezet 🤔 ook bij de iPad. Je kan deze bij de Apple store al downloaden maar hij werkt nog niet. PS, zet de Pickx New als aparte app neer. Geen gevaar voor de oude Pickx app, die blijft gewoon werken 😉 ook na verwijderen.


Dat is al bezig maar gebeurt in waves, dus geleidelijk aan...


Wanneer wordt men naar Proximus Pickx NEW overgezet?


Hier hetzelfde probleem. Het chromecast icoon wordt niet meer getoond op Pickx. Lees toevallig dat het door Pickx Nieuw niet meer ondersteund wordt??? Wat is dat voor een “Upgrade”? Heb een paar uur verprutst om mogelijke oorzaak te vinden. We zijn in 2024…. stap achteruit.


Ik heb identiek hetzelfde issue als @lleall.

Oude app verplichte mij ook de nieuwe te gebruiken. Toen ik de nieuwe geïnstalleerd had zei die eerst dat die nog niet klaar was. Een tijdje later werkte deze wel maar het Google cast symbool wordt niet meer getoond.

Ik zit op Google pix 6.


Ik ben enorm teleurgesteld in Proximus en de manier waarop ze met dit probleem omgaan. Tot nu toe geen update van de app en alleen een vage belofte dat het streamingprobleem later zal worden opgelost maar geen wanneer... later kan in jaren zijn... maar nog erger is de manier waarop ze het doen want ze proberen het ticket elke dag te sluiten .... Ik weet heel goed dat ze het moeten sluiten om goede cijfers te krijgen, maar een gesloten ticket staat gelijk aan geen follow-up. Dit is totaal onaanvaardbaar


Het is inderdaad ook zo dat niet iedere update alle bugs ineens oplost en niet alle bugs zijn even gemakkelijk op te lossen, het zal gewoon een kwestie zijn van wat geduld te hebben.


‘t is gewoon afwachten op een volgende software update….

Bedankt voor de info! We zullen dan nog even geduld hebben. Jammer dat de medewerkers van Proximus dit ik gisteren sprak via chat dit niet wisten. Denk dat die vraag nog veel zal komen.

Er is al een update geweest vorige week maar het werkt nog steeds niet. Ik wacht ook nog voor een oplossing. Volgens Proximus zijn zij bezig met en vragen om af te wachten. Ik hoop dat wij echt binnenkort een goede werken update krijgen. 


‘t is gewoon afwachten op een volgende software update….

Bedankt voor de info! We zullen dan nog even geduld hebben. Jammer dat de medewerkers van Proximus dit ik gisteren sprak via chat dit niet wisten. Denk dat die vraag nog veel zal komen.


‘t is gewoon afwachten op een volgende software update….


De nieuwe app cast niet naar Chromecast…er zelfs geen icoon voor casten meer... dus casten werkt niet meer. Via instellingen de tv aanbieder ingesteld, maar die stuurt me steeds door naar de oude om te casten, maar die werkt nu dus niet meer. Na 5 mensen via de chat Proximus een link doorgekregen om dit in te stellen, maar resultaat is het zelfde. Dus de nieuwe app is echt geen meerwaarde voor me 


Dit is nog niet opgelost want ik wacht nog steeds voor Proximus… na een slechte review dat ik gestuurd heb, ben ik gisteren gebeld en zij zeggen nu dat zij gaan een oplossing zoeken…. ik hoop dat dit echt snel opgelost is….


@lleall Bedankt voor deze informatie en nog een fijne zondag.


Reageer