Beantwoord

Pickx app "NEW" FEB 2024 niet casten / streamen naar Chromecast

  • 22 February 2024
  • 49 reacties
  • 1913 Bekeken


Toon eerste bericht

49 reacties

Het is inderdaad ook zo dat niet iedere update alle bugs ineens oplost en niet alle bugs zijn even gemakkelijk op te lossen, het zal gewoon een kwestie zijn van wat geduld te hebben.

Hier hetzelfde probleem. Het chromecast icoon wordt niet meer getoond op Pickx. Lees toevallig dat het door Pickx Nieuw niet meer ondersteund wordt??? Wat is dat voor een “Upgrade”? Heb een paar uur verprutst om mogelijke oorzaak te vinden. We zijn in 2024…. stap achteruit.

Over welke pickx versie heb je het dan, want ik zie op mijn android smartphone dat de laatste update  7.4.1 is op de google play store en met deze kan ik nog altijd casten naar de V7 decoder.

Reputatie 1

Het is versie 1.1.24000 op iPhone.

Dit is een nieuwe app de sinds gisteren beschikbaar is, die vervangt nu de andere oude app … als ik de oude app gistere opent het heeft mij “verplicht” om de nieuwe app te installeren

@lleall 

Ik heb op mijn iphone nog altijd de Pickx versie staan en ben nog niet verplicht geweest om de nieuwe app (PickxNew) te installeren.

Op het frans forum staat het volgende:

“Klanten zullen geleidelijk overgezet worden. In de tussentijd is het nog steeds de ‘klassieke’ app die werkt. Deze nieuwe app is al beschikbaar op iOS/iPadOS, tvOS en Android.”

Er was hier al een topic opgestart omtrent PickxNew → pickx new | Proximus Forum

Reputatie 1

Ik zal straks de shake functie proberen :) bedankt voor de tip!

 

Reputatie 1

De shakerfunctie  werkt ook niet voor de nieuwe app

Ok bedankt voor de feedback ik was er ook niet 100% zeker van dat dit werd ingebouwd bij de nieuwe app.

Wanneer wordt men naar Proximus Pickx NEW overgezet?

Reputatie 1

Nu is niet alleen de nieuw Pickx app dat niet deftig werk…. ook live TV via de decoder werkt niet meer …. en ja streamen vanuit de app werkt ook niet… ook niet vanuit mijn computer.

Ik kan stramen vanuit andere apps of sites maar via de app of pickx website niet.

Bellen naar Proximus is ook een uitdaging …. ik wacht nu dat zij mij terug bellen en deze problemen oplossen maar ik vrees ervoor

Reputatie 7
Badge +1

Wanneer wordt men naar Proximus Pickx NEW overgezet 🤔 ook bij de iPad. Je kan deze bij de Apple store al downloaden maar hij werkt nog niet. PS, zet de Pickx New als aparte app neer. Geen gevaar voor de oude Pickx app, die blijft gewoon werken 😉 ook na verwijderen.

FYI: De oudere versie van de app is niet compatibel met het nieuwe tv-platform. Eens je aan de beurt bent om op het nieuw platform  overgezet te worden is het niet meer mogelijk om de oude applicatie te gebruiken.
Iedereen zal beetje bij beetje worden gemigreerd, maar PX moderatoren hebben de informatie niet van tevoren.
Ook moet er gewacht worden tot hun ontwikkelaars alle problemen hebben opgelost die nog moeten worden opgelost (bv het probleem met het casten) . Ook op dit ogenblik kunnen de PX moderatoren daar nog niet op antwoorden wanneer die update er zal komen.

Reputatie 1

De decoder werkt terug…. maar de casten met Pickx app of webversie is nog steeds niet mogelijk…. (ook geen pictogram)

Bellen naar Proximus… zij nemen niet op / ook als zij zegen dat gaan terug bellen gebeurt dat niet

@Antoon1

Eigenlijk zou @lleall eens kunnen kijken naar zijn instellingen wat er bij hem staat want ik heb de PickxNew niet op de iPhone staan (heb die gewist) het is gewoon de vroegere Pickx die ik staan heb.

Want als ik het goed voorheb, heb je toch de melding gekregen “nog niet klaar voor u”, dus zou dit de reden kunnen zijn dat de settings niet goed staan en bij lleall is dit niet het geval.

Reputatie 7
Badge +1

FYI: De oudere versie van de app is niet compatibel met het nieuwe tv-platform. Eens je aan de beurt bent om op het nieuw platform  overgezet te worden is het niet meer mogelijk om de oude applicatie te gebruiken.
Iedereen zal beetje bij beetje worden gemigreerd, maar PX moderatoren hebben de informatie niet van tevoren.
Ook moet er gewacht worden tot hun ontwikkelaars alle problemen hebben opgelost die nog moeten worden opgelost (bv het probleem met het casten) . Ook op dit ogenblik kunnen de PX moderatoren daar nog niet op antwoorden wanneer die update er zal komen.

@Martin Ik bedoel de nieuwe Pickx app voor de iPad. Staat wel in de App Store van Apple en dit naast de Pickx app die we nu gebruiken. Is dan niet beter deze nieuwe app te verwijderen van de App Store om misverstanden te voorkomen tot deze wel goed werkt 🤔😉

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1

Eigenlijk zou @lleall eens kunnen kijken naar zijn instellingen wat er bij hem staat want ik heb de PickxNew niet op de iPhone staan (heb die gewist) het is gewoon de vroegere Pickx die ik staan heb.

Want als ik het goed voorheb, heb je toch de melding gekregen “nog niet klaar voor u”, dus zou dit de reden kunnen zijn dat de settings niet goed staan en bij lleall is dit niet het geval.

@Martin Heb nooit geen melding gekregen “nog niet klaar voor u”. Gewoon geïnstalleerd als nieuwe app. Installatie geen probleem maar de app starte niet op. Toen heb ik de instellingen na gekeken met deze verschillen. Heb de nieuwe app toen verwijderd. Heeft geen invloed gehad op de oude Pickx app 😉

Ik heb identiek hetzelfde issue als @lleall.

Oude app verplichte mij ook de nieuwe te gebruiken. Toen ik de nieuwe geïnstalleerd had zei die eerst dat die nog niet klaar was. Een tijdje later werkte deze wel maar het Google cast symbool wordt niet meer getoond.

Ik zit op Google pix 6.

Reputatie 1

@Antoon1

Eigenlijk zou @lleall eens kunnen kijken naar zijn instellingen wat er bij hem staat want ik heb de PickxNew niet op de iPhone staan (heb die gewist) het is gewoon de vroegere Pickx die ik staan heb.

Want als ik het goed voorheb, heb je toch de melding gekregen “nog niet klaar voor u”, dus zou dit de reden kunnen zijn dat de settings niet goed staan en bij lleall is dit niet het geval.

wat het heel raar is …. bij mij de nieuwe app komt niet als TV provider… alleen de oude en ja als ik de oude open het verplicht mij om de nieuwe installeren….

al geprobeerd installeren / verwijderen / …. niks werkt…. casten is niet meer mogelijk

Reputatie 1

 

Reputatie 1

dit is op de nieuwe Pickx app:

 

Reputatie 7
Badge +1

Aan die settings zie ik niet direct iets verkeerd, wetende dat PX moderatoren in het verleden altijd aangegeven hebben dat je voor de Pickx-app de TV-aanbieder/provider toch best uitschakelt!

@Martin Hozoe niets verkeerd. Heb je mijn foto’s van de instellingen gezien van de oude Pickx en PickxNew. Zie je de verschillen. De oude Pickx werkt perfect op mijn IPad maar de PickxNew start niet op mijn iPad met de settings, Engels, daar jij zegt ik zie niet direct iets verkeerd. Nou snap ik het ook niet meer 🤔

ik bedoelde als ik de settings van lleall bekijk , location wordt gebruikt alleen kan ik niet echt zien of provider uit staat.

Reputatie 7
Badge +1

ik bedoelde als ik de settings van lleall bekijk , location wordt gebruikt alleen kan ik niet echt zien of provider uit staat.

@Martin . Dit kun je alleen zien als deze settings zoals de oude Pickx ook bij de nieuwe staan 😉 Dus Bluetooth, lokaal netwerk en TV-aanbieder moet ge- added zijn bij de nieuwe Pickx app instellingen 🤔 dan zal het wel werken 😉🤗

 

 

Maar wat ik mij dan afvraag of het dan nog bij niemand werkt die overgeschakeld naar PickxNew, want hier op het forum en op het Frans forum zouden er toch meer klachten komen veronderstel ik toch?

Reageer