Vraag

pickx app iOS - beeld bevriest na 10 minuten


Sinds enkele maanden bevriest het beeld in de Pickx app op onze tablets na een tiental minuten. Het geluid speelt wel gewoon verder. De app reageert ook nog.

Enige optie is dan om beeld te sluiten (niet de app) en gewoon opnieuw in ‘live tv’ op het icoon van de zender klikken. Dan gaat die weer verder voor een tiental minuten.

We hebben het zowel op een iPad A1538 als op een A1893.

iOS updates en app updates brachten geen soelaas. App verwijderen en herinstalleren ook niet.

 

Daarnet op de twee tablets ongeveer tegelijk beginnen kijken. Die spelen dan met 10 seconden verschil dezelfde stream. Na een kleine 10 minuten zijn ze allebei op exact hetzelfde beeld geblokkeerd (maar dus wel met 10 sec verschil).


21 reacties

kun je ook eerst eens proberen op wifi-5.0-xxxx als je dicht bij de bbox staat of dit dan ook voorvalt. En ook of het zich voordoet via de webversie http://proximuspickx.be

Ter bijkomende info:
Het probleem kan ook te maken hebben met het gebruik van WiFi en storingen door andere WiFi netwerken in de omgeving,
indien mogelijk bij voorkeur WiFi 5.0 gebruiken (als je nog voldoende ontvangst hebt op 5.0) Desgevallend One SSID in Bbox eens deactiveren.
      PS: "One SSID" wil zeggen één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) die uitgezonden wordt,
              namelijk: wifi-2.4-xxxx voor beide wifi banden 2.4 & 5.0 Mhz.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
      (PS: Op iedentiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak zou gevonden zijn van het probleem.

 

Reputatie 6
Badge +2

En bevriest het beeld ook via de website van Proximus ? Dus zonderapp?

Ik gebruik de wifi van de bbox 3 niet. bbox staat in de kelder en wifi komt niet erg ver.

Ik heb een mesh netwerk met enkele Deco M4 (AC1200) van TP Link. De deco’s zijn wired op Cat 6 verbonden rechtstreeks met de bbox.

Netflix, youtube,  vrt nu, stievie,… alles werkt prima. Enkel pickx niet.

speedtest.net geeft 80 tot 85Mbps down en 20 Mbps up op beide devices.
op de PC is dat 90 Mbps en 20 Mbps.

 

Ik heb het probleem niet op de PC (webversie).

Ok dan is het meer te zoeken bij de pickx app zelf te zoeken mss weet iemand van prox zelf of er bepaalde problemen gekend zijn onder iOS

@Dieter_03 vraagje uit eigen interesse, zijn je decoders ook aangesloten op het deco m4 systeem

Daarnet gecontroleerd: iPad zit geconnecteerd op 5GHz. (waarschijnlijk altijd want dekking is erg goed en buren zitten ver).

blokkeerde al na 60 seconden. Stream opnieuw gestart. Loopt nu al 20 minuten goed...

decoder rechtstreeks op de bbox met Cat 6

Ok bedankt voor de feedback. was gewoon om eventueel te weten of dit ook goed werkte via deze deco’s

kan een decoder op wifi aangesloten worden?
mijn decoder is een V5 (Cisco 116)

intussen weer bevroren...

als je uw decoder aansluit via een utp kabel bv aan de deco

Ik begin de indruk te krijgen dat het vooral voorvalt als de iPad op batterij loopt.
Wanneer die aan de oplader hangt lijkt het wel goed te gaan.

mss iets te maken met energiebesparing instellingen ?

Gisteravond bleek het dan toch weer om de paar minuten prijs, ook op netvoeding. Pff...

Reputatie 6
Badge +3

Ik veronderstel dat je zo de Pickx app hebt verwijdert : https://macworld.nl/artikelen/how-to/hoe-leeg-je-je-cache-in-ios/ Als een andere test zou je zoveel mogelijk andere apps moeten afsluiten en enkel met de Pickx app werken. Zie hier hoe je andere processen kan stoppen: https://support.apple.com/nl-be/HT201330

Op de mini 4 moet je hoedanook alle andere apps killen eer je wat met de pickx app kan aanvangen, dus ja, dat is wel gebeurd. Ook al zou het helemaal geen noodzaak mogen zijn.

Een app verwijderen (inclusief alle gegevens) kan je ook gewoon doen door lang op de app te drukken en dan op het kruisje te klikken. Doet exact hetzelfde en veel minder omslachtig.

 

met ios zijn er wel geregeld meldingen met pickx

Het kan ook de bedoeling niet zijn dat je allerhande trucs moet uithalen vooraleer pickx draait zonder sputteren aangezien er in het algemeen telkens bij vermeld wordt dat andere apps zoals vrtnu,  vtmgo enz… wel goed draaien!

Reputatie 6
Badge +3

Natuurlijk zou je dit niet allemaal moeten doen om een app te doen werken.  De ios app heeft veel problemen met de beveiligingsupdates die regelmatig worden uitgevoerd en bepaalde handelingen blokkeren die de Pickx app gebruikt. Ikzelf werk met Android en dan worden nadat je een app verwijdert niet automatische de cache bestanden gewist, vandaar dat ik dit via de aangehaalde link heb meegedeeld. Beeld dat stopt is meer een soort van buffering probleem met de app.

heb met android eigenlijk nog nooit de cache moeten wissen om één of andere reden, maar ja als je problemen hebt dan is het ook logisch dat je van alles probeert gelukkig heb ik dit nog niet moeten doen tot nu toe

Reputatie 7
Badge +4

Er is sinds 18/6 een nieuwe update van de app. Is het die update dat je al gedaan hebt ? 

Het is al maanden aan de gang, en updates of herinstallaties helpen niet, zoals vermeld in de openingspost. Dat is uiteraard telkens met de laatste versie(een andere optie is er niet, dacht ik).

De apps worden verder automatisch geüpdated, in de hoop dat er plots toch eens een goeie bij zit. Maar helaas...

Reageer