PIckx app hapert op Huawei Mate 20 na Android update 10 (proximus versie 10.0.0.3)

  • 29 February 2020
  • 7 reacties
  • 362 Bekeken

SInds de update naar android 10 op HUAWEI MATE 20 pro hapert de streaming van zowel klank als beeld zowel bij live programmas als deze die zijn opgenomen (Pickx-app). (op Speedtest : meer dan 24Mbps  download gemeten op Smartphone via WIFI. Ook met 4G zelfde probleem.

Toestel herstarten, App gewist en opnieuw geladen: helpt niet.  Op andere GSM android 9 en op PC windows 10 geen enkel  probleem met Pickx en dit op hetzelfde WIFI netwerk.

Ter info: alle andere streaming app’s werken probleemloos en verder geen enkel probleem op het toestel  dat eigenlijk prima en uitermate snel werkt op alle andere applicaties.

Klacht aan proximus gemeld  maar na 5 dagen  geen reactie gekregen.

Zelf beginnen experimenteren en ontdekt dat wanneer ik de processor belast met achtergrond app’s het soms wel eens goed kan werken, maar als ik het TV programma of opname onderbreek en opnieuw opstart is het probleem onmiddellijk terug. Wanneer ik echter een programma chromecast naar de TV is er ook geen enkel probleem. Zodra ik de cast onderbreek en verder kijkt op Smartphone komt het probleem onmiddellijk terug.

Vermoedelijk toch iets mis met de proximus Pickx app  in combinatie met android 10 op krachtige smartphone?? Iemand gelijkaardige klachten??

 

 

 

 

 

 

 

 


This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Heb hier ook gelijkaardig toestel, Huawei mate pro 20. Android versie 10.0.0.180

Getest en ja beeld en geluid hapert op de pickx applicatie. Pickx versie 5.3.0

Zowel op WiFi als 4G.

 

Ik ben benieuwd wat de oorzaak is. 

 

Pickx werkt wel op Nokia 8.1 met Android 10.

 

Nog mensen die kunnen testen (ook op andere modellen?) 

 

 

 

geen problemen op laptop W10 en ook niet op galaxy note 8 / android 9 / pickx 5.2.2  

Reputatie 6
Badge +3

Probeer de stappen eens van dit Huawei artikel: https://consumer.huawei.com/en/support/how-to/newbie-guide/en-us00428704/ Dat kan liggen aan de batterij optimalisatie functie die bepaalde apps in de achtergrond uitschakelt.

heb vroeger ook deze tip gekregen en ook al geprobeerd op mijn huawei maar dit helpt niet, ik gebruik nu mijn samsung note en heb tot hier toe geen problemen met Pickx

Update pickx app van deze morgen  13 maartheeft het probleem opgelost

Reputatie 6
Badge +3

Hier ook opgelost.

Pickx versie 5.3.1.

:thumbsup_tone4: