Skip to main content
Vraag

Pickx app + Apple TV --> geolocation probleem

• May 1, 2026
  • 28 reacties
  • 477 Bekeken

Toon eerste bericht

28 reacties

RolandT
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • July 24, 2026

Nog wat extra info over de geolocation foutmelding. Als ik de foutmelding krijg dat is “niet in Europa ben”, in plaats van OK te drukken moet je gewoon even wachten en het scherm gaat vanzelf wek en de streaming begint. Dus samengevat , op Apple TV verschijnt bij het starten van een live stream vaak de melding dat streaming niet mogelijk is omdat ik me buiten Europa zou bevinden. Als ik echter niets doe en enkele seconden wacht, verdwijnt de melding vanzelf en start de stream alsnog. Dit gebeurt zowel via ethernet als wifi op een TP-Link Deco in bridge mode, en ik heb hetzelfde gedrag ook gezien via een mobiele hotspot. Andere streamingapps werken probleemloos. Dit lijkt erop dat de initiële geolocatiecontrole in de Pickx Apple TV-app ten onrechte een foutmelding toont, terwijl een latere controle wel succesvol is.

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • July 28, 2026

@RolandT Als je hem bekabelt aansluit, is dat dan ook op de deco? Want als ik je netwerk zie, maakt er geen enkel toestel rechtsreeks verbinding met onze modem.

RolandT
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • July 30, 2026

@RolandT Als je hem bekabelt aansluit, is dat dan ook op de deco? Want als ik je netwerk zie, maakt er geen enkel toestel rechtsreeks verbinding met onze modem.

Ja, de Apple TV is bekabeld aangesloten op één van de TP-Link Deco units (Deco units zijn onderling ook bekabeld aangesloten met elkaar). De Deco’s staan in Access Point/bridge mode en de hoofd-Deco is aangesloten op de Proximus-modem.

De Apple TV is dus momenteel niet rechtstreeks met een ethernetkabel op de Proximus-modem zelf aangesloten.

Ter info: het probleem doet zich alleen voor in de Pickx-app. Andere streamingapps op dezelfde Apple TV werken normaal. Bij Pickx krijg ik dus soms de melding dat ik niet in Europa ben, maar als ik op dat scherm gewoon even wacht zonder op OK te drukken, verdwijnt de melding vanzelf en begint de stream alsnog.