Skip to main content
Vraag

Pickx app + Apple TV --> geolocation probleem

• May 1, 2026
  • 5 reacties
  • 49 Bekeken

RolandT
Forum|alt.badge.img

Als ik een programma start krijg ik de melding dat ik, volgens de Pickx app op Apple TV, niet in Europa ben (terwijl ik gewoon thuis ben). Als ik blijf proberen, lukt het wel de 2de, 3de of soms de 4de keer. Dus het lijkt alsof de Pickx app geen of foute informatie krijgt van de Proximus geoserver?

Ik heb al eens een re-install van de app gedaan maar probleem blijft hetzelfde. Op Apple TV staat region op Belgie, en de Pickx app heeft toestemming om locatie te gebruiken.

Al de andere apps, VRT MAX, VTM GO, PLAY, DAZN hebben geen enkel probleem.

(de Proximus Android TV decoder werkt ook, maar die is zo super traag vergeleken met Apple TV, vooral voor apps als Netflix en YouTube)

5 reacties

Martin
  • May 1, 2026

@RolandT als je even test via mobiele hotspot (4G/5G) werkt het dan wel meteen?

Wat PX gebruikt als  geolocatie zal  steunen op IP-adressen die uit databases komen vermoed ik, die IP’s koppelen aan een locatie (België, EU) netwerkcomponenten die die info doorgeven aan apps zoals Proximus Pickx, maar waar dit dan af en toe verkeerd loopt weet ik ook niet.

RolandT
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • May 3, 2026

inderdaad geolocatie is op IP adres en mijn publiek IP adres krijg ik van Proximus zelf. 

Als ik, op mijn computer, mijn locatie check van mijn publiek IP adres zit ik juist in Antwerpen, Belgie

Martin
  • May 3, 2026

En via hotspot op mobiel heb je dit probleem dan niet?

RolandT
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • May 3, 2026

(via hotspot krijg ik meestal error 6001 of ‘something went wrong’)

Maar...bij het bekijken van mijn netwerk settings zag ik 2 DNS servers staan (ik heb een mesh netwerk, in routed mode, verbonden aan de proximus router). Heb de ‘DNS server’ van mijn mesh netwerk delete en enkel de proximus router als DNS server behouden. Fingers crossed, dit schijnt het probleem op te lossen. 

No ignore, probleem is er nog altijd :-(

Martin
  • May 3, 2026

@RolandT 

Bedankt voor je feedback zou er inderdaad wel iets mee kunnen te maken hebben.