Skip to main content
Vraag

Pickx App Android: live TV kijken werkt niet

• December 11, 2025
  • 13 reacties
  • 132 Bekeken

Goedemiddag.

Telkens wanneer ik via de Android Proximus Pickx app (op een Samsung smartphone) live probeer TV te kijken, krijg ik de melding: “Locatie toestemming: Helaas is de actie die je probeert uit te voeren alleen mogelijk binnen de Europese Unie. Kijken is ook niet mogelijk als je een actieve VPN hebt. Foutcode: 403-10103”

Ik heb locatie alle toestemmingen gegeven, en ik zit gewoon thuis in België op mijn Wifi netwerk met achterliggend een proximus fiber abonnement. (switchen naar 5G geeft hetzelfde probleem)

Iemand die weet hoe dit op te lossen?

13 reacties

• Auteur
  • Rising star
  • January 8, 2026

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Opvallend: toen ik in Rome was in de kerstvakantie, had ik met dezelfde devices het probleem niet. Ik krijg dus contradictorisch de foutmelding dat ik niet in de Europese Unie ben, terwijl ik gewoon in mijn woonkamer zit.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • January 8, 2026

@NicolasBE 

Kreeg je deze foutmelding ook voor je naar Rome ging?

Geert

• Auteur
  • Rising star
  • January 8, 2026

@GeertC : ik kreeg inderdaad de foutmelding al vóór ik naar Rome ging.

Zowel op smartphone (Galaxy S22 en Galaxy A55, en een goedkope Samsung tablet die ik nog liggen heb)

In Rome was de foutmelding weg op al die devices.

Sinds ik terug ben, is de foutmelding terug op al die devices.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • January 8, 2026

@NicolasBE 

Heb je dat ook met de Galaxy toestellen wanneer je met 4G verbind?

Geert

• Auteur
  • Rising star
  • January 8, 2026

Inderdaad, wanneer ik met 4G verbind is het hetzelfde probleem.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • January 8, 2026

@NicolasBE 

Welke Android versies gebruik je op de Galaxy toestellen en de tablet?

Geert

• Auteur
  • Rising star
  • January 8, 2026

Op de Samsung A55 is het “Versie One UI 8.0, Android-versie: 16. Kernelversie: 6.1.138-android14-11”

De tablet heb ik momenteel niet bij me (en de Samsung S22 ook niet), maar kan dat later hier nog wel posten. 😊

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • January 8, 2026

Op de Samsung A55 is het “Versie One UI 8.0, Android-versie: 16. Kernelversie: 6.1.138-android14-11”

De tablet heb ik momenteel niet bij me (en de Samsung S22 ook niet), maar kan dat later hier nog wel posten. 😊

geen probleem.

Mutlie
  • January 8, 2026

Ter info: Ik heb dit probleem (geolocatie) ook al gemeld in het V7 topic.
Er was een probleem met de opname (het 9 seconden probleem geloof ik) en via smartphone en tablet kwam het locatie probleem op. Via de laptop konden we wel kijken en ook via de app op tv (of het nu VRT MAx was of VTM Go ontgaat me even maar is bijzaak hier).
En ter verdere info; ik hou mijn multimedia apparatuur (laptop, printer, zowel als  tablet en  2  smartphones  dagelijks en volledig up-to-date, de smartphones en tablet zijn Samsung).

• Auteur
  • Rising star
  • January 9, 2026

Update: met 5G lijkt het nu wel te werken. Via Wifi (Proximus fiber internet) krijg ik nog steeds de Locatie toestemming: Helaas is de actie die je probeert uit te voeren alleen mogelijk binnen de Europese Unie. Kijken is ook niet mogelijk als je een actieve VPN hebt. Foutcode: 403-10103 melding.

SylvainB
UX Designer
Forum|alt.badge.img
  • UX Designer
  • January 21, 2026

Hey, we hebben ondertussen iets grondiger kunnen kijken. ​@NicolasBE zou je dit opnieuw kunnen testen? 

• Auteur
  • Rising star
  • January 21, 2026

Hey, we hebben ondertussen iets grondiger kunnen kijken. ​@NicolasBE zou je dit opnieuw kunnen testen? 

Het probleem is inderdaad opgelost! Ik krijg nu nog een fractie de boodschap ivm locatie te zien, maar die verdwijnt vanzelf, en dan begint Live tv te spelen. Bedankt!😉

SylvainB
UX Designer
Forum|alt.badge.img
  • UX Designer
  • January 21, 2026

Het probleem is inderdaad opgelost! Ik krijg nu nog een fractie de boodschap ivm locatie te zien, maar die verdwijnt vanzelf, en dan begint Live tv te spelen. Bedankt!😉

Dit gaat pas vanaf een volgende update kunnen worden opgelost. Maar locatie error hebben we kunnen spotten. Bedankt voor snelle feedback! :)