Vraag

Pickx App

  • 21 December 2022
  • 6 reacties
  • 158 Bekeken

Sinds enkele weken kan ik op mijn smartphone niet altijd aan de items die ik opgenomen heb. er staat wel dat ik bv. van een bepaalde serie 6 afleveringen heb, maar als ik er dan op klik krijg ik een lege lijst en de 2de keer enkel de geplande opnames, een 3de keer slechts één van de opnames, enz. Ook blokkeert de app minstens 1 keer per uur. Dan moet ik de app sluiten en begint het spelletje helemaal opnieuw: meerdere keren erop klikken om de aflevering terug te vinden en verder te kijken. Ook in de lijst van “verder kijken” lukt het niet. Ik heb gecheckt op de smartphone van mijn vriend en die heeft hetzelfde probleem (hij zit op een ander abonnement bij Proximus).


6 reacties

Hier ook al enkele dagen hetzelfde probleem. Ik heb de app al meerdere malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dit helpt jammer genoeg niet.

Er waren problemen met servers, op de decoder kan je waarschijnlijk wel de opnames bekijken.

NB: Morgen komen de PX medewerkers (moderators) hier weer terug op het forum langs.

Reputatie 7
Badge +3

@jazzmido @Glenn Asselman 

Log eerst uit in de Pickx App. Vervolgens de cache van de Pickx app wissen via de instelling Apps in je toestel. Dan de app verwijderen . Toestel herstarten en de Pickx App opnieuw instaleren.

Normaal zou het dan terug functioneren.

Ja ik weet en begrijp dat dit niet een normale manier van doen is. ( Ik maak deel uit van het Beta Testers Team voor de Pickx App) . Deze procedure is momenteel de oplossing werd me gemeld door de software developers van Proximus.

Laat het hier zeker weten of dit jullie probleem heeft verholpen.

 

vraagje in dit verband: Ik heb die oplossing hier ook nog gelezen van de PX medewerkers, maar wat ik mij hierbij afvraag is of dit alleen bij de iphones de methode is van de cache te moeten wissen want bij de Android’s is het blijkbaar voldoende om de app te her installeren zonder cache te moet wissen? 

Reputatie 7
Badge +3

vraagje in dit verband: Ik heb die oplossing hier ook nog gelezen van de PX medewerkers, maar wat ik mij hierbij afvraag is of dit alleen bij de iphones de methode is van de cache te moeten wissen want bij de Android’s is het blijkbaar voldoende om de app te her installeren zonder cache te moet wissen? 

@Martin Momenteel word dit nu ook aanbevolen voor Android wegens een connectie probleem. Na gewoon verwijderen van de App blijft er altijd iets in de cache achter eerdere inlog gegevens, sessies enz. Daarom dat ik dit advies kreeg , uitloggen cache leegmaken de-installeren en opnieuw instaleren.

Ok, tot nu toe lukte het bij mij door gewoon te installeren, maar goed om weten dat als het zo niet lukt dat je beter de cache leegmaakt.

Eigenlijk zou ik persoonlijk verwachten dat in geval je een app verwijdert (of het nu het IOS systeem of ook  Android OS is) dat ook de bij de app bijhorende cache zou gewist worden.
Het is een beetje te vergelijken dan zoals op Windows dat er na deinstalleren van applicaties nog heel wat brol overblijft dat op den lange duur je laptop zelfs trager wordt !

Reageer