Skip to main content
Vraag

Pickx

• September 21, 2025
  • 12 reacties
  • 154 Bekeken

Hoi,

twee vragen;

1. heb je zonder v7 decoder dezelfde mogelijkheden op een smart tv? Is de layout hetzelfde etc.., kan ik met de afstandbediening van de tv pickx tv bedienen? Kortom is het hetzelfde?
  2. Ik heb nu internet go+, maar bij sommige programma’s  lopen de ondertitels achter (heel vervelend) Is er met fiber een verschil of heeft de snelheid van mijn internet er niets mee te maken? Ik heb een V7 met kabel verbonden en 1 via wifi. Beide zelfde probleem.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

12 reacties

Mutlie
  • September 21, 2025

Ik begrijp je eerste vraag niet goed. 
Wil je streamen zonder decoder? Als je geen Proximus tv klant bent kan je geen Pickx app gebruiken denk ik. Als tv klant krijg je er een (1) decoder bij, inbegrepen in het tv abonnement. De Pickx app is op de v7 geïnstalleerd en je kan er ander apps opzetten. Ook op je smart tv kan je allerlei apps installeren. Mogelijk ook Pickx. Maar voor het gebruik van Pickx geldt sowieso dat  je Proximus tv klant moet zijn.
Ik lees het wel als het anders zit.

Wat ondertitels aangaat, alle ondertitels of deze van live ondertiteling? Die laatste worden live ingetikt tijdens de uitzending en dat gaat duidelijk niet synchroon. Gewone ondertitels zoals bij buitenlandse films komen gewoon mee met de beelden, net zo als in de goede oude tijd toen we nog met de antenne keken. Vertraging zit daar meestal niet op maar daar kunnen uiteraard wel foutjes inzitten qua chronologie. Dus de internetsnelheid speelt - bij mijn weten - niet echt mee. Mijn internet is ook niet het snelste en behalve live ondertiteling merk ik weinig van vertraging. Ook niet-live ondertiteling van Vlaams/Nederlandstalige programma's (die je apart moet activeren cf live uitzending) werken hier meestal goed.

Martin
  • September 21, 2025

&

@GUIDO_03 

Voor het ogenblik is er nog geen ondersteunende Pickx-app voor smart tv’s, het kan wel als TV-klant, via volgende toestellen (te bedienen via het toestel zelf, niet via de V7 remote)

• Smartphones (Android, iPhone)

• Tablets

• PC en laptop

• Google Chromecast via HDMI dongle op je TV aansluiten
        (Chromecast functie zit ook ingebouwd in de v7(c) decoder)

• Apple TV

• Proximus decoder (niet via smart TV-app)

• Ander mogelijkheid is de app’s van de zenders zelf op je smart TV installeren.

Bijkomende info:

Tv-kijken op je gsm, tablet of pc verbruikt internetvolume.

Hoeveel MB per uur verbruik je als je op verplaatsing tv kijkt?

• Via de Proximus Pickx-app: tussen 500 MB (Standard Definition) en 700 MB (High Definition) per uur.
  • Via proximus.be/pickx: tussen 675 MB (Standard Definition) en 735 MB (High Definition) per uur.

Dit volume wordt van je vast internetabonnement afgehouden (indien je Pickx via wifi gebruikt) ofwel van je mobiel internetabonnement (indien je Pickx-app via het 5G-, 4G- of 3G-netwerk gebruikt).

Hoeveel data heb je deze maand aan televisiekijken gespendeerd:
Kan je op 2 manieren controleren:

• Auteur
  • September 22, 2025

Martin,

Begin oktober gaan ze glasvezel leggen in de straat bij mij en dan zal de mogelijkheid wel komen.om het tot binnen te krijgen. Nu loop ik al.beetje voorop, maar ik zal wel niet exact kunnen kiezen waar het fiberkastje geplaatst wordt. Dus,zou ik vanaf dan mijn tv (android v7 decoder) willen verbinden  met de wifi v7 decoder.

De internetbox zou dan +/ 4 meter van de v7 decoder komen. Zou dat goed gaan werken met fiber?

Martin
  • September 22, 2025

@GUIDO_03  Beschikbaarheid van fiber checken 
Van het fiberkastje (PX fiber afsluitpunt = ONTP) wordt verbonden aan de Fibermodem (ONT) via glasvezel kabel  en deze wordt verbonden met je Internet Box via UTP netwerkkabel, dus als je de mogelijkheid hebt om met  UTP kabel je Internet Box dicht bij de V7 decoder te zetten dan is het nog altijd de beste manier om via utp kabel je v7 te verbinden met met de internet box, tov een wifi verbinding en dit zowel bij een koper- als fiberverbinding.

Nu is het wel zo dat je normaal gezien op 4m wel nog voldoende wifi ontvangst zal hebben om een V7c decoder via wifi te laten werken (al is het ook mogelijk om de V7c via utp te verbinden met je Internet Box.

Het is pas als er hindernissen/reflecties staan zoals muren, isolatie enz…. die je wifi signaal evt verzwakken die zouden voor problemen kunnen bezorgen.

Mutlie
  • September 22, 2025

Martin,

Begin oktober gaan ze glasvezel leggen in de straat bij mij en dan zal de mogelijkheid wel komen.om het tot binnen te krijgen. Nu loop ik al.beetje voorop, maar ik zal wel niet exact kunnen kiezen waar het fiberkastje geplaatst wordt. Dus,zou ik vanaf dan mijn tv (android v7 decoder) willen verbinden  met de wifi v7 decoder.

De internetbox zou dan +/ 4 meter van de v7 decoder komen. Zou dat goed gaan werken met fiber?

Als er glasvezel in je straat ligt zou het nog wel héél lang kunnen duren vooraleer hij bij jou binnen ligt en je bent  aangesloten. 🙄
Voor zover ik jouw (1e) vraag heb begrepen denk jij eraan tv te kijken via internet, zonder tv-abonnement, maar  op je smart tv. Dat gaat (nog) niet, maar zoals het nu is kan je Pickx zelfs niet gebruiken zonder abonnement! 
Lees de antwoorden van ​@Martin en mij hiervoor nog maar eens na. Met een tv abonnement bij Proximus krijg je een decoder (momenteel de v7(c)) erbij en kan je ook kijken via PC, Chromecast, ….

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • September 22, 2025

Maar men kan toch TV kijken met enkel een internet abo? Op een smart TV (recente) zitten toch de apps van VTM en van VRT? 

Mutlie
  • September 22, 2025

Jawel, en Netflix en HBO en ….. maar niet via Pickx.
Daar was ik onduidelijk (om niet te zeggen onjuist) in mijn vorig antwoord. Ik bedoelde “Pickx kijken”, maar schreef “tv kijken”.  Ik ben  nu eenmaal niet onfeilbaar ;)

• Auteur
  • September 25, 2025

Martin en beste Proximus medewerkers,

Ik heb vandaag een brief gekregen van het bedrijf WYRE dat glasvezel aan het leggen is in de straat.

In de brief staat dat er werken zijn etc… en een QR code met link naar een ander formulier waarin staat ;

“Wil je gebruikmaken van ons netwerk?
Dat kan. Neem contact op met je telecomoperator voor meer informatie.” .

Met wie neem ik nu contact bij proximus?

Guido,

Martin
  • September 25, 2025

Martin en beste Proximus medewerkers,

Ik heb vandaag een brief gekregen van het bedrijf WYRE dat glasvezel aan het leggen is in de straat.

In de brief staat dat er werken zijn etc… en een QR code met link naar een ander formulier waarin staat ;

“Wil je gebruikmaken van ons netwerk?
Dat kan. Neem contact op met je telecomoperator voor meer informatie.” .

Met wie neem ik nu contact bij proximus?

Guido,

Eigenlijk doe je het al via deze weg, en kunnen de PX moderatoren voor u verder info opvragen en u doorspelen.

@GUIDO_03 Maar Wyre legt normaal fiber aan voor Telenet.
In hoeverre zij ook zouden fiber aanleggen voor PX daar heb ik geen weet van, voor PX is dit fiberklaar. 

• Auteur
  • September 25, 2025

Martin,

Anders zou men toch zeggen om contact nemen met één specifieke telecomoperator.

Ik hoop dat proximus medewerkers mij wat laten weten, 

Guido

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • September 25, 2025

Fyi

Nieuws van Wyre | wyre

Vandaag zijn er drie operatoren actief op het Wyre netwerk: Telenet, Orange en Wan Connect.

Wyre, Telenet, Proximus en Fiberklaar ondertekenen Memorandum of Understanding | wyre

Concreet is er tussen Proximus en Wyre een MoU ondertekend voor een mogelijke samenwerking in de toekomst mits goedkeuring door de bevoegde autoriteiten

Maar tot nader order kan er geen Proximus internetabo op het Wyre netwerk worden afgesloten (of omgekeerd een Telenet internetabo op het Proximus netwerk)

Martin
  • September 25, 2025

@GUIDO_03  

was inderdaad wat ik dacht wat M_016 schrijft, want ik had nog nergens gelezen dat het al mogelijk was om een PX aansluiting te doen op de fiber van Wyre en dit nog toekomst muziek is!

Wat krijg je trouwens als resultaat te zien hier

→ controleer in welke fase de fiberinstallatie in jou buurt zit? | Proximus

Veelgestelde vragen | Wyre