Beantwoord

pickx

  • 20 January 2024
  • 7 reacties
  • 169 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Geachte

Pickx app functioneert niet meer op mijn Samsung  a53

Hem eraf gesmeten. Opnieuw geïnstalleerd maar blijft koppig.

Heb niets veranderd aan instellingen?

 

 

icon

Beste antwoord door RuVaSky 29 February 2024, 15:20

Bekijk origineel

7 reacties

Probeer dit eens:

Log eerst uit in de Pickx App. Vervolgens de cache van de Pickx app wissen via de instelling Apps in je toestel. Dan de app verwijderen . Toestel herstarten en de Pickx App opnieuw instaleren.

 

Reputatie 2
Badge

Alles gedaan 

Pickx terug geinstalleerd.

Probleem blijft

Reputatie 2
Badge

Deze morgen 

Alles gedaan 

Pickx terug geinstalleerd.

Probleem blijft

Deze morgen pickx app opgestart.

En 3 maal getest en lukte.

In t weekend echter niet gelukt.

Dank

Ik heb dit probleem ook 

In het begin werkte het perfect  op mijn Samsung s22 tot 2 maand geleden dan begon het probleem ondertussen al 10 keer met proximus gebeld alles gedaan wat ze zeggen en verschillende keren van kaske naar de muur gestuurd ze belken terug en lijn word verbroken enzv maar ondertussen niks werk en alst even werkt is het juist de moment dat het terug is geïnstalleerd tot je het afsluit komt het weer terug ik gebruik de tv app veel op de gsm maar nu kan ik da al 2 maand ni maar betaal er voor en zou echt graag willen opgelost hebben ander zeg ik gewoon heel de boel op en welkom andere provider 

Badge

Probleem ligt bij de upgrade van DRM-beveiliging waaraan Proximus contractueel verplicht is te voldoen. Recente toestellen kunnen dit normaal gezien perfect aan maar bij sommigen wordt de Play STore zelf en ingebouwde beveiliging niet automatisch geüpdated. Dit kan je manueel nakijken en eventueel bijwerken.

Deze stappen zouden het moeten oplossen:

 


========================
Probleem met HD-kanalen

Streams met een hogere kwaliteit (HD) waarvoor DRM-beveiliging op L1-niveau vereist is, werken niet meer sinds de laatste beveiligingsupdate (opgemerkt in de Samsung S22- en S23-modellen) mogelijk al van mei 2023.
Streaming op de Pickx-app werd ook beïnvloed doordat de L1-beveiligingsbeleidsvereiste onlangs werd uitgerold (begin juni 2023).

========================

De hoofdoorzaak lijkt te zijn dat het Google Play-systeem niet automatisch wordt geüpgraded naar de nieuwste compatibele versie. Dit leidt tot een verlaagd DRM-beveiligingsniveau (L3) op het apparaat.

Gebruikers kunnen hun beveiligingsniveau controleren via de app "DRM Info" van Android Fung: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.androidfung.drminfo&hl=en&gl=US

Hoe dit probleem op te lossen:
De gebruiker moet het Play System handmatig updaten naar de nieuwste versie, om voortdurende service op de Pickx-app te garanderen.

Als het beveiligingsniveau na een update op L3 blijft, kunnen we ervan uitgaan dat het apparaat van de gebruiker niet langer HDCP-compatibel is.
HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) beschermt auteursrechtelijk beschermde digitale inhoud, zoals VOD.

Hoe het Google Play-systeem handmatig updaten?

Om de Play Store bij te werken, gaat u naar Google Play Store, tikt u op uw avatar in de hoek en vervolgens op ‘Instellingen’.
Onder het gedeelte 'Over' ziet u een optie 'Play Store updaten'.

Ondertussen zijn Google Play-systeemupdates ook te vinden via de app 'Instellingen', onder 'Over de telefoon' > 'Software' > 'Google Play-systeemupdate'.

Beste

Ik heb jou stappen gevolgd en

Mijn Google play is up to date 

En volgens mijn drm info staat hij idd op lvl3 dus wil dat dan zeggen dat ik een andere gsm zou moeten kopen om picx app te kunnen zien of gewoon proximus opzeggen en andere provider zoeken  

Want mijn Samsung s22 is gekocht bij proximus en nog geen jaar en half oud

 

 

Eigenlijk straf, op mijn oude samsung galaxy note 8 werkt pickx nog altijd zonder problemen.

Reageer