Skip to main content
Vraag

Performantieproblemen Disney+ op v7

  • 4 June 2024
  • 5 reacties
  • 108 Bekeken

Goedemorgen.

Zijn er nog mensen die performantieproblemen hebben met Disney+ op een v7 decoder?

 

Ik heb soms het fenomeen dat na x-aantal minuten het beeld even hapert, en nadien is het geluid niet meer in sync.

 

Met de Netflix app, Youtube, Apple+, Proximus interface zelf heb ik geen performantie problemen op de v7.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +2

@NicolasBE Heb je dit alleen voor op de tv box op heb je via een andere manier ook al getest?

Reputatie 1

@Michael V : het is enkel via de Disney+ app, geïnstalleerd op de tv box. Als ik bv gebruik maak van de ingebouwde Chromecast (en cast via de Disney+ app op mijn telefoon) op dezelfde tv box, dan treedt het issue niet op. 

Reputatie 3
Badge +1

Hier ook zo, die apps werken niet optimaal op dienen box.
Ik heb gelukkig een Oled tv waar die apps opstaan en daar werken ze wel het beste mee. Gebeurt het eens dat het toevallig eens effe vervelend doet al gebeurt dit zelden dan trek ik de stekker vd tv uit en opgelost. Maar dien box werkt nooit optimaal hier voor die apps.
 

Reputatie 5
Badge +2

@NicolasBE @Andy_043 Is de tv box via een booster of via lan aangesloten op de internetbox?

Reputatie 1

Kleine update … af en toe heb ik ook eens die P130 error code. (gemiddeld één keer per maand), en moet ik m’n modem, etc volledig herstarten. Gisterenavond viel mijn frank dat ik hier eens gelezen heb, dat dat kan te maken hebben als je tv box, via een router op de modem aangesloten is.

 

Ik had nochtans zo’n router twee jaar terug gekocht, die daar dat kenmerk heeft (kan niet meer op de naam komen, iets met IP isolatie of zo) dat hij compatibel zou zijn met de tv box.

 

Ik had eigenlijk enkel een router staan omdat er vroeger op dat punt in mijn living, ook een PS4 moest aangesloten worden. Die PS4 gebruik ik echter niet meer, en ik dacht, ik ga m’n tv box eens rechtstreeks aansluiten op de modem. (dus de router niet meer gebruiken)

 

Na het herstarten van de tv box, had die direct terug connectie (moest dus de modem niet herstarten) én … de disney+ performantie problemen zijn ook opgelost.

 

Toch ergens zonde dat de setup niet werkt met een router er tussen. (allez ja, het werkt voor 99% maar die 1% is wel frustrerend)

Reageer