Beantwoord

Opstart V7 decoder

  • 2 november 2020
  • 21 reacties
  • 1118 Bekeken

Decoder heeft na enkele uren te zijn uitgeschakeld zeker een minuut opstart nodig. Staat op proximus pickx en blijft draaien.

Ondertussen geeft hij foutmelding netwerkkabel aansluiten en gaat toch gewoon door 

Netwerkkabel reeds vervangen en ander poort gekozen. 

Geen resultaat? Dan heb ik maar de decoder gereset erase. 

Dit heeft 2 dagen gewerkt

Graag een oplossing Aub, dit is zeer irritant. 

Eens opgestart doet hij wel normaal. 

icon

Beste antwoord door Martin 2 november 2020, 14:13

heb je de bbox ook al eens herstart = spanning 5sec onderbreken of anders bbox eens resetten= 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven ingedrukt houden om dan pas te lossen en de bbox laten heropstarten.

PS: De V7 decoder altijd best aansluiten op de bbox rechtstreeks met een utp netwerkkabel.

Bekijk origineel

21 reacties

heb je de bbox ook al eens herstart = spanning 5sec onderbreken of anders bbox eens resetten= 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven ingedrukt houden om dan pas te lossen en de bbox laten heropstarten.

PS: De V7 decoder altijd best aansluiten op de bbox rechtstreeks met een utp netwerkkabel.

Allemaal reeds gedaan, heb juist nog eens een reset via de instellingen gedaan

Naar fabrieksinstellingen en terug geconfigureerd 

Ben benieuwd? 

probleem word alleen maar erger ,gisteren niets meer startte niet meer op internet volledig weg 

dan maar aller hard reset gedaan 2x niks.

na een uurtje dan ineens terug internet????? decoder terug aansloten  en startte op.

Ps terwijl er geen internet was branden alle lichtjes op de modem normaal!!!

deze morgen  decoder.op gestart terug fout A001 geen netwerk  maar startte dan toch door

heb technische dienst gesproken zou modem zijn 

ze gaan een nieuwe opsturen

Nieuwe Modem geplaats 

Resultaat nul, nog steeds dezelfde foutmelding A001

Zal terug bellen worden vrees ik

Dat er duidelijk nog problemen zijn kun je gewoon afleiden uit reacties van andere klanten met een V7!!

Ik hoop dat het niet de zelfde weg opgaat van de V6 die ook al niet meer gecommercialiseerd wordt!!!!

Badge +4

Nieuwe Modem geplaats 

Resultaat nul, nog steeds dezelfde foutmelding A001

Zal terug bellen worden vrees ik

Ik heb ook regelmatig deze foutmelding A001 en soms bijkomende tekst, we zijn uw verbinding aan het controleren…. het is gewoon een bug in de software van de V7

Ook P130 , P134 komen vaak voor.

 

inderdaad dit zijn foutmeldingen die hier regelmatig door V7 bezitters gemeld worden, ik vraag mij toch af wanneer ze het bij Pro⌘ gaan in orde krijgen, en dat ze hun tanden niet breken zoals op de V6 decoder!!

P011 en P016 zijn er ook nog die gemeld worden.

Reputatie 1

De foutmeldingen daar hadden wij in het begin ook last van nu echter niet. Wel kan in idd er ook van meespreken dat het opstarten verschrikkelijk lang duurt als de v7 even heeft uitgestaan. Dacht eerst dat dat kwam door de lijnsnelheid maar zo te lezen ben ik niet de enige.

nieuwe v7 toe gestuurd gekregen ben benieuwd of het in orde is

Krijg ook steeds foutmelding A001 bij opstart met V7 decoder. Decoder is verbonden met wifi booster. In gebruik sinds 19-11-2020. Ook melding bij het opstarten “probleem met verbinding controleer internetkabels”. Start dan na enige seconden dan toch op. Eens opgestart geen problemen, werkt prima.

met de nieuwe v7 decoder nog geen problemen gehad 

start wel soms traag op

als hij lang niet gebruikt word (+20 uur).gaat het rood lampje uit

als ge hem dan opzet start die binnen de paar seconden op.

raar?????

met de nieuwe v7 decoder nog geen problemen gehad 

start wel soms traag op

als hij lang niet gebruikt word (+20 uur).gaat het rood lampje uit

als ge hem dan opzet start die binnen de paar seconden op.

raar?????

 

Reputatie 7
Badge +4

@Paul_0184 foutmelding A001 heeft te maken met een slechte verbinding tussen je modem (B-Box3) en je decoder via de booster. Heb je geen last van blokjes,… tijdens het kijken ? Je kan eens proberen door alles te herstarten of dat probleem blijft. 

@schpl Dit heeft te maken met de ecostand van de decoder om stroom te besparen. Als hij in die ecomodus staat, komt hij uit een diepere slaapstand en duurt het inderdaad langer om terug op te starten. Staat hij in de standbymodus strat hij sneller op. 

komt hij uit een diepere slaapstand en duurt het inderdaad langer om terug op te starten

Dat is bij TV toestellen ook zo als je bepaalde instellingen veranderd om energie te sparen...

Badge +4

@Paul_0184 foutmelding A001 heeft te maken met een slechte verbinding tussen je modem (B-Box3) en je decoder via de booster. Heb je geen last van blokjes,… tijdens het kijken ? Je kan eens proberen door alles te herstarten of dat probleem blijft. 

@schpl Dit heeft te maken met de ecostand van de decoder om stroom te besparen. Als hij in die ecomodus staat, komt hij uit een diepere slaapstand en duurt het inderdaad langer om terug op te starten. Staat hij in de standbymodus strat hij sneller op. 

Ik heb ook nu en dan eens die A001 melding maar is zelfs verbonden met de kabel (en zeggen dat we met een V5 nooit van deze problemen hebben gehad… moet zijn dat er decoder gewijs iets van bugs zijn)

 Aangezien al die fouten door zoveel proximus klanten met een V7 decoder gemeld worden kan het trouwens niet anders dat het iets met deze decoder te maken heeft en dat zullen de specialisten ook wel weten maar het oplossen zal mss niet zo simpel zijn als we wel denken, laar ons hopen dat na enige software updates het allemaal weer mooi op zijn pootjes valt.

is juist andersom bij mij als hij paar uur uit staat duurt het lang ( rood lampje brand ) worden alle 2 wit.

als hij +22 uur heeft stilgestaan (gaat brood lampje uit)??? 

dan start hij direct op ,enkele seconden

De V7 zit vol verrassingen :relaxed:

Na het herstarten blijft het probleem. Bbox 3 is wel al enige jaren oud, draagt nog het label van Belgacom. Tijdens het kijken geen last van blokjes. Eens opgestart werkt alles prima, enkel het opstarten geeft een probleem.

pas maar op dat het met je nieuwe bbox niet erger wordt! want de meesten die hier problemen melden zitten al met een nieuwere bbox3 versie ofwel van sagemcom of van technicolor 

Reageer