Skip to main content

Vandaag is de technieker langsgeweest om fiber binnenshuis te installeren.  Internet werd getest en werkt en de televisie werkt ook.   Echter merk ik deze avond dat al mijn opnames verdwenen zijn.   Zowel de opgenomen als de geplande en dit zowel op decoder, pickx website en de app.   De geplande kan ik terug inplannen,  maar kunnen jullie de opgenomen opnames terug beschikbaar maken ?   Ik zou deze namelijk graag nog bekijken.   Alvast bedankt 

@Raenafel  

Ter info: Pas maandag komen de PX moderatoren terug langs op het forum hier.

Mss is alles nog niet doorgestroomd, eventueel kun je eens bellen naar 0800 22 800 als je dit wenst, dit kan tot 22u ook tijdens het weekend.


Het probleem is nog steeds niet opgelost.  Ik ben mijn opnames nog altijd kwijt.   Graag had ik deze terug gehad voordat ze verlopen.    Ik dacht dat alle opnames op de cloud gezet werden, zodat ze niet kwijt konden geraken ? 

 


Ja, Klopt.
Maar de meer technische uitleg is dat programma’s aan iemand zijn gelinkt via een identificatienummer (bijv. abonneenummer of decodernummer ) en dus niet in een persoonlijke cloud staan.
Het grote probleem voor de moderatoren is niet dat ze de opnames (programma’s) kunnen terug zetten (aan jou linken), maar welke? Zij zullen van jou een lijst nodig hebben. Dat is mogelijk niet gemakkelijk.


@Raenafel Doordat de technieker fiber aangesloten heeft zal er waarschijnlijk iets verkeerd gelopen zijn met de koppeling naar je Profiel o.a. je TV profiel.

Als de PX moderatoren de draad hier oppikken kunnen zij dit natrekken of die koppeling in orde is.

Zorg dat alles aangevuld is in je → ForumProfiel (moest dit nog niet gebeurd zijn), zodat zij u gemakkelijker kunnen verder helpen. 


@Raenafel 

De opnames zijn idd niet meer beschikbaar op de server, enkel diegene die je opnieuw geprogrammeerd hebt.

Eventueel moet je me een lijst van de opnames die je graag terugwenst doorsturen via een privé bericht.

Dan kijk ik na welke we nog kunnen herstellen.

 

 

Geert


@GeertC 

Bedankt Geert,  Ik heb zonet een privebericht naar u gestuurd met de lijst.  Hopelijk kunnen de meeste opnames hersteld worden.  

Alvast bedankt 


@GeertC 

Dag Geert,  Heeft u hier al meer nieuws over ?   

alvast bedankt 


Kan u de ontbrekende opnames toevoegen aan uw forumprofiel onder het veld ‘Ticket’, dan kijken we om het zo terug toe te voegen.


@YorickP 

Ik heb de ontbrekende opnames toegevoegd onder ticket in mijn forumprofiel.    

alvast bedankt 


@Raenafel Ik heb de opnames terug toegevoegd. Vermits je de zenders er niet bij vermeld had, heb ik soms de serie van op 2 verschillende zenders toegevoegd. Je kan die dan zelf terug verwijderen als het niet de juiste zijn. . 

 


@HadewychT 

Dag Hadewijch,

 

Bedankt voor het terugzetten van de opnames, ik was inderdaad vergeten om de zenders erbij te voegen,

Heb net gecheckt en voor volgende 3 series heb ik nog wel een paar opmerkingen :

 

Van NCIS – S 21 – mis ik nog afleveringen 1 tem 7 – deze was uitgezonden op PLAY 5

Voor FROM – S 3 afleveringen 9 en 10 , zie ik dat u deze serie vanop een franstalige zender heeft teruggezet, maar ik kan deze niet zien, Ik krijg een foutmelding dat de opnames niet afgespeeld kunnen worden omdat de zender niet meer in mijn abonnement zit? Is het mogelijk om van deze serie de afleveringen terug te zetten die op Star Channel uitgezonden werden ?

Voor FBI : Most wanted had ik mij blijkbaar van seizoen vergist, Het moest seizoen 5 afleveringen 7 tem 13 zijn en niet seizoen 3 – uitgezonden op PLAY 5

Is het mogelijk om deze nog in orde te brengen aub ?

En onder het motto 'een nee heb je, een ja kan je misschien krijgen' : Zou het mogelijk zijn om de aflevering 'Joy to the world' Doctor Who uitgezonden op de BBC 1 ook bij de opnames toe te voegen ?  Ik heb deze aflevering namelijk gemist toen deze uitgezonden werd en voor de BBC zenders is er geen replay beschikbaar.  

Alvast bedankt


@HadewychT :   Is dit nog mogelijk ?  

Alvast bedankt 

 


Ik kan dus nog altijd niet de laatste 2 afleveringen van FROM - S 3 - afleveringen 9 en 10 bekijken.   Zoals eerder gezegd zijn de afleveringen die teruggezet zijn, terug gezet van een franstalige zender (ik kan niet zien dewelke) waartoe ik geen toegang heb.   Is het dan ook mogelijk om deze 2 afleveringen terug te zetten vanuit Star Channel, zodat ik deze afleveringen nog kan zien?   Deze zijn online niet beschikbaar

En zou het mogelijk zijn om de aflevering 'Joy to the world' Doctor Who uitgezonden op de BBC 1 ook bij de opnames toe te voegen ? Deze is online niet beschikbaar 

Wat de andere opnames van FBI: Most wanted en NCIS betreft -  deze heb ik online kunnen bekijken.  

Alvast bedankt 


@Raenafel Ik vind van From op Star Channel enkel seizoen 1 terug. Op een andere zender vind ik ze jammer genoeg niet. Zou het kunnen dat dit ondertussen meer dan 60 dagen geleden is ? 

Wanneer werd die aflevering van Doctor Who uitgezonden ? Dan kan ik het bekijken of ik ze kan toevoegen. 


@HadewychT :  De laatste 2 afleveringen van seizoen 3 van From zijn 3 en 9 maart van dit jaar uitgezonden.  Hieronder een screenshot van seizoen 3 van From op de website van Star Channel  

Wat de aflevering van Doctor Who betreft, deze is op kerstdag 25/12/2024 uitgezonden.   Ik weet niet of dit al meer dan 60 dagen is, maar omdat jullie de uitzendingen van seizoen 3 van FBI: Most wanted,  die in 2022 uitgezonden waren (zie screenshot hieronder) , bij mij hadden teruggezet, hoopte ik dat jullie dit misschien ook met deze aflevering zouden kunnen doen. 

Alvast bedankt 

 


@HadewychT :  Is hier al meer nieuws over ?  


@Raenafel 

Normaal zou je nu alle afleveringen van ‘From’ s3 moeten hebben.

Klopt dit?

 

Geert


 

@GeertC : Ja, Maar zoals hierboven gezegd kan ik deze afleveringen niet zien omdat ze blijkbaar van een franstalige zender komen, waarop ik geen abonnement heb.   Zie onderstaande screenshots als voorbeeld :  

als ik op kijken druk, krijg ik onderstaande foutmelding

Ik kan die afleveringen dus niet zien. 


@Raenafel 

Hier heb je inderdaad de tv optie Pickx mix voor nodig, maar deze optie heb je.

Ik heb deze opnieuw laten doorstromen in ons programma.

Kan je de decoder hierbij eens herstarten.

 

Wanneer deze opgestart is moet je eens nagaan of je de afleveringen wel kan afspelen.

 

Geert


@GeertC :  Nee, het probleem is nog altijd niet opgelost.  Ja, ik heb de tv optie pickx mix, maar wel pickx mix NL.   Het probleem is dat jullie die afleveringen van FROM terug gezet hebben vanuit een FRANSTALIGE zender (vermoed de franstalige versie van SYFY Channel dat in pickx mix FR zit) waarop ik dus geen abonnement heb.    Ik heb de afleveringen van FROM opgenomen vanop STAR CHANNEL, dat wel in mijn tv optie pickx mix zit.  Graag de laatste 2 afleveringen van FROM vanop STAR CHANNEL terugzetten aub, zodat ik ze kan zien.  

 


Ik kan dus nog altijd niet de laatste 2 afleveringen van seizoen 3 van FROM zien. 


@Raenafel Zoals ik eerder al zei staat het 3de seizoen van FROM er niet bij om toe te kunnen voegen aan je opnames. Enkel, zoals Geert inderdaad gedaan heeft, op een Franse betaalzenderzender waar je geen abonnement voor hebt. Op StarChannel vind ik enkel seizoen 1 volgens de beschrijving en deze is ouder dan 60 dagen.  We kunnen je dus niet verder helpen hiermee. Als je een abonnement zou hebben, kan je eens kijken op Prime of Netflix of je ze daar terugvindt. 


@HadewychT :  From Seizoen 3 is op Star Channel uitgezonden van 06/01/2025 tem 10/03/2025.  Ik vind het wel raar dat jullie die niet op Star Channel kunnen terugvinden, terwijl ik hierboven screenshots heb doorgestuurd van de website van Star Channel, waar duidelijk seizoen 3 op vermeldt staat.   En nee op Netflix en Prime staan ze niet en ik heb daar ook geen abonnement voor.     

Ik wil er toch nog op wijzen dat, moest ik nog gebruik gemaakt hebben van een decoder met harde schijf,  mijn opnames niet verdwenen zouden zijn, omdat ze veilig op de harde schijf hadden gezeten.   

Misschien in de toekomst de mensen verwittigen dat ze al hun opnames kwijt zijn als er een technieker langs komt.  


@Raenafel Normaalgezien ben je je opnames niet kwijt bij een interventie van een technieker. De reden dat je ze nu kwijt bent, is omdat je lijn is overgezet van VDSL naar fiber en je dan een ander nr krijgt waar je tv-account aan gekoppeld is, en dus ook je opnames. Normaalgezien worden die wel automatisch mee overgezet, maar vermoedelijk is er in uw geval iets misgelopen in dat proces. 

Zoals eerder al gezegd kunnen we je jammer genoeg niet op een andere manier verder helpen voor deze afleveringen. Ik heb het ook laten nakijken door mijn collega’s van de TV-backend. Onze excuses hiervoor.

Ik hoop dat je ze toch nog op een andere manier kan zien, eventueel in de toekomst.

 


Reageer