Skip to main content

Het afspelen van mijn opnames verloopt bijzonder “stroef”: niet vloeiende, schokkerige beelden. Dit valt dan vooral op bij snel bewegende beelden zoals actiefilms of voetbal.

Mijn decoder is aangesloten via een kabel.

Ik heb al eens de klantendienst aan de lijn gehad hiervoor: decoder gereset en toen leek het even wat beter, maar dag erna weer hetzelfde probleem. Ik denk niet dat het de bedoeling is om iedere dag mijn decoder te resetten en dan telkens mijn favorieten opnieuw in te stellen.

Enig idee hoe dit te verhelpen?

@Martin "zolang v7 niet 100% op poten staat"? Maar ondertussen betalen we wel de volle pot...

Ik ook hoor :slight_smile:

ik blijf ondertussen bij mijn V5Compact tot de V7 wat beter presteert.


Ondertussen nog steeds hetzelfde probleem als ik Netflix en disney+  via decoder v7 bekijk.  Als ik Netflix of Disney+ via de smart TV kijk zijn er geen haperingen.  Met alle respect voor de oplossingen die hier gesuggereerd worden.  Dit is duidelijk een veelvoorkomend probleem en niet iedereen is een techneut. Proximus graag een oplossing die voor iedereen werkbaar is.


@RedsFan ik ben het ook niet zeker maar als het klopt wat gepost werd hier op het forum door iemand die dit vernomen had weer van iemand van Proximus: 

Smartwifi: al deze dingen staan mooi op papier maar eigenlijk werkt dit niet mooi samen met Apple producten
Apple software laat kleine deeltjes achter op het netwerk van je decoder met als gevolg er storingen tevoorschijn komen wanneer slimme wifi is ingeschakeld een oplossing dus smart wifi uitzetten

Dus ik weet ook niet wat er van waar is en vandaar mijn vraag!?

 


ik vermoed als je de bbox op k6 zet en dan via WPS de booster laat de instellingen overnemen van de bbox dat dit moet lukken!

maar er wordt hier ook dikwijls gesproken over de “conductor” die proximus uitzet ivm met problemen, één van de onderdelen zorgt ervoor dat elk apparaat automatisch wordt “gestuurd”
naar de op-dat-moment-en-op-die-plek beste band en kanaal.

Maar in hoeverre dit het netwerk kan beïnvloeden en uitwerking heeft op de V7 daar hebben we natuurlijk het raden naar!

Dit wordt vooral gedaan als er apple toestellen in gebruik zijn.


2 maanden later.

Het haperen is hier ook nog steeds. Soms wel subtiel maar wel storend. Vooral bij opnames. Paar keer op pauze en op play duwen helpt meestal maar niet altijd. Ook is geluid en beeld vaak niet synchroon.


Uw lijn ziet er alvast in orde uit. Mits u vermeld dat het met kabel verbonden is, lijkt dit me gerelateerd aan de V7. Ik heb de informatie verzameld, samen met andere gebruikers die het meldde en doorgestuurd om te laten onderzoeken. Zodra ik meer info ontvang, zal ik de informatie delen.


IK begin er gewoon aan te komen om regelmatig de ganse installatie te herstarten. Zo nu en dan errorcodes P… zodat opnames niet kunnen bekeken worden. Ik heb ook al 3x moeten herstarten omdat er geen klank was (enkel decoder dan). Nu krijg ik ook soms de melding ,, Er is een probleem met je internet verbinding’’ na ok te drukken start hij dan toch met op. Ik overweeg op bij het slapen gaan de decoder volledig zonder stroom te plaatsen zodat hij wel moet herstarten de dag nadien maar als er oplossingen komen voor de problemen die zo te zien velen ondervinden met de V7 heb ik dan de updates niet meer denk ik of worden die dan ontvangen bij herstart.


@Daniel14 inderdaad, die android decoder moet meer gereset en herstart worden dan de doorsnee windows computer ;-)


IK begin er gewoon aan te komen om regelmatig de ganse installatie te herstarten. Zo nu en dan errorcodes P… zodat opnames niet kunnen bekeken worden. Ik heb ook al 3x moeten herstarten omdat er geen klank was (enkel decoder dan). Nu krijg ik ook soms de melding ,, Er is een probleem met je internet verbinding’’ na ok te drukken start hij dan toch met op. Ik overweeg op bij het slapen gaan de decoder volledig zonder stroom te plaatsen zodat hij wel moet herstarten de dag nadien maar als er oplossingen komen voor de problemen die zo te zien velen ondervinden met de V7 heb ik dan de updates niet meer denk ik of worden die dan ontvangen bij herstart.

Je kunt ook manueel controleren op een update:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.


Ja zolang de V7 niet 100% op poten staat zal dit wel nog kunnen gebeuren cfr. analoge meldingen van problemen met de V7 hier op het forum in andere topics.


@Wolfhond Kan je de modem en decoder eens herstarten zoals hier wordt uitgelegd?


@Daniel14 inderdaad, die android decoder moet meer gereset en herstart worden dan de doorsnee windows computer ;-)

De laatste reset die ik deed paar dagen geleden was ook nog eens rare situatie bij mij, de tv begint dan te spelen op zender nr 10 en kon enkel hoger en niet lager, kon niet naar zender 1 (één) dan nog eens via de knop achteraan uitgeschakelt , toen begon het gelukkig wel op zender 1. pfff

Ik heb het ook een beetje gehad na 3 a 4 maanden met de V7 , misschien nog eens proberen met een recentere update of voor mijn part wil ik graag terugkeren naar de V5 compact.


Ik denk dat je reeds de recentste softwareversie hebt, of er zou onlangs een versie moeten uitgekomen zijn.
Vraagje staat One SSID uit bij u ? 


Dat helpt niet echt heb al herstart, fabrieksinstellingen, reset,... Alles. Dus ligt aan software. Ik heb vandaag een update binnen. En hopelijk is het beter maar nog niet kunnen testen.


Ah, dus dat schokken is door de v7. En ik die al op zoek was naar een nieuwe tv die 100Hz aankon om dit euvel op te lossen 😮. Zit ik dus toch nog langer vast aan de oude tv :-)


Nee de One SSID staat aan, maar ik weet niet of dit echt een rol zou spelen aangezien de decoder rechtstreeks met kabel naar de Bbox gaat.

Het is wel makkelijk met die One SSID zo moet geen enkele Gsm, laptop of tablet ingesteld worden, als de dochter boven op haar kamer studeert, moest het gescheiden zijn dan weet ik niet of haar Gsm (iphone) bvb goed zit op de 2.4 of de 5.0.


Zelfde probleem hier opnames die shokkerig afspelen en soms volledig bevriezen terwijl geluid doorloopt. Na reset terug goed voor 2 a 3 dagen.


Bij wijze van test kan ik het volgende proberen, Slimme wifi uit en alle toestellen draadloos op 2.4

Ik weet wel niet of ik de booster kan op een bepaalt kanaal zetten net als de modem dan vb op kanaal 6


@Daniel14 Ik zie niet onmiddellijk een oorzaak op je lijn. Heb je dit enkel voor bij opnames, of ook bij live tv, of on demand ? Heb je dit probleem op beide decoders ?


Niet alleen opnames spelen schokkerig (beeld staat elke paar seconden een fractie stil) maar ook NETFLIX en DISNEY+.  Vreemdgenoeg is dit niet het geval bij STREAMZ. 


Best altijd ook altijd erbij vermelden als de V7 decoder rechtstreeks of via welk andere draadloos systeem die verbonden is aan de bbox.


@Martin "zolang v7 niet 100% op poten staat"? Maar ondertussen betalen we wel de volle pot...


Niet alleen opnames spelen schokkerig (beeld staat elke paar seconden een fractie stil) maar ook NETFLIX en DISNEY+.  Vreemdgenoeg is dit niet het geval bij STREAMZ. 

Ik ben momenteel verboden via wifi booster.  Maar aangezien al de rest wel deftig speelt, leek me dat niet relevant, maar bij deze. 


Dat is inderdaad bij afspelen opname. Life tv werkt naar behoren mogelijk ook door regematig reset om toch de opnamen vloeiend te kunnen afspelen met rest bedoel ik dan decoder 20 tal sec zonder stroom plaatsen, een tijdje geleden nam ik via 0800 22800 omdat netflix niet meer werkte via de decoder toen werd er een reset door proximus gedaan van op afstand, ik heb sindsdien dit nog voorgehad met netflix maar na de decoder terug zonder stroom te plaatsen wekt dit terug. Mijn tweede decoder is een gekochte V5 en word niet veel meer gebruikt en zeker niet om opnames af te spelen. Dank voor de opvolging.


Ter info:

“herstarten”  is even stroom wegnemen.

“Resetten” is nog iets anders dit kun je via de menu instellingen en is nog een stap verder = terug naar fabrieksinstellingen


Reageer