Vraag

Opnames spelen schokkerig af op V7 decoder

  • 23 December 2020
  • 51 reacties
  • 1117 Bekeken

Het afspelen van mijn opnames verloopt bijzonder “stroef”: niet vloeiende, schokkerige beelden. Dit valt dan vooral op bij snel bewegende beelden zoals actiefilms of voetbal.

Mijn decoder is aangesloten via een kabel.

Ik heb al eens de klantendienst aan de lijn gehad hiervoor: decoder gereset en toen leek het even wat beter, maar dag erna weer hetzelfde probleem. Ik denk niet dat het de bedoeling is om iedere dag mijn decoder te resetten en dan telkens mijn favorieten opnieuw in te stellen.

Enig idee hoe dit te verhelpen?


51 reacties

Reputatie 1

@Peter_0175 @WSM999 Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor dat schokken. Ik heb jullie lijn nagekeken en zie daar niet onmiddellijk een oorzaak. Ik zie wel dat er nog een 2de decoder aangemeld staat op je lijn. Heb je deze nog ? Ondervind je daar hetzelfde probleem ? Eventueel kan je de beide decoders ook eens van plaats wisselen om te zien of het probleem mee verhuisd naar de andere TV. 

@HadewychT ja, de 2e decoder gebruiken we nog in een andere ruimte. Daar merk ik niet echt hetzelfde schokkende probleem. Van plaats wisselen gaat niet evident zijn want de Android decoder is net de meest gebruikte gezien daar onze streamz, netflix en disney+ op staat :-)

@Peter_0175  maar die 2de is ook geen V7 veronderstel ik!

Reputatie 7
Badge +4

@Peter_0175 Je moet ze niet definitief van plaats veranderen. Het is enkel om te testen of het probleem zich dan mee verplaatst en dus gelinkt is an de decoder, of aan de manier waarop ze verbonden zijn, of de tv als het probleem zich op dezelfde TV blijft voordoen.

Reputatie 1

@Peter_0175  maar die 2de is ook geen V7 veronderstel ik!

klopt, dat is zo’n kleintje weet niet van buiten welke nr dat is. Die dat de meeste mensen hebben :-)

dit is de v5-compact waar ik ook totaal geen problemen mee ondervindt

Reputatie 1
Badge

Dit heb ik ook al lang voor, rebooten helpt heel tijdelijk.

IK begin er gewoon aan te komen om regelmatig de ganse installatie te herstarten. Zo nu en dan errorcodes P… zodat opnames niet kunnen bekeken worden. Ik heb ook al 3x moeten herstarten omdat er geen klank was (enkel decoder dan). Nu krijg ik ook soms de melding ,, Er is een probleem met je internet verbinding’’ na ok te drukken start hij dan toch met op. Ik overweeg op bij het slapen gaan de decoder volledig zonder stroom te plaatsen zodat hij wel moet herstarten de dag nadien maar als er oplossingen komen voor de problemen die zo te zien velen ondervinden met de V7 heb ik dan de updates niet meer denk ik of worden die dan ontvangen bij herstart.

Reputatie 1

@Daniel14 inderdaad, die android decoder moet meer gereset en herstart worden dan de doorsnee windows computer ;-)

IK begin er gewoon aan te komen om regelmatig de ganse installatie te herstarten. Zo nu en dan errorcodes P… zodat opnames niet kunnen bekeken worden. Ik heb ook al 3x moeten herstarten omdat er geen klank was (enkel decoder dan). Nu krijg ik ook soms de melding ,, Er is een probleem met je internet verbinding’’ na ok te drukken start hij dan toch met op. Ik overweeg op bij het slapen gaan de decoder volledig zonder stroom te plaatsen zodat hij wel moet herstarten de dag nadien maar als er oplossingen komen voor de problemen die zo te zien velen ondervinden met de V7 heb ik dan de updates niet meer denk ik of worden die dan ontvangen bij herstart.

Je kunt ook manueel controleren op een update:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

@HadewychT een 2de decoder, die heb ik niet.

 

Badge +4

@Daniel14 inderdaad, die android decoder moet meer gereset en herstart worden dan de doorsnee windows computer ;-)

De laatste reset die ik deed paar dagen geleden was ook nog eens rare situatie bij mij, de tv begint dan te spelen op zender nr 10 en kon enkel hoger en niet lager, kon niet naar zender 1 (één) dan nog eens via de knop achteraan uitgeschakelt , toen begon het gelukkig wel op zender 1. pfff

Ik heb het ook een beetje gehad na 3 a 4 maanden met de V7 , misschien nog eens proberen met een recentere update of voor mijn part wil ik graag terugkeren naar de V5 compact.

Ik denk dat je reeds de recentste softwareversie hebt, of er zou onlangs een versie moeten uitgekomen zijn.
Vraagje staat One SSID uit bij u ? 

Badge +4

Nee de One SSID staat aan, maar ik weet niet of dit echt een rol zou spelen aangezien de decoder rechtstreeks met kabel naar de Bbox gaat.

Het is wel makkelijk met die One SSID zo moet geen enkele Gsm, laptop of tablet ingesteld worden, als de dochter boven op haar kamer studeert, moest het gescheiden zijn dan weet ik niet of haar Gsm (iphone) bvb goed zit op de 2.4 of de 5.0.

@RedsFan ik ben het ook niet zeker maar als het klopt wat gepost werd hier op het forum door iemand die dit vernomen had weer van iemand van Proximus: 

Smartwifi: al deze dingen staan mooi op papier maar eigenlijk werkt dit niet mooi samen met Apple producten
Apple software laat kleine deeltjes achter op het netwerk van je decoder met als gevolg er storingen tevoorschijn komen wanneer slimme wifi is ingeschakeld een oplossing dus smart wifi uitzetten

Dus ik weet ook niet wat er van waar is en vandaar mijn vraag!?

 

Badge +4

Bij wijze van test kan ik het volgende proberen, Slimme wifi uit en alle toestellen draadloos op 2.4

Ik weet wel niet of ik de booster kan op een bepaalt kanaal zetten net als de modem dan vb op kanaal 6

ik vermoed als je de bbox op k6 zet en dan via WPS de booster laat de instellingen overnemen van de bbox dat dit moet lukken!

maar er wordt hier ook dikwijls gesproken over de “conductor” die proximus uitzet ivm met problemen, één van de onderdelen zorgt ervoor dat elk apparaat automatisch wordt “gestuurd”
naar de op-dat-moment-en-op-die-plek beste band en kanaal.

Maar in hoeverre dit het netwerk kan beïnvloeden en uitwerking heeft op de V7 daar hebben we natuurlijk het raden naar!

Dit wordt vooral gedaan als er apple toestellen in gebruik zijn.

Ondertussen nog steeds hetzelfde probleem als ik Netflix en disney+  via decoder v7 bekijk.  Als ik Netflix of Disney+ via de smart TV kijk zijn er geen haperingen.  Met alle respect voor de oplossingen die hier gesuggereerd worden.  Dit is duidelijk een veelvoorkomend probleem en niet iedereen is een techneut. Proximus graag een oplossing die voor iedereen werkbaar is.

Reputatie 3
Badge

2 maanden later.

Het haperen is hier ook nog steeds. Soms wel subtiel maar wel storend. Vooral bij opnames. Paar keer op pauze en op play duwen helpt meestal maar niet altijd. Ook is geluid en beeld vaak niet synchroon.

Reputatie 7
Badge +5

@Wolfhond Hoe is je decoder met je modem verbonden?

Reputatie 3
Badge

@Wolfhond Hoe is je decoder met je modem verbonden?

Rechtstreeks met de kabel

Reputatie 7
Badge +5

@Wolfhond Kan je de modem en decoder eens herstarten zoals hier wordt uitgelegd?

Reputatie 3
Badge

Dat helpt niet echt heb al herstart, fabrieksinstellingen, reset,... Alles. Dus ligt aan software. Ik heb vandaag een update binnen. En hopelijk is het beter maar nog niet kunnen testen.

V7 hier ook regelmatig schokkerig beeld bij bekijken opname en tegelijkertijd iets anders opnemen. Alles is hier ondertussen geprobeerd... Als dit blijft volgend jaar gewoonweg naar andere operator , spijtig had anders verwacht.

Vanavond weer schokkerig beeld bij bekijken opname en tegelijkertijd opnemen. Met medewerker chatten lukte niet zelf na 1uur wachten. En nu ?

Reputatie 5
Badge +2

@Geert Winkelmans Kan u uw lijnnummer of klantennummer toevoegen aan uw forumprofiel? Dan kunnen we het langs deze kant ook eens natesten om te kijken wat het veroorzaakt.

Reageer