Skip to main content
Vraag

Opname 'Over mijn lijf' 10/9 kan niet afgespeeld worden - VRT een

  • October 21, 2025
  • 7 reacties
  • 90 Bekeken

De opname van aflevering 2 van ‘Over mijn lijf’ van de VRT van 10/9/2025 is nog meer dan 40 dagen beschikbaar op onze decoder maar ik kan ze blijkbaar niet afspelen. Er staat een streep door het play-icoon. Andere opnames van zelfde programma waren geen probleem. 
Wat kan ik doen om deze opname toch te bekijken? Heropstarten van decoder bracht geen soelaas.
Alvast bedankt.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Martin
  • October 21, 2025

@fo9900 

probeer eens of cachegeheugen wissen helpt.

  • Druk op de home-knop (🏡) van je afstandsbediening
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Ok“ drukken om in de hoofdmenu terecht te komen:
  • Naar beneden scrollen tot aan
              |- ⚙️ Instellingen Toestel 
                    >Apps
                         >Proximus Pickx app
                            >Cachegeheugen wissen

  • Auteur
  • Motivator
  • October 21, 2025

Bedankt voor de suggestie Martin.
Net even geprobeerd maar helaas : ‘item kan niet worden afgespeeld’ blijft staan en dus opname niet bekijkbaar.


Martin
  • October 21, 2025

@fo9900 Het probleem is dat wat voor de ene werkt dan weer bij de andere niet en dit maakt het moeilijk om direct te weten wat je juist moet doen!

je zou ook nog kunnen Clear data & herstart  proberen:

  • Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • scroll naar beneden tot aan support:
  • > “Support “
              |- Systeeminfo
              |- Controleren op Updates         
              |- Zenderinfo ophalen       
              |- Clear data & herstart         
              |- App herstarten 
              |- Eco-Modus
              |- Videokwaliteit beheren
  • indien dit ook niet helpt, eventueel nog “App herstarten” proberen 
  • indien nog geen resultaat kan je ook nog eens de internetbox herstarten door deze 10 sec volledig stroomloos te zetten. 
  • ik durf het bijn a niet meer voorstellen ;-) maar idien het nog niet opgelost is, de → internetbox resetten 
     

Blijft het probleem, dan hoop ik dat de PX moderatoren je verder kunnen helpen morgen, door bv de opname terug op je decoder te zetten.

PS: die opname kan je dan waarschijnlijk ook niet meer afspelen via 
https://tv.pickx.be 


  • Auteur
  • Motivator
  • October 22, 2025

Bedankt voor de suggesties.

Het enige dat ik nog niet gedaan heb is de reset. Maar de andere stappen hebben het niet opgelost..
Aangezien het via tv.pickx.be ook niet lukt, vermoed ik dat die reset ook geen soelaas gaat brengen.

Net ook nog een nieuwe update geïnstalleerd, maar geen verandering.


Mutlie
  • October 23, 2025

In afwachting van een oplossing door Proximus zou je kunnen via de VRT Max app de aflevering bekijken. Dat (via de app kijken) is een oplossing die wij regelmatig wel moeten toepassen willen wij de een of andere reeks blijven volgen (lees het topic “V7-Stand van zaken” er maar eens op na). 
  


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • October 24, 2025

@fo9900 Ik heb de serie verwijderd en terug toegevoegd, maar voor die aflevering krijg ik een foutmelding. Het is dus jammer genoeg niet mogelijk om de aflevering via de opnames te bekijken. Dit heeft meestal te maken met een last minute wijziging in de TV-gids van de zender. Je kan de aflevering evenueel terug bekijken via VRT Max zoals Mutlie hierboven al vermeldde. 


  • Auteur
  • Motivator
  • October 24, 2025

Ok, dan doen we het zo.
Bedankt voor de moeite !