Skip to main content

Ik heb reeds weken lang problemen met de nieuwe decoder : geluid en beeld niet synchroon, opnames van bepaalde zenders kunnen niet bekeken worden ,waarbij de melding :item kan niet worden afgespeeld , of foutcode. Ook de dienst storingen  hebben mij niet kunnen helpen.

De decoder en BBox 3 reeds meerdere keer heropgestart.geen oplossing

FYI: enkele tips:

  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is.
    Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn.
    Als bv je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben.
    Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is.
    Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg.
    Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken.
    Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. :
    via de ‘home’ toets eens naar de instellingen gaan - instellingen toestel - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - geavanceerde geluidinstellingen en vervolgens geen: suround sound nooit gebruiken en dan bevestigen.
  • Als er een switch met DHCP aan je modem verbonden is, kan je best eens testen zonder deze switch, dus enkel de decoder eens verbinden aan je modem.
  • Bij gebruik van soundbar kan je proberen van deze aan te sluiten via HDMI op de HDMI ARC aansluiting van de TV.
  • Om bepaalde problemen met de V7 en lipsync op te lossen is het nodig om de TV Box zijn weergave op een vast getal te zetten in plaats van op automatisch.

    Dit doe je via: Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Weergave - Resolutie - ipv automatisch kies je een vaste resolutie uit de lijst.bv kies eens 1080p50

 


@Rudy57  Bij NPO was er een probleem dit weekend met Belgische aanbieders op de terug kijk optie wat deze morgen was opgelost (althans met Telenet) misschien was dit ook bij Proximus een probleem of komt dit meermaals voor aan de hand van de meldingen hier te lezen.


Reageer