Ik zie dat dit probleem hier sporadisch gemeld wordt (opname niet volledig) maar het blijkt nu meer regel dan uitzondering te worden en een oplossing is er schijnbaar niet?)
Men heeft duidelijk een truk gevonden om de opgenomen films of episodes in een reeks automatisch af te sluiten bij de aftiteling. De opnames beginnen meestal nog “5 minuten” vooraf, alhoewel ze meestal en bij nazicht enkel vooraf gegaan worden door 1 minuut verplichte reklame + nog wat rommel. In de lijst van de opnames staat de duurtijd effectief met de “5 min voor en 30 min na” tijdsschaal maar daar komt men meestal niet meer aan toe.
Bij de eerste zweem van aftiteling stopt de kijkervaring abrupt en valt men terug op het opnames menu. Dat heeft het nare effect dat voor sommige opnames, compleet random, men tot 1-4 minuten van het einde van de aflevering mist. Behoorlijk “pi***g” als er in de Pickx app staat “enkel te bekijken op uw TV”.
Weet men daarvan bij PX? Of is het ver van het bed? BTW ik heb dit op een V5C decoder, die bij de gratie gods nog steeds random bevriest zonder enige aanwijsbare reden.
(BTW sommige opnames op bvb Discovery zijn zodanig FUP dat het niet te geloven is. Ik heb voor de lol “Science of Stupid” geprogrammeerd als reeks. Voor 30% krijg ik de boodschap “server fout” als ik wil kijken. Van de rest is 50% enkel stukken en brokken van afleveringen, soms enkel het einde van een episode en dan 50 minuten van iets helemaal anders aka het volgende programma, soms begint de opname in het midden van een aflevering … eea kan natuurlijk ook liggen aan de luizige programmering bij Discovery maar mag men geen minimale synchronisatie verwachten tussen programmatie en tijd van uitzending en effectieve opname?)