Skip to main content
Vraag

Opgenomen programma werkt niet

Forum|alt.badge.img+1

Ik wou gisteren deel 1 van “Tree  Pines” van vrijdag 28/3 bekijken en begon met de reclame ervoor, duurde enkele seconden en toen stopte het. Deel 2 staat er wel volledig op denk ik.

Op pc staat deel 1 er wel volledig op,  Begint met het laatste van “de afspraak” .

Decoder al herstart maar geen resultaat.

Raar, waarom op pc wel en op tv niet?  

This topic has been closed for comments

20 reacties

Mutlie
  • 2018 reacties
  • 1 april 2025

Geen idee, maar de laatste tijd zijn er meer problemen met opnames, vind ik.
In dit geval is er nog altijd VRT Max ;)

Martin
  • 33446 reacties
  • 1 april 2025

@Peter62 opnames kunnen de PX moderatoren op je internet box terugzetten zolang de termijn van 60 dagen niet verlopen is.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2139 reacties
  • 1 april 2025

@Peter62 

Ik heb deel één van Three pines toegevoegd. 

Lukt het om deze af te spelen?

Geert

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • 192 reacties
  • 1 april 2025

@GeertC Lukt niet

Als deel 2 start, dan zie ik normaal gezien de laatste  minuten van deel 1. En nu start deel 2 vanaf begin.

Mutlie
  • 2018 reacties
  • 1 april 2025

Als je niet kan kijken naar deel 1, ik gaf je al de tip van VRT Max.
Dat een opgenomen CANVAS serie niet zoals anders begon met een 5tal minuten ervoor heb ik recent ook opgemerkt. Zou VRT/Canvas ook beginnen met een signaal mee te zenden als een programma begint?

Martin
  • 33446 reacties
  • 1 april 2025

Dit is inderdaad ook veranderd bij VRT en aan het begin kan je ook een teller zien staan die bv aftelt naar 0 zodat de OK knop ook niet meer reageert tot die teller op nul staat en ook kan je niet meer doorspoelen tot die teller op nul staat. 

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • 477 reacties
  • 1 april 2025

hier zelfde probleem met three pines, vroeger had ik dit nooit en nu al de tweede keer, bij de vorige terugzetting heeft het zeker 5 dagen geduurd voordat het effectief werkte

Mutlie
  • 2018 reacties
  • 1 april 2025

Okee, ik weet het. Ik val in herhaling en ideaal is het niet, maar afspelen via VRT Max??
Lijkt mij gewoon de simpelste oplossing.

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • 477 reacties
  • 1 april 2025

ik weet dat dit kan, maar je betaalt toch genoeg voor proximus dat het toch volledig ok zou moeten zijn.

Als je ergens anders moet kijken waarom dan betalen voor tv als je het toch gratis moet doen!!!!!!!!!!!!!!!!

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • 192 reacties
  • 2 april 2025

@Mutlie Bij andere canvas series heb ik dat niet, programma start met het laatste stuk van het programma ervoor en eindigt met het begin van het programma erna.

Martin
  • 33446 reacties
  • 2 april 2025

ook niet bij heel recente opnames van een serie?

Mutlie
  • 2018 reacties
  • 2 april 2025

Ja, klopt. Ik heb ook gemerkt dat het nog niet overal is

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2139 reacties
  • 2 april 2025

@Peter62 

Kan je deel 1 van Tree  Pines eens volledig verwijderen op je decoder.

Ik zal zo dan de aflevering opnieuw proberen te herstellen.

Geert

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • 192 reacties
  • 3 april 2025

@GeertC heb het verwijderd. 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3431 reacties
  • 10 april 2025

@Peter62 ​@Valencia ​@Mutlie Dit probleem is nu opgelost voor de nieuwe opnames. De ‘defecte’ opnames kunnen we niet herstellen. Onze excuses voor het ongemak. 

Mutlie
  • 2018 reacties
  • 10 april 2025

@HadewychT 
Ik zeg het maar, maar een paar (drie) dagen geleden bij het bekijken van een opgenomen programma gebeurde het dat het beeld en geluid een aantal seconden (5 ?) volledig stil stond  om dan weer verder te gaan, maar ook verder in het verhaal zonder die 5 (?) seconden..
Indien er intussen niets gebeurt of belangrijks gezegd wordt wat een invloed heeft op het volgen van het verhaal is dat zonder erg en gewoon hinderlijk. Anders ….
Wanneer ben ik nu weer juist overgezet naar de laatste update? Net ervoor !!

monique
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 13 april 2025

dag iedereen,

bij mij hetzelfde probleem met de serie tree Pines ( wel de laatste afleveringen) het 1ste deel onmogelijk te bekijken, het 2de deel wel ( allebei van dezelfde dag)

Op 12/4/2025 gebeld naar de klantendienst, gingen het aan een expert vragen om het 1ste deel terug te zetten, blijkbaar is het hun niet gelukt……..

Proximus heeft dan een reset gedaan, en sindsdien werkt mijn afstandsbediening niet meer zoals vroeger. Al verschillende oplossingen geprobeerd maar niks helpt.

Kan iemand mij helpen, ik vertik het om terug naar de klantendienst te bellen😑

Met dank en groetjes.

Martin
  • 33446 reacties
  • 13 april 2025

Je kan in volgorde het volgende doen met je afstandsbediening:

1. Afstandsbediening resetten 
  2. Afstandsbediening universeel maken 
  3. Afstandsbediening via radiofrequenties of bluetooth

Mss best eerst eens de decoder 10 sec volledig stroomloos zetten moest je dit nog niet geprobeerd hebben.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • 192 reacties
  • 15 april 2025

met zo’n service dat Px tegenwoordig biedt is het toch het overwegen waard om iets anders te zoeken.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • 192 reacties
  • 21 april 2025

​@HadewychT je schreef: ​@Peter62 ​@Valencia ​@Mutlie Dit probleem is nu opgelost voor de nieuwe opnames. De ‘defecte’ opnames kunnen we niet herstellen. Onze excuses voor het ongemak. 

Probleem is helemaal niet opgelost want vrijdag, 18/4, had ik hetzelfde met een opgenomen programma.