Skip to main content

Ontdek nu dat ik een verouderde v7 TV-box kreeg bij het overschakelen naar glasvezelinschrijving

• September 1, 2026
  • 6 reacties
  • 73 Bekeken

Beste Proximus-medewerker,

In juli 2024 ben ik overgestapt naar een Flex Fiber Pack met Fiber Boost. Mijn Internet Box en Wi-Fi Booster werken perfect op de Wi-Fi 6-standaard. Tot mijn verbazing zag ik onlangs dat er destijds een verouderde TV Box V7 (Model UIW4020PXM uit mei 2022) bij mij is geïnstalleerd.

Deze decoder ondersteunt geen Wi-Fi 6 en past technisch gezien niet bij de premium glasvezelapparatuur waar ik maandelijks voor betaal. Omdat de TV Box V7c in juli 2024 al geruime tijd beschikbaar was en specifiek ontworpen is voor deze opstelling, wil ik u vriendelijk vragen om mijn huidige decoder kosteloos om te ruilen voor de TV Box V7c, met creditering van de standaard omruilkost.

Mijn klantnummer staat ingevuld in mijn forumprofiel. Alvast bedankt voor de hulp."

6 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • September 1, 2026

Gebaseerd of wat ik lees heeft de V7 helemaal GEEN WiFi … 

Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • September 2, 2026

@Leo Aerts Hallo, Ik heb je een nieuwe TV Box opgestuurd. Deze zal vrijdag 4/9 geleverd worden. 

U ontvangt hiervan nog een bevestigingsmail.

In principe wordt hier standaard een kost van 49 euro voor aangerekend. 

Ik zal deze kost éénmalig uit de facturatie halen.

Gr, Elke

• Auteur
  • Apprentice
  • September 8, 2026

Bedankt Elke, 

Maar in de verpakking zat geen enkele verzendlijstje nog verzendlabel. Hoe moet ik nu deze oudere V7 terugbezorgen? 

Mag ik de reeds goed aangelegde kabels, zoals voeding, netwerkkabel en HDMI gewoon overpluggen van V7 naar V7c?

Bedankt voor je goede zorgen

Mutlie
  • September 8, 2026

Kijk eens in je mail (vergeet de spamfolder niet!) of het terugzendlabel daar niet is naar toe gezonden.

Het is altijd het beste om de meegeleverde voeding en kabels te gebruiken en niet deze van de vorige decoder.

• Auteur
  • Apprentice
  • September 8, 2026

Ok dat doe ik alvast. Maar nu stelt zich weer een ander probleem 

Op het terugzendlijstje dat je mee in de verpakking moet steken waarmee de V7 teruggezonden wordt, staat een TV Box - 16030136 en dat vind ik ook op de rugklever van de V7. Maar daarnaast staat een vakje om in te vullen met RMA nr. Wat moet daar staan?

Wendy B
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • September 9, 2026

@Leo Aerts 

Je moet enkel een kruisje zetten in het vakje in de eerste kolom indien het productnummer op je TV Box
overeenkomt met het reeds vermeldde nummer. Bij RMA moet je zelf niets schrijven. Dat is een vakje
voor onze logistieke medewerkers eens ze jouw pakje ontvangen.

Groetjes
Wendy