Beantwoord

Ondertiteling 888

  • 26 November 2018
  • 16 reacties
  • 1969 Bekeken

Reputatie 2
  • Practitioner
  • 48 reacties
Vroeger kon ik op een opgenomen prog 888 instellen , na de update van een paar dagen van de digibox V 5 gaat dat niet meer . Is dat normaal of kan ik dat terug ergens instellen ???
Groetjes
Beed
icon

Beste antwoord door HadewychT 26 November 2018, 17:37

Bekijk origineel

16 reacties

Het probleem staat bekend en al verschillende malen hier aangehaald geweest, dus zal het afwachten zijn op de definitieve oplossing... zie bv deze 👉post
Reputatie 1
Wij hebben hetzelfde probleem ! GEEN ondertiteling bij opgenomen programma's,
Voor alle zenders.
Al verschillende malen getelefoneerd naar de helpdesk, kennen het probleem maar doen er NIETS aan.
Reputatie 7
Badge +4
In volgende link vind je de uitleg hoe je dit kan doen. Dit heeft niets te maken met veranderingen bij ons, maar met de afschaffing van teletekst waardoor de ondertiteling op de meeste zenders ook niet meer via 888 kan opgevraagd worden.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_subtitles/particulieren/support/televisie/tv-instellingen-en-functies/tv-functies/ondertitels-op-uw-tv-scherm-aanzetten.html
Reputatie 7
Badge +4
Sorry, vorig antwoord iets te snel gestuurd (met typfouten 8-)). Die link in mijn vorig bericht geldt voor de ondertiteling van 'live' tv. Voor de opnames klopt het dat er meerdere klachten over zijn. Dit probleem is momenteel in onderzoek. We proberen het zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.
Misschien kunnen de zenders zelf ondertiteling voorzien in de toekomst bij vlaamse programmas zonder teletekst te moeten inschakelen.
Timm1983
Reputatie 2
Heb eens de test gedaan en uitgesteld gekeken en daar kan ik nog 888 instellen .
Groetjes
Beed
Daar werden inderdaad nog geen problemen over gemeld het gaat altijd over opnames.
Reputatie 2
Ben nog altijd opzoek naar 888 op een opgenomen prog op Tv.
Na NL + ok en daarna op bevestigen +ok staat er klik op Tv MAAR waar staat TV vind dat nergens op mijn afstandsbediening of op de Tv .
Groetjes
Beed
je bedoelt waarschijnlijk niet Teletekst pagina 888 maar via de menu door op OK te klikken op het programma waar je de ondertiteling wenst zoals uitgelegd hier
>
https://nl.forum.proximus.be/digitale-tv-7/ondertiteling-888-46158/index1.html#post617811
welke afstandsbedienig heb je dan ?
zie hier waar je de toets TV ziet op de afstandsbedieningen
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_keys/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/afstandsbediening/overzicht-van-de-toetsen-van-de-afstandsbediening.html
Reputatie 2
Hallo Martin afstandsbediening is V3 daar staat wel een witte knop op met digital tv erop .Het is die Tv die hieronder is bedoeld .
Selecteer vervolgens bevestigen. Druk op de ok-toets en daarna op TV.
Reputatie 2
Heb het eindelijk gevonden om 888 onder een opgenomen prog te zetten . Na het instellen zoals hierboven beschreven moet je het opgenomen prog afspelen en aanstonds op pauze zetten en dat terug op play klikken dan heb ik 888 .
Groetjes
Beed
Is wat onduidelijk wat je juist bedoelt want als je over 888 spreekt is dit via teletekst en via de link hierboven is dit niet via teletekst dat de ondertitels er op komen!
Reputatie 2
Hallo Martin .Heb dit ingesteld zoals hieronder zie ook (Beste antwoord door HadewychT bovenaan ) daarna het opgenomen prog opgezet en aanstonds op pauze gedrukt en dan direct op Play en dan heb ik ondertiteling .
Groetjes
Beed

Beste antwoord door HadewychT
De ondertiteling van een opgenomen programma activeren

Kijkt u naar een opname? U kunt een andere taal of ondertitels activeren als het programma dit aanbiedt. 1.Wanneer u een opname bekijkt, druk op de ok-toets. Daal af in de lijst tot aan ondertitels of gesproken taal en ondertitels en druk op de ok-toets. Indien geen enkele van deze opties beschikbaar is, is er geen ondertiteling mogelijk voor deze opname.
2.Selecteer de taal van uw keuze om ze uitsluitend op uw opname te activeren en druk op de OK-toets. Selecteer vervolgens bevestigen. Druk op de ok-toets en daarna op TV.

Om de ondertiteling enkel op deze zender uit te schakelen, selecteer gedeactiveerd , daarna bevestigen en druk op de ok-toets.

Op zender TVE werkt de ondertiteling via teletext en het nummer 888 opnieuw niet meer. Ongeveer 5 maand geleden had ik hetzelfde probleem en dat werd door het Proximus team snel opgelost. Kan ik op de zelfde snelle respons rekenen?
Mvg,
Herman Van den Broeck

Ter info: Morgen komen ze hier terug langs om je hierbij verder te helpen.

Reputatie 7
Badge +3

@Herman Van den Broeck 

Momenteel blijkt dit algemeen niet te kunnen.

Ik heb dit laten weten aan het Remote team, we houden je op de hoogte.

 

 

Geert

Reageer