Skip to main content
Vraag

ondertiteling

• October 17, 2025
  • 6 reacties
  • 127 Bekeken

Sinds de laatste update is de Nederlandse ondertiteling bij opgenomen programma's slechts in zeer kleine, zwarte letters te zien op het scherm en valt de onderste lijn ook nog weg. We hebben de resolutie al aangepast naar 750x90 en nu kunnen we al twee lijnen lezen, hoera maar nog steeds in piepkleine letters.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

6 reacties

Martin
  • October 17, 2025

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • October 21, 2025

@V.vdeynden Heb je de tip van Martin geprobeerd?

• Auteur
  • Apprentice
  • October 26, 2025

De tip van Martin werkt niet!

Na veel zoeken hebben we het uiteindelijk wel gevonden.

Maar waarom wordt de ondertiteling die wij, zogezegd, standaard instellen bijna dagelijks geannuleerd, zowel op de Nederlandstalige als Engelse zenders.

• Auteur
  • Apprentice
  • October 26, 2025

Instellingen: Item Gesproken taal en ondertitels heb ik nog nergens gevonden!!!!

Martin
  • October 26, 2025

bv kan je het ook zo:

Als je naar een programma kijkt en klikt op >  dan kan scrollen tot het uiterst rechts symbool en weer op  “OK” klikken 

Het zou normaal ook moeten lukken als je op de “SUB” knop drukt (maar bij sommigen krijgen ze de menu maar pas te zien door verscheidene malen op de sub-knop te drukken).

NB: als het niet onthouden wordt, kan je altijd eens proberen door:

decoder eens te herstarten = 10 sec volledig stroomloos zetten 

of

via de menu instellingen > support > Clear data & herstart  

Of 

Kan je via instellingen > Instellingen toestel > Cachegeheugen wissen

ook nog proberen.

• Auteur
  • Apprentice
  • November 1, 2025

Ik maak mij er niet meer moe aan. Ik zal de ondertitels wel elke keer manueel instellen.

De info die wordt gegeven zal misschien wel kloppen maar hebben jullie er al eens aan gedacht niet niet iedereen digitaal "mee" is zoals mijn moeder van 91 jaar .

En by the way, die nieuwe look en werkwijze van de opgenomen programma’s is absoluut geen verbetering en een bron van frustratie.

Vroeger had je een visueel overzicht van de opgenomen programma's en kon je lijstgewijs zien hoelang ze nog online bleven staan.

Nu moet je alles eerst openen om te weten welk programma eerst vervalt, weg overzicht.

Gebruiksvriendelijker is het echt niet geworden.

Wie heeft daar het licht gezien...