Vraag

Omruiling TV-box

  • 22 February 2024
  • 27 reacties
  • 510 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Helaas moet ik weer een keer jullie vriendelijke hulp inroepen.

Op 13/02/2024 kreeg ik van Proximus een e-mail dat mijn TV-box te oud is. Goed  nieuws we ruilen hem om.

Hieronder. herneem ik de tekst van de e-mail :

Hallo Johan,

Goed nieuws, een gloednieuwe TV Box komt eraan!

We hebben gemerkt dat je nog een oude versie van onze TV Box hebt die niet meer voldoet aan de normen voor een optimale TV-ervaring.  Met een nieuwe TV Box krijg je een betere TV-ervaring en steeds de nieuwste updates. Daarom vervangen wij je oude TV Box zonder installatiekosten(zie serienummer hier onderaan vermeld).

De nieuwste TV Boxen zijn niet alleen sneller, ze verbruiken ook minder energie, Je kan ook toegang krijgen tot een veelvoud aan applicaties zoals Netflix, Disney+ en nog veel meer.

 

Hoe krijg je jouw nieuwe TV Box?

Je ontvangt zeer spoedig je nieuwe TV Box via bpost.
Niet thuis? Geen probleem, dan laat de bezorger een bericht in je brievenbus om je TV Box op te halen in een postpunt bij jou in de buurt.

 

Voor je begint
  • Je oude TV Box stopt met werken enkele weken nadat de nieuwe is geleverd. Sluit dus zo snel mogelijk je nieuwe aan. 
  • Je opnames van de laatste 60 dagen worden automatisch overgezet naar je nieuwe TV Box. Opnames ouder dan 60 dagen kunnen niet worden opgeslagen.

 

 

Installeer makkelijk je nieuwe TV Box
 

Ik ontving echter niets en hoorde ook niet over een verzending.

Daarom naar het Forum geschreven, dat ik 2 TV-boxen heb en deze graag hetzelfde in gebruik wilde houde, of dan ook de tweede (even oud) omgeruild kan worden.

Gisteren ontving ik een bevestigingsmail van Proximus.

Hierin staat echter tot mijn verwondering dat ik 2x €49 moet betalen???????

Kunt u mij helpen?


27 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb 2 TV-boxen ik vroeg dan aan het forum of het mogelijk is deze 2 boxen hetzelfde te houden voor een gemakkelijkere bediening.

Tot mijn verwondering kreeg ik gisteren een e-mail waarin staat dat  ik 2x € 49 moet betalen, over betaling stond niets in de eerste e-mail.

Kunt u mij helpen?

@Hans_018

De prox forummedewerkers zullen u morgen hiermee wel verder helpen om dit in orde te zetten.

Reputatie 4
Badge +2

Martin, bedankt voor je snel antwoord (binnen 6minuten).

Reputatie 7
Badge +3

@Hans_018 Als u de factuur ontvangt ivm de aanrekening van totaal 98EUR(waarschijnlijk foutieve inleiding), dan laat u dat via deze weg weten.Dan maken we onmiddellijk de nodige creditnota op.Leveringsdatum is 27/02/2024.Groetjes,Joel

 


 

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt Joel, die 2x € 49,00 staat in  de contractwijziging (?) die viervoor gestuurd werd.

Reputatie 4
Badge +2

Ondanks de perfecte hulp zijn jullie nog niet van mij af!

Zaterdag ontving ik 2 TV Boxen (werken perfect!).

Vandaag kreeg ik er weer 2, dus dubbel geleverd.

Als jullie me een retourlabel zenden stuur ik de laatste 2 terug.

Mag ik de oude toestellen (1 bBox, en 2 oude decoders) hier bij doen?

Reputatie 4
Badge +2

Voor het eventuele retourlabel totaal gewicht 4,9 kg.

Reputatie 7
Badge +3

@Hans_018 Kan u bij tickets de 2 serienummers van de terug te sturen TV boxen vermelden.Dan kunnen we u de nodige labels bezorgen.Groetjes,Joel.

Reputatie 4
Badge +2

Serienummer 1 TV Box 279930021404701059

Serienummer 2 TV Box 279930021267101323

Totaal gewicht met oude toestellen 4,9 kg.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Hans_018 Ik heb uw info doorgegeven aan een collega(Davy) die de nodige retourlabels gaat opmaken.Deze gaat u ontvangen via mail(mailadres dat in uw profile staat).Groetjes,Joel

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt Joel, dan is hopelijk alles opgelost!!!!!

Een kleine tip: regelmatig komen die retourlabels wel aan in iemands mailbox, maar in de spam folder.

Dus ….

Reputatie 7
Badge +3

@Mutlie @Hans_018 Goeie tip 👍😉 Sommige komen in de mail toe en dan weer andere in de spam.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@Hans_018 De 2 oude V6 moeten niet meer opgestuurd worden.U zou op 21/02/2024 volgende mail moeten ontvangen hebben: Terugzending van materiaal . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Het Proximus-toestel dat u tot nu huurde, kan gerecycled worden. Veel van de componenten kunnen worden hergebruikt om nieuwe toestellen te maken. Het is daarom belangrijk dat u uw toestel naar een Recupel-inzamelpunt ( https://www.recupel.be/nl/vind-een-inzamelpunt/) of naar een afvalverwerkingscentrum bij u in de buurt brengt. Proximus neemt volop deel aan de strijd tegen klimaatverandering..

Containerpark  🙂 Groetjes,Joel

@Joel M

Toch een vraagje tussendoor:
Van de decoders moesten alleen nog de V5C en de V7 teruggestuurd worden, maar nu lees ik hier soms dat de V5C ook niet meer moet teruggestuurd worden?
Weet je soms ook hoe het zit met de Bboxen, klopt het dat alleen nog de bbox3V+ moet teruggestuurd worden? (De internet box “bbox4” uiteraard wel nog)

PS: omdat je bovenstaande link niet werkt heb ik de werkende hier nog eens gepost:

Inzamelpunt vinden | Recupel

@HadewychT 

Kan je even nazien hoe lang we onze bbox 3 en v5 decoder reeds hebben?

@HadewychT

Kan je even nazien hoe lang we onze bbox 3 en v5 decoder reeds hebben?

@HadewychT 
Ik zou ook eens graag weten hoelang we onze Bbox3 (Technicolor) hebben.
 

 

Reputatie 4
Badge +2

Okay, kreeg 2 retourlabels, wilde de 2 TV Boxen in dezelfde doos terug sturen waarin ik ze kreeg.

Stuur ze nu voor zekerheid allebei apart terug. Zeker is zeker.

Case closedf.

Bedankt voor jullie hulp/bemiddeling.

Reputatie 7
Badge +3

@Hans_018 Ja best apart versturen om problemen te voorkomen.Graag gedaan.Groetjes,Joel.

Reputatie 7
Badge +3

@MartinAls het materiaal dient terug opgestuurd te worden gaat het in de brief/mail staan.Groetjes,Joel

Reputatie 4
Badge +2

Heb alle oude toestellen (die bij jullie uitgeschreven zijn) naar het container park gebracht.

@MartinAls het materiaal dient terug opgestuurd te worden gaat het in de brief/mail staan.Groetjes,Joel

@Joel M 

Inderdaad, maar is er dan geen vaste regel voor de bbox’en zoals bij de decoders waar enkel in regel de decoders V5C en V7 nog moet teruggestuurd worden en al de voorgangers mogen gerecycleerd worden?

@HadewychT 

Heb je reeds meer info over de vraag van @Mutlie en die van mezelf enkele berichten eerder? 😊

Reputatie 7
Badge +3

@Mutlie  Je Bbox is volgens het orderingsusteem van  september 2024

Reputatie 7
Badge +3

@rsca_rsca  Voor jou zouden deze van otober 2014 zijn. Groetjes

Reageer