Skip to main content
Vraag

NTVBE

Forum|alt.badge.img+2

Goede morgen, 

Heb op 14/07 mail ontvangen dat migratie naar ntvbe zit aan te komen.

Is intussen ook uitgevoerd op tv box en Apple tv maar blijkbaar nog niet volledig.

Gebeurt de migratie in stappen en binnen welke tijdspanne?

Vraag dit omdat ik wel enkele beperkingen ondervind.(O.a Replay niet mogelijk ).

Helemaal geen probleem zolang het maar te maken heeft met de overzetting naar ntvbe.

23 reacties

Martin
  • 34252 reacties
  • 20 juli 2025

Ter info:
In afwachting van een verder onderzoek van de PX moderatoren die hier dinsdag terug langskomen (verlengd weekend) :

Die overstap verloopt normaal gezien niet in stappen maar er kan kan natuurlijk iets niet correct overgezet/doorgestroom geweest zijn.

Necroslave84
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 88 reacties
  • 20 juli 2025

wat is NTVBE?

Martin
  • 34252 reacties
  • 20 juli 2025

Het Proximus nieuwe TV Platform (zie → New TV BackEnd)

Waardoor de nieuwe Pickx app vlotter en stabieler zou moeten zijn.

Als je een V7(C) decoder hebt kan je dit natrekken onder  “systeeminfo” via de menu van je tv decoder als volgt 

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- systeeminfo   

Alls de app versie begint met een 6. dan zit je op het nieuwe TV platform.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • 158 reacties
  • 20 juli 2025

Zit nu op 6.172.3 en Middleware pxm SW 1.5.2.

Dus op nieuw platform.

Zie echter niets van nieuw interfaces of andere wijzigingen 

Zal dus nog niet volledig zijn.

Afwachten dus.

Martin
  • 34252 reacties
  • 20 juli 2025

Ik denk niet dat er aan de interface zoveel veranderd is ik herinner het mij zelf niet meer, dus er zal niet veel veranderd zijn :-)

Pickx - Gebruikersgids - TV Box Android

Martin
  • 34252 reacties
  • 20 juli 2025

@georges_063 heb je na de update nog je decoder even herstart door hem 10 sec volledig stroomloos te zetten, zeker aks je via https://tv.pickx.be wel kunt Replay gebruiken.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • 158 reacties
  • 20 juli 2025

Ook daar werkt Replay niet Martin.

Ook niet na stroomloos zetten.

Bedankt voor info.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2251 reacties
  • 22 juli 2025

@georges_063 

Ik heb je aansluiting uitgemeten, het profiel voor de digitale tv staat volledig op het NTVBE profiel.

De TV replay staat ook actief.

Geert

Martin
  • 34252 reacties
  • 22 juli 2025

@GeertC Wat ik mij nu begin af te vragen worden de V5C decoders ook op het nieuw profiel getransfereerd of is dit dan enkel voor de V7 decoder?

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2251 reacties
  • 22 juli 2025

@Martin 

De v5c worden vanaf nu ook stelselmatig gemigreerd naar de NTVBE.

Geert

Martin
  • 34252 reacties
  • 22 juli 2025

@GeertC Bedankt voor deze info, ik had al en vermoeden maar was niet zeker ;-)

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • 158 reacties
  • 22 juli 2025

Nog 1 vraagje.

Had begrepen dat er mogelijkheid is om profiel te kiezen bij opstarten van pickx , zoals bij andere apps ."wie kijkt er?" 

Martin
  • 34252 reacties
  • 22 juli 2025

Dat is volgens mij tot nu toe nog niet mogelijk.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • 158 reacties
  • 22 juli 2025

Bij de aankondiging van nieuwe tv platform begin vorig jaar werd de mogelijkheid aangegeven om voor klanten een tweede profiel aan te maken voor gepersonaliseerde aanbevelingen.Dus zal misschien nog komen.

Martin
  • 34252 reacties
  • 22 juli 2025
georges_063 schreef:

Bij de aankondiging van nieuwe tv platform begin vorig jaar werd de mogelijkheid aangegeven om voor klanten een tweede profiel aan te maken voor gepersonaliseerde aanbevelingen.Dus zal misschien nog komen.

We zullen best afwachten op een reactie van de PX moderatoren of zij meer uitleg kunnen geven hieromtrent.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2251 reacties
  • 23 juli 2025

Necroslave84
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 88 reacties
  • 23 juli 2025

wanneer wordt het cec probleem eindelijk eens opgelost op de v7? is al van 8 juni dat ik door dit probleem mijn soundbar niet normaal kan gebruiken !

Martin
  • 34252 reacties
  • 23 juli 2025

FYI: Dat zal gewoon afwachten zijn tot een nieuwe software versie uitkomt, die dit probleem opgelost. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 138 reacties
  • 23 juli 2025
Necroslave84 schreef:

wanneer wordt het cec probleem eindelijk eens opgelost op de v7? is al van 8 juni dat ik door dit probleem mijn soundbar niet normaal kan gebruiken !

Klopt zeer zeker! Ik en mijn neef hebben hetzelfde probleem. Op dit moment is de enigste oplossing een v7c decoder als omruil aanvragen aan Proximus!

Martin
  • 34252 reacties
  • 23 juli 2025

@raf85 Ik dacht nochtans op het FR forum gelezen te hebben dat met de C versie ook het probleem bestond. Heb je mss een V7C dat je zo zeker bent ?

Necroslave84
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 88 reacties
  • 23 juli 2025
raf85 schreef:
Necroslave84 schreef:

Klopt zeer zeker! Ik en mijn neef hebben hetzelfde probleem. Op dit moment is de enigste oplossing een v7c decoder als omruil aanvragen aan Proximus!

De v7c zou dit probleem ook hebben dus zal het geen zin hebben hem om te ruilen ! Hoop dat proximus op de hoogte is van dit probleem?

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 138 reacties
  • 23 juli 2025

Bij een kennis die dit probleem ook had (ongeveer een maand geleden, net na die bewuste update) heeft het toch geholpen door een swap naar v7c. Hij heeft een LG OLED met BOSE soundbar via ARC. Ikzelf heb deze opstelling ook maar nog niet de aanvraag gedaan naar een swap. Mijn neef heeft een Philips OLED + Philips soundbar via ARC. Hij is nog in afwachting voor een v7c.

Martin
  • 34252 reacties
  • 23 juli 2025

Bedankt voor de info, maar op het ander forum zijn er die met hun V7c de zelfde HDMI CEC problemen ondervinden als bij de V7, dus heel moeilijk om conclusies te trekken.
Eigenlijk komt het erop neer dat je het maar zeker weet eens je de V7c decoder hebt om het uit te proberen!

Reageer