Skip to main content
Vraag

nieuwe versie v5c 18.24.7.4

• February 26, 2026
  • 32 reacties
  • 227 Bekeken

Valencia
Forum|alt.badge.img+2

alles werkt goed er is sycronisatie met de pickx op mijn computer met de tv, en alles staat nu ook op 90 dagen, en zeven dagen terugkijk.   Maar nu heb ik al twee dagen naeen op de tv dat ik een film bekijk, dat die na ongeveer een uur als volledig bekeken staat op de tv, gelukkig kan ik op de pickx op mijn laptop toch nog de rest bekijken zonder terug van start te beginnen, want op de tv moet ik dit wel doen.  Het ging over de film meg2 : the trench opgenomen op 20 februari en de film the hungar games , the ballad of songbirds en snakes opgenomen op 21 februari

de update is gebeurd op 24 februari bij mij, de films waren dus van voor de update, ik weet niet of het daaraan ligt, 

alles voordien opgenomen staat nu wel 90 dagen dus dit is wel ok, ook die van voor de update

hopelijk heb ik dit niet meer met de volgende film opnamen

32 reacties

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • February 27, 2026

@Valencia Dit is geen gekend probleem. Stopt de film dan met spelen terwijl je kijkt op de TV, of wat gebeurt er juist ? 

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • February 27, 2026

het waren lange films, na 1u 30 springt het naar het einde en zie je dat de balk volledig vol is, en moet je op tv van het begin  herbeginnen omdat je niet kan doorspoelen

Op de computer lukt dit wel met opgenomen films dus handiger maar ik kijk natuurlijk liever op de tv, Hopelijk gebeurd dit niet op de opnamen van NPO omdat je die niet op de computer kan bekijken

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • February 27, 2026

zojuist naar een opgenomen film van NPO3 gekeken nuclear boy, maar enige tijd voor het einde van de film terug gestopt met als gevolg dat ik het einde niet gezien heb en dit kan je ook niet op de computer verder kijken, jammer

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • February 28, 2026

ik heb het einde van de film kunnen bekijken via de tvgids maar natuurlijk helemaal moeten herbeginnen, ik betaal niet bij zodat ik niet kan doorspoelen, dit kan enkele met replay+, er was toch meer of 20 minuten dat ik niet kon zien via de opgenomen versie, dit is nu al met drie films het geval, jammer;  Met series nog niet voorgehad, maar die duren ook zelden langer dan 1 uur;  Wat nu wel het geval is sedert de opname stopt na het einde van de opname dat soms niet wachten op de aftiteling 

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • February 28, 2026

vandaag weer een film die na 1 uur 30 stopt, abduction opgenomen op 21 februari van vtm2, wel dus terug op computer via pickx het laatste deel kunnen kijken, heel vervelend

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • March 1, 2026

vanavond naar een film gekeken en alles goed tot het einde, was wel opgenomen op 26 februari dus na de update van 25 februari, heb wel vanmiddag eens de cookies op tv eens gewist, dus ik weet niet welk van de twee gewerkt heeft, vervolg bij de volgende film

hopelijk opgelost, want heb geen films meer opgenomen voor de update enkel een paar series waar ik tot nu toe geen problemen mee had

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • March 3, 2026

ik was juist bezig met een film te bekijken rolplay opgenomen van vtm op 28 februari, na nog niet een uur te bekijken sloeg hij weer op einde, nu kan ik zelf geen opnmamen bekijken op de laptop, de opnamen staan er zelfs niet meer op , zelfs als ik ingelogd ben, 

ik ben nu de rest aan het bekijken via vtmgo, maar dit is toch niet de oplossing

Wanneer zal dit opgelost zijn, want na een week ben ik het beu

Martin
  • March 3, 2026

@Valencia,

Mss moet je dit ook eens proberen zoals hier → problemen afspelen opnames | Proximus Forum een proximus medewerker daarstraks het volgende heeft voorgesteld:

​​​​​​Heb je al eens de cookies verwijderd op je decoder via -instellingen- systeem - veiligheid en privacy - cookies beheren - klik op verder gaan om de cookies te wissen?

Geert

NB: dit is ook met een v5c decoder en de zelfde software versie als bij u.

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • March 3, 2026

ik had de cookies al verwijderd zojuist, en toen is het probleem met de computer toch al opgelost, daar kan ik terug op mijn opnamen, maar natuurlijk is het probleem met het stilvallen van de films op de tv nog niet opgelost, , maar ik ben nu al de film terug verder te kijken op pickx computer, want op de tv zou ik terug van ht begin moeten beginnen, het is wel een beetje een rompslomp , hopelijk vinden ze een oplossing wan dit is nu al sedert de update dat ik juist problemen heb met de films , series die opgenomen zijn blijken geen probleem te geven dus dit is nu de updat van 3 maart om 20.00

Martin
  • March 3, 2026

Bedoel je nu dat je nog een recentere update gekregen hebt op 3 maart om 20:00 uur?

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • March 3, 2026

neen, ik bedoel dat dit de stand van zaken was op dit uur, geen verdere update meer gehad, 

verder geen nieuws meer

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • March 4, 2026

@Valencia Heb je je decoder al eens gereset?

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • March 4, 2026

als reseten herstarten is , dan heb ik dit al gedaan

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • March 4, 2026

@Valencia Nee resetten is niet hetzelfde. Je kan op deze link klikken voor meer info.

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • March 4, 2026

ok ik ben nu aan het resetten, ik zal het resultaat laten weten als ik weer een film heb bekeken, en bedankt voor het antwoord

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • March 5, 2026

ik heb vanavond terug een film bekeken, la nuit du 12,  het was een film die meer of twee uur duurde, juist voor de twee uur stopte hij terug, rest op de computer verder gekeken, dus het probleem is niet opgelost, jammer

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • March 6, 2026

@Valencia 

Heb je zowel de fibermodem (de ONT) en de bbox3 ook al eens herstart (en hierna de decoder)?

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Geert

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • March 6, 2026

ok ik zal dit eens doen, maar zojuist wil ik naar het eerste deel dat ik opgenomen heb van the handmaid’s tail deel 1 maar het sprong direct naar deel 2, ik kijk nu via de tvgids omdat het minder dat 7 dagen geleden is, 

ik zal dat straks eens de twee herstarten, ik laat iets weten

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • March 7, 2026

ik heb vandaag alles eens herstart ook de fibermodem, dit had ik nog nooit gedaan sedert de installatie, ook modem en tv box herstart, zal vanavond een zien of er nog problemen zijn, want gisteren juist series bekeken en juist problemen gehad met het eerst deel van the handmaid’s tail zoals ik al melde, zal vanavond eens een opgenomen film bekijken, we zullen zien

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • March 8, 2026

gisteravond een film en enkele opgenomen series bekeken, er waren geen problemen, hopelijk blijft het nu zo

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • March 9, 2026

gisteravond terug film en series bekeken die ik opgenomen had, en geen problemen, dus ik meld enkel nog iets als het terug zou veranderen,  één opmerking bij opnamen stopt het soms wat te vroeg voor de afmelding van eindtitel, maar dit heeft niets met de update te maken, dit is sedert dat het reclame blok ervoor is gekomen en de opname juist stopt als het gedaan is, maar volgens mij zou het toch beter een minuut er na mogen stoppen

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • March 12, 2026

gisteravond weeral een film die voor het einde stopte, tower heist van 7 maart, maar verder kunnen kijken via pickx computer, en dan nog was de opgenomen expeditie goris : citytrippers Edinburg van 26 februari niet te bekijken op tv of computer, dan maar via vtm op computer gekeken

dus er zitten nog steeds fouten op de nieuwe update, alles is reeds herstart dus daar ligt het niet aan, het zal toch bij proximus zelf moeten liggen

Mutlie
  • March 12, 2026

Mogelijks een domme vraag maar ik zie niets van hieruit: 
kan het zijn dat je decoder (te) warm loopt?

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • March 12, 2026

wat bedoel je met te warm, meestal bekijk ik eerst een film en dan de series,

Mutlie
  • March 12, 2026

Warm als in warm.  😉

Door de leeftijd en stof kan de decoder heet lopen.  Als er onvoldoende koeling is  - je decoder staat bijvoorbeeld in een afgesloten kast - zou dat een (technische) reden kunnen zijn.
Wat niet weg neemt dat er iets anders kan schelen, natuurlijk.

Ik herinner me in ieder geval dat iemand (maar wie?) hier ooit melding heeft gemaakt dat zijn decoder  iets hoger zetten zodanig dat er lucht onder en boven langs kon, hielp met zijn problemen. 
Of dat dezelfde problemen waren als u ondervindt moet ik  in het midden laten.