Nieuwe TV Box V7C die nog krachtiger, compacter en energiezuiniger is

  • 13 March 2024
  • 68 reacties
  • 2538 Bekeken

Vanaf 15 maart start Proximus geleidelijk met de verdeling van een gloednieuwe TV Box. De nieuwe box staat garant voor een nog betere gebruikservaring en bevat enkele belangrijke nieuwigheden, zoals de geïntegreerde wifi 6-technologie. Hij verbruikt bovendien zo'n 20 tot 40% minder energie.

Krachtige en energiezuinige box, met geïntegreerde wifi 6-technologie

De nieuwe box is compacter en nog performanter dan zijn voorgangers, door de krachtigere hardware. Het RAM-geheugen van 3 GB, de integratie van de laatste chiptechnologie en de nieuwste versie van het Androidbesturingssysteem resulteren in vloeiender wisselen tussen applicaties en over het algemeen in een aangenamere en betere gebruikerservaring.

Het toestel is bovendien gemaakt uit gerecycleerd plastic en is zo'n 40% kleiner dan zijn voorgangers, waardoor hij ook minder plastic bevat, het transport efficiënter en milieuvriendelijker wordt, en het energieverbruik lager ligt. Met een vermogen van 12W verbruikt de TV Box, afhankelijk van het gebruikspatroon, zo'n 20 tot 40% minder elektriciteit. Dat is niet alleen goed voor het milieu, maar ook voordeliger voor de portemonnee van de klant.

Verder bevat het toestel geïntegreerde wifi 6-technologie. Dankzij die nieuwe optie kan de klant ervoor kiezen het toestel draadloos te verbinden met zijn of haar thuisnetwerk, zonder externe booster. Voor een optimale en stabiele tv-ervaring blijft een bekabelde verbinding wel aangeraden.

Praktisch: geleidelijke uitfasering van oudere modellen

De nieuwe TV Box wordt vanaf 15 maart geleidelijk verdeeld. In eerste instantie gebeurt dat voor nieuwe aansluitingen, maar gaandeweg zullen ook oudere modellen bij bestaande klanten gratis worden vervangen door het nieuwste model. Dit is een geleidelijk proces; klanten worden individueel geïnformeerd over de 'swap'.

*Er is een eenmalige omruilkost van €49 voor wij zijn decoder wil omruilen. 

Wie niet kan wachten en meteen wil genieten van de allernieuwste en krachtigste TV Box, kan dit – mits betaling van een omruilkost – aanvragen via het Pickx-menu op zijn tv-toestel, de klantendienst of in één van de Proximus-shops.

*De éénmalige omruilkost valt weg als je geabonneerd bent op één van de volgende de tv-optie(s) Pickx All Stars, Pickx All Stars & Sports of Disney+.

Als je al een Android TV Box hebt, raden we niet aan om deze te wisselen naar de Android TV Box met wifi. Onze Android TV Box is nog nieuw.  Maar voor degenen die dat wel willen: het kan. De éénmalige omruilkost valt echter niet weg in dit geval.

Een nieuw tv-platform in de backend voor een nóg betere ervaring

Ook achter de schermen werkt Proximus onophoudelijk aan het verbeteren van de kijkervaring. Zo start het binnenkort met de transformatie naar een nieuw tv-platform in de backend. Het nieuwe platform is moderner, flexibeler en meer toekomstbestendig, en brengt verschillende concrete verbeteringen voor de klant met zich mee. Wie bijvoorbeeld thuis een opgenomen programma begint te kijken, zal dat later ergens anders op de gsm of tablet kunnen hervatten. In de toekomst zullen klanten ook een profiel kunnen aanmaken voor elke kijker, voor een meer gepersonaliseerde ervaring.

Momenteel zit het tv-platform nog in een testfase. Binnenkort worden nieuwe klanten automatisch op het nieuwe platform geconnecteerd. Voor bestaande klanten zal de migratie naar het nieuwe platform geleidelijk aan gebeuren. Het volledige proces zal ongeveer 2 jaar duren.

De nieuwe TV Box is de krachtigste en meest performante box die we ooit hebben uitgebracht, volledig in lijn met onze positionering als premium brand. Daarnaast hielden we bij de ontwikkeling van deze nieuwe box ook rekening met het milieu: met zijn kleiner formaat, gerecycleerd plastic en lager energieverbruik zorgt de TV Box ook op dat vlak voor vooruitgang. Tegelijkertijd blijven we investeren in ons tv-platform, om onze klanten een naadloze kijkervaring te bieden op al hun schermen.

______________________________________________________________

Jim Casteele Consumer Market Lead

  •  15 maart 2024: HadewychT PX Community Manager
    Het klopt inderdaad dat dit tegen betaling (49€) mogelijk zal zijn vanaf 28 maart
    als je een goed werkende decoder door dit model wilt vervangen. 

  • Energieverbruik van de verschillende decoders  & hier
  •  

68 reacties

@Godelieve.van.landeghem 

Er zijn er die hem gebruiken om een toestel mee op te laden.

Reputatie 3
Badge

Is die nieuwste software er al op de v7c? 

Reputatie 3
Badge +1

Jammer, zou een mooie oplossing zijn voor de opnames die nu plots zonder verwittiging verdwijnen, met de vorige box werd je tenminste nog verwittigd wanneer het werd verwijdert, ik heb al enkele malen gezocht waar je de datum/moment van verwijdering kan zien bij een opnamen maar vind het nergens terug. bedankt voor de reactie Patrick, M.v.g. Lieve

Reputatie 3
Badge +1

Martin je antwoorde dat sommigen hem gebruiken om een toestel op te laden maar dan bedoel je waarschijnlijk de USB poort en niet de poort voor het geheugenkaartje veronderstel ik? M.v.g. Lieve

Heeft de v7c dan wel degelijk de mogelijkheid voor een geheugenkaartje?
Dan had ik je toch goed begrepen. Martin heeft de USB poort voor.
 

Reputatie 3
Badge +1

Ik denk het wel Patrick, zowel de v7 als de v7c hebben dat aan de rechterkant pos.7 naast de stand-by en de koppelingsknop en het noemt SD kaartingang dus????

 

@Godelieve.van.landeghem 

Inderdaad ik dacht dat het om de usb poort ging maar ik denk niet dat PX daar al iets voor voorzien heeft ivm het gebruik van het sd kaartje net zoals ze niks voorzien hebben voor de USB poort.
 

Ik ben ook mijn v7 moeten gaan bekijken 😂

SD-slotje zal voor de gewone gebruiker wel voor niets dienen

Kwestie van copyright, was zo op de v5 dat je geen USB-stick/schijf ook niet kon gebruiken om films op te zetten.
Vermoedelijk/mogelijks/misschien zou de micro-sd en/of USB kunnen dienen voor technische redenen, zodat de technieker een testprogramma kan draaien bijvoorbeeld. Of software tijdens de opstart flashen.

@Godelieve.van.landeghem Die poort zou op de v7 voorzien zijn om de 16GB opslag uit te breiden via microSD.

Die USB poort daar zou je bijvoorbeeld een muis of fysiek toetsenbord kunnen aansluiten...

En het nut voor de doorsnee gebruiker van zowel het één als het ander?

Reputatie 2
Badge

En het nut voor de doorsnee gebruiker van zowel het één als het ander?

Met een mini toetsenbord kan je sneller en makkelijker tekst ingeven

 

Reputatie 4
Badge +2

Ter info:

Ik zit hier in Frankrijk bij iemand die een vergelijkbare decoder heeft van “ Free “ , deze heeft ook een usb3 aansluiting die kan gebruikt worden om een disk of stick aan te sluiten met eigen beeldmateriaal.

Op deze decoder zijn de VRTmax en NPO apps geinstalleerd zonder problemen.

Assistance Free - Lire le contenu d'un périphérique de stockage USB sur ma Freebox

 

Dit zijn de snelheden die men hier haalt in een afgelegen dorpje.

TJa, Frankrijk he.
Volgens hogerstaande afbeelding (bijlage bij de V7 (c )? ) heeft de Belgische decoder USB2.0 aan boord en nog geen USB3. Er staan op dit forum ook enkele posts/topics dat apps installeren niet dat is. 
En de abonnementsprijs zal in Frankrijk ook wel minder zijn ook.

En het nut voor de doorsnee gebruiker van zowel het één als het ander?

Met een mini toetsenbord kan je sneller en makkelijker tekst ingeven

 

Typ jij jouw brieven dan op de decoder en een office programma?
Loont het de moeite om speciaal een toetsenbord aan te schaffen of dat van je desktop iedere keer te verhuizen om ergens (meestal eenmalig) in te loggen? En daarvoor dat speciaal gekocht toetsenbord uit te halen en terug op te bergen om een zeldzame keer een beetje tekst in te typen? Vooropgesteld dan nog dat het toetsenbord wordt herkend en werkt. Al geprobeerd?

Reputatie 3
Badge

Ook al zijn de verschillen klein tussen de V7 en V7c, ik hou er toch van dat alles wat sneller en soepeler gaat. 

Tot nu toe gaat alles goed.

Enige ik voor heb en was met de V7 ook zo is dat netflix en disney niet vloeiend werken hier. Maar ik heb gelukkig een tv die het goed afspeelt en een goede mediaplayer die het ook goed afspeelt.

Wel raar dat de tv box dat niet vloeiend wil afspelen? Heb geen idee aan wat het ligt.

Youtube werkt dachtk wel goed, moetk effe verder bekijken maar leek oke te zijn. 

 

Voor de rest toch geene spijt van dat ik voor de V7c ben gegaan, de snelheid maakt het gewoon nog wat leuker. 

V7 wordt in mijn ogen te vroeg verstuurd mits niet alle bestaande functionaliteiten reeds beschikbaar zijn. Opnames langer dan 60 dagen bewaren kan niet, maar zou in de toekomst wel mogelijk zijn, maar mits we de v7 door onze strot worden geramd, je krijgt hem of je wil of niet, kunnen we lange termijn-opnames niet meer zien

Ter info: ik lees hier het volgende 

De beschikbaarheid van jouw opnames verandertVanaf 11 juni 2024 worden nieuwe opnames standaard 60 dagen bewaard. Programma's langer bewaren dan 60 dagen zal niet meer mogelijk zijn. Opnames gemaakt vóór 11 juni 2024 om langer dan 60 dagen te bewaren, blijven beschikbaar tot maximaal 30 juni 2025.

 

Reputatie 3
Badge +1

Nog even merciekes zeggen aan iedereen die gereageerd heeft op mijn berichten! 😀 

Reageer