Skip to main content

Vanaf 15 maart start Proximus geleidelijk met de verdeling van een gloednieuwe TV Box. De nieuwe box staat garant voor een nog betere gebruikservaring en bevat enkele belangrijke nieuwigheden, zoals de geïntegreerde wifi 6-technologie. Hij verbruikt bovendien zo'n 20 tot 40% minder energie.

Krachtige en energiezuinige box, met geïntegreerde wifi 6-technologie

De nieuwe box is compacter en nog performanter dan zijn voorgangers, door de krachtigere hardware. Het RAM-geheugen van 3 GB, de integratie van de laatste chiptechnologie en de nieuwste versie van het Androidbesturingssysteem resulteren in vloeiender wisselen tussen applicaties en over het algemeen in een aangenamere en betere gebruikerservaring.

Het toestel is bovendien gemaakt uit gerecycleerd plastic en is zo'n 40% kleiner dan zijn voorgangers, waardoor hij ook minder plastic bevat, het transport efficiënter en milieuvriendelijker wordt, en het energieverbruik lager ligt. Met een vermogen van 12W verbruikt de TV Box, afhankelijk van het gebruikspatroon, zo'n 20 tot 40% minder elektriciteit. Dat is niet alleen goed voor het milieu, maar ook voordeliger voor de portemonnee van de klant.

Verder bevat het toestel geïntegreerde wifi 6-technologie. Dankzij die nieuwe optie kan de klant ervoor kiezen het toestel draadloos te verbinden met zijn of haar thuisnetwerk, zonder externe booster. Voor een optimale en stabiele tv-ervaring blijft een bekabelde verbinding wel aangeraden.

Praktisch: geleidelijke uitfasering van oudere modellen

De nieuwe TV Box wordt vanaf 15 maart geleidelijk verdeeld. In eerste instantie gebeurt dat voor nieuwe aansluitingen, maar gaandeweg zullen ook oudere modellen bij bestaande klanten gratis worden vervangen door het nieuwste model. Dit is een geleidelijk proces; klanten worden individueel geïnformeerd over de 'swap'.

*Er is een eenmalige omruilkost van €49 voor wij zijn decoder wil omruilen. 

Wie niet kan wachten en meteen wil genieten van de allernieuwste en krachtigste TV Box, kan dit – mits betaling van een omruilkost – aanvragen via het Pickx-menu op zijn tv-toestel, de klantendienst of in één van de Proximus-shops.

*De éénmalige omruilkost valt weg als je geabonneerd bent op één van de volgende de tv-optie(s) Pickx All Stars, Pickx All Stars & Sports of Disney+.

Als je al een Android TV Box hebt, raden we niet aan om deze te wisselen naar de Android TV Box met wifi. Onze Android TV Box is nog nieuw.  Maar voor degenen die dat wel willen: het kan. De éénmalige omruilkost valt echter niet weg in dit geval.

Een nieuw tv-platform in de backend voor een nóg betere ervaring

Ook achter de schermen werkt Proximus onophoudelijk aan het verbeteren van de kijkervaring. Zo start het binnenkort met de transformatie naar een nieuw tv-platform in de backend. Het nieuwe platform is moderner, flexibeler en meer toekomstbestendig, en brengt verschillende concrete verbeteringen voor de klant met zich mee. Wie bijvoorbeeld thuis een opgenomen programma begint te kijken, zal dat later ergens anders op de gsm of tablet kunnen hervatten. In de toekomst zullen klanten ook een profiel kunnen aanmaken voor elke kijker, voor een meer gepersonaliseerde ervaring.

Momenteel zit het tv-platform nog in een testfase. Binnenkort worden nieuwe klanten automatisch op het nieuwe platform geconnecteerd. Voor bestaande klanten zal de migratie naar het nieuwe platform geleidelijk aan gebeuren. Het volledige proces zal ongeveer 2 jaar duren.

De nieuwe TV Box is de krachtigste en meest performante box die we ooit hebben uitgebracht, volledig in lijn met onze positionering als premium brand. Daarnaast hielden we bij de ontwikkeling van deze nieuwe box ook rekening met het milieu: met zijn kleiner formaat, gerecycleerd plastic en lager energieverbruik zorgt de TV Box ook op dat vlak voor vooruitgang. Tegelijkertijd blijven we investeren in ons tv-platform, om onze klanten een naadloze kijkervaring te bieden op al hun schermen.

______________________________________________________________

Jim Casteele Consumer Market Lead

  •  15 maart 2024: HadewychT PX Community Manager
    Het klopt inderdaad dat dit tegen betaling (49€) mogelijk zal zijn vanaf 28 maart
    als je een goed werkende decoder door dit model wilt vervangen. 

  • Energieverbruik van de verschillende decoders  & hier
  •  

Ben benieuwd...


De omruilkost is precies nergens te vinden. Via de Assistent chat wist de medewerker ook niet wat de prijs ging zijn.


Ik heb begrepen dat omruilen gratis is als Proximus het initiatief neemt, en dat het betalend is voor hen die geen geduld hebben en het omruilen zelf aanvragen. Indien ik verkeerd ben zal ik het wel horen! Ik heb altijd gedacht dat decoders gehuurd worden.


Dit wil niet zeggen dat je de decoder koopt als je een vergoeding moet betalen indien je er zelf één aanvraagt, het blijft een huurdecoder.

v7c | Proximus Forum
 


Lap en ik heb net een paar maanden een V7 :-(
Dus helemaal achteraan de rij om de nieuwste te krijgen. Enfin tegen dan is er misschien een V8 ;-)


Hier ook een paar maanden de v7 in gebruik. Als je hier eens rond leest vind je toch nog veel klachten en verbeterpunten mbt de v7.

Stel de v7c is ook bijlange ook nog niet foutloo en introduceert nieuwe fouten terwijl de oude er nog niet uit zijn, je bent misschien nog blij met je v7 😁


v7 en v7 mini hebben weinig verschillen, enkel wat meer power en geheugen en mogelijkheid om met wifi te verbinden. menu en gebruik is identiek met die van de gewone v7.


Is inderdaad een beetje te vergelijken met V5 en V5 mini  en als je nu met de V7 decoder geen problemen ondervindt zal je er ook wel geen ondervinden met de V7c ;-)

Ik ben meer benieuwd in hun toekomstplan met de v8.


Is het correct dat de klanten met de oudste decoder modellen het “eerste” aan de beurt komen voor een omruiling naar de V7c?


Is het correct dat de klanten met de oudste decoder modellen het “eerste” aan de beurt komen voor een omruiling naar de V7c?

Lijkt me meest logisch


Is inderdaad een beetje te vergelijken met V5 en V5 mini  en als je nu met de V7 decoder geen problemen ondervindt zal je er ook wel geen ondervinden met de V7c ;-)

Ik ben meer benieuwd in hun toekomstplan met de v8.

Maar het zijn net de klanten met de oudste decoders die de v7c zullen ontvangen en mogelijks wel problemen ondervinden. Topics genoeg hier over v7-issues en dat zoveel jaar na de introductie.

 


In feite zouden het niet altijd deze met de oudste decoder alleen mogen zijn, want je kunt evengoed miserie hebben met een recentere decoder en dan is het mss ook het moment om te kunnen uitvissen of de V7c dan wel performanter is en minder gevoelig voor problemen.

En het is nog altijd de vraag of er dan minder v7c issues zullen komen, hopelijk van niet maar dat zullen we hier dan wel vlug opmerken ;-)


Hier lig ik nu echt niet wakker van zie, zeker tot zolang de opnames beperkt houdbaar zijn (60 dagen)! Het kan dan al technisch gezien vernuftiger zijn maar functioneel is de V7 duidelijk een stap terug. Of wifi 6 een plus is valt nog maar te bezien want behoorlijk wat oudere TV’s draaien op 802.11 n/b/g aka 100 Mbps en ze hebben al last met de ingebouwde apps, alors ? Lood voor oud ijzer? Breng de V6 terug!🤪


Hoe kan dat nu dat je nergens naar een proximus shop kan bellen? Had de gegevens wel van 1 , helaas kwijtgespeeld, gvdm.

Niet 1 weet hoeveel de omruilkost is, ik vind dat toch zeer bizar ze + ik zie nergens nen telefoonnummer bij bv de proximus shop van Sint-Denijs-Westrem staan (of Zottegem al weet ik niet of Zottegem nu open is of niet, er staat open en onderaan staat er op gesloten wegens werken, het spreekt elkaar daar tegen).

Soit; ik zou graag nieuwe box wille hebben morgen (of begin volgende week) dus is mijn vraag; hoeveel is de omruilkost en gaan ze die nieuwe box beschikbaar hebben in st-denijs proximus shop + moet ik meteen mijn oudere decoder wissen en meenemen???

Had daar graag antwoord op gehad.

Dank bij voorbaat.


Met de V7 nu heb ik niet veel problemen behalve dat die wat traag is en soms gebeurt het eens dat er zo ne cirkel komt en ik moet wachten. Daarmee, ne snellere decoder kan een verschil maken.


Ook zal het nieuw TV platform zorgen dat alles wat vlotter kan verlopen.

Vanaf morgen 15 maart 2024, zou je de omruilkost toch moeten kunnen terugvinden waarvoor je terecht kan bij de Proximus-shops, de -klantendienst of bij het Pickx-menu op je tv.


Ook zal het nieuw TV platform zorgen dat alles wat vlotter kan verlopen.

Vanaf morgen 15 maart 2024, zou je de omruilkost toch moeten kunnen terugvinden waarvoor je terecht kan bij de Proximus-shops, de -klantendienst of bij het Pickx-menu op je tv.

 

Ben benieuwd dan.
 :)
 


Met de V7 nu heb ik niet veel problemen behalve dat die wat traag is en soms gebeurt het eens dat er zo ne cirkel komt en ik moet wachten. Daarmee, ne snellere decoder kan een verschil maken.

Ja, maar het zal uiteindelijk de zwakste schakel zijn die zal wringen (lees het signaal, de verbinding, ...) en het dus goed mogelijk zal zijn dat de decoder zo snel is als de weerlicht maar  toch geen meerwaarde zal hebben


Ik ben ook benieuwd en veronderstel dat het waarschijnlijk weer € 49 zal zijn zoals in het begin dat de V7 beschikbaar kwam.

Ook zal het nieuw TV platform zorgen dat alles wat vlotter kan verlopen.

Vanaf morgen 15 maart 2024, zou je de omruilkost toch moeten kunnen terugvinden waarvoor je terecht kan bij de Proximus-shops, de -klantendienst of bij het Pickx-menu op je tv.

 

Ben benieuwd dan.
 :)
 

 


Met de V7 nu heb ik niet veel problemen behalve dat die wat traag is en soms gebeurt het eens dat er zo ne cirkel komt en ik moet wachten. Daarmee, ne snellere decoder kan een verschil maken.

Ja, maar het zal uiteindelijk de zwakste schakel zijn die zal wringen (lees het signaal, de verbinding, ...) en het dus goed mogelijk zal zijn dat de decoder zo snel is als de weerlicht maar  toch geen meerwaarde zal hebben

 

Ik waag het er op.
 


Ik heb net info gevraagd; voor bestaande klanten die willen omruilen die kunnen dat maar doen vanaf 28 maart. Ik weet wel de prijs niet, denk dat dat niet meer dan 50 euro ofzo zal zijn.

Maar bij deze, ik zal nog effe moeten wachten, ik haat wachten haha.
 


Heb het daarstraks ook bevraagd via de chat en het kan inderdaad vanaf 28 maart. De kost zou 49 euro zijn.


Het belangrijkste punt dat zou moeten wijzigen, is de bewaartijd van opnames. Dit was vroeger OK, met mogelijkheid tot bewaren van x uur tot 1 jaar lang, maar is met de V7nu al jaren een loze belofte.


De V7 en V7c zullen met dezelfde firmware werken. Qua werking zal er dus geen verschil zijn. 

@Andy_043 Wanneer krijg je die draaiende cirkel ? Je kan eventueel al eens testen of het een verschil maakt als je via instellingen (tandwieltje in hoofdmenu) naar energiebeheer kijkt en dat uitzet waardoor je decoder 

Het grootste verschil is inderdaad het feit dat er ingebouwde wifi is waardoor je dus geen booster meer nodig hebt als je je decoder niet kan verbinden met de modem via een kabel. 

Het andere verschil is de behuizing die kleiner is en het lagere verbruik. 

 


Nog een vraagje, want ik zie het al opduiken dat de v7c niet beter presteert bij gebrek aan goede (wifi) verbinding.

De v7c ondersteunt wifi6 en zou de booster onnodig maken, klopt dat?

En zo ja, welke b-box modellen ondersteunen wifi6?


Reageer