Skip to main content

Nieuwe TV Box V7C die nog krachtiger, compacter en energiezuiniger is

Toon eerste bericht

85 reacties

• Motivator
  • 38 reacties
  • 6 juli 2024
Martin schreef:

Inderdaad bij mij stond dit vermeld op de factuur van april (2024)

Wel nog met de V5 (decoder met harde schijf)

ivm de beschikbaarheid van de opname’s beperkt tot de 60 dagen, wat zal dat te weeg brengen in de toekomst, misschien minder en minder opnemen, voordeel: mindere belasting voor de servers van Proximus op termijn, ik neem ook niet al te veel meer op omdat het toch weg is na 60 dagen, ik lees dan liever een boek.

Mutlie
  • 1926 reacties
  • 7 juli 2024

Wij slagen er toch altijd gemakkelijk in om onze opnames (momenteel 42 of 43) binnen de 60 dagen te bekijken.
Ik zie niet in waarom dat  niet zou lukken, tenzij je er de voorkeur aan geeft een boek te lezen uiteraard. Een kwestie van prioriteiten. Maar dan is de vraag: waarom nog opnemen?

Forum|alt.badge.img+3
  • Guru
  • 331 reacties
  • 7 juli 2024

Op de v5c kan je vroeger opgenomen en op lange termijn bewaard nog een tijdje bekijken (1 jaar) denk ik 

Nieuwe lange termijn kan je niet meer toevoegen.

In alle geval , ik heb nu een v7c.

100x beter

- snelheid : snelle reactie op commando's 

- beeldkwaliteit  4k-scherm wordt gedetecteerd en beeld wordt hieraan aangepast.

- ook in Eco modus is opstart snel genoeg

Het verlies op lange termijn is hierdoor helemaal niet erg. 

Het waren bij mij sowieso films die toch ieder jaar herhaald worden of op Netflix ook te vinden zijn 

Forum|alt.badge.img+3
  • Guru
  • 331 reacties
  • 7 juli 2024
frank schreef:

Op de v5c kan je vroeger opgenomen en op lange termijn bewaard nog een tijdje bekijken (1 jaar) denk ik 

Nieuwe lange termijn kan je niet meer toevoegen.

In alle geval , ik heb nu een v7c.

100x beter

- snelheid : snelle reactie op commando's 

- beeldkwaliteit  4k-scherm wordt gedetecteerd en beeld wordt hieraan aangepast.

- ook in Eco modus is opstart snel genoeg

Het verlies op lange termijn is hierdoor helemaal niet erg. 

Het waren bij mij sowieso films die toch ieder jaar herhaald worden of op Netflix ook te vinden zijn 

- makkelijker doorspoelen en terugspoelen (en blokkeert niet elke dag zoals de v5c)

- betere indeling van het menu.

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 139 reacties
  • 8 juli 2024
Mutlie schreef:

Wij slagen er toch altijd gemakkelijk in om onze opnames (momenteel 42 of 43) binnen de 60 dagen te bekijken.
Ik zie niet in waarom dat  niet zou lukken, tenzij je er de voorkeur aan geeft een boek te lezen uiteraard. Een kwestie van prioriteiten. Maar dan is de vraag: waarom nog opnemen?

Ik neem alles op omdat ik dan kan kijken wanneer ik wil en die reclame kan doorspoelen.
Die box is ook vlotter en sneller dan de V7.

• Motivator
  • 38 reacties
  • 8 juli 2024

Ik lees hier: In alle geval , ik heb nu een v7c.100x beter- snelheid : snelle reactie op commando's - beeldkwaliteit  4k-scherm wordt gedetecteerd en beeld wordt hieraan aangepast.- ook in Eco modus is opstart snel genoeg.

Dan wordt het ook eens tijd om vanaf september de v7c te verdelen onder de kijkers met een V7. Ik merk al op dat de V7 trager opstart, ik zie een zwart scherm met een rode cirkel soms die maar blijft draaien tijdens het opstarten, dat mag voor €145 per maand, wel wat sneller!

Dus conclusie, Proximus, verdeel gewoon die V7c voor wie hem nog niet heeft onder de abonnee’s, €145 per maand per klant, is ook mooi verdiend.

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 139 reacties
  • 9 juli 2024
Timm CN schreef:

Ik lees hier: In alle geval , ik heb nu een v7c.100x beter- snelheid : snelle reactie op commando's - beeldkwaliteit  4k-scherm wordt gedetecteerd en beeld wordt hieraan aangepast.- ook in Eco modus is opstart snel genoeg.

Dan wordt het ook eens tijd om vanaf september de v7c te verdelen onder de kijkers met een V7. Ik merk al op dat de V7 trager opstart, ik zie een zwart scherm met een rode cirkel soms die maar blijft draaien tijdens het opstarten, dat mag voor €145 per maand, wel wat sneller!

Dus conclusie, Proximus, verdeel gewoon die V7c voor wie hem nog niet heeft onder de abonnee’s, €145 per maand per klant, is ook mooi verdiend.

Mij hebben ze laten weten dat ze de v7c niet gaan aanrekenen ;). Maar goed ook, vind dat logisch ook.
Betalen al genoeg en huur en dergelijke meer.
En ja, die cirkel bij de V7 had ik zeer vaak ook als ik te snel ging ofzo of programma vooruit spoelde, daarom dat ik absoluut de nieuwe box wilde hebben ;).

• Apprentice
  • 2 reacties
  • 29 december 2024

Hopelijk heb ik nog niet het ´nieuwe´ tv-platform want momenteel is het Drama met grote D!! Dat ze maar snel omschakelen. 

Of het ligt aan de tv-box, maar daar zal ik nog lang op kunnen wachten vrees ik… heb een v7 (denk ik)…

wat de problemen ook veroorzaakt, FIX it!!

Martin
  • Auteur
  • 33068 reacties
  • 29 december 2024

Gewoon ter info:

Als je nu problemen ondervindt met VOD en opnames zou het wel kunnen dat het nog niet opgelost is want twee dagen geleden heeft een PX moderator op het forum geschreven: 
Dat er algemene problemen waren met de tv backend ivm Opnames en VOD en dat de PX achterliggende diensten er alles aan doen om dit op te lossen. 

• Apprentice
  • 2 reacties
  • 1 januari 2025

Laatste dagen erger maar is altijd al wisselend issue geweest. Niet reageren op zappen, traag laden van opnames ... Het is vaak wel iets... Nu weer 3€ erbij per maand voor iets dat niet optimaal werkt is gewoon weer jammer