Skip to main content
Beantwoord

nieuwe tv box: ethernet werkt niet...

• Apprentice
  • 5 reacties

Gisteren nieuwe tv box aangesloten, melding dat de tv box niet is aangesloten met het internet.

Na 5x bellen gisteren met de service dienst kreeg ik te horen dat het aan de kabel ligt.

Nieuwe kabel erin maar nog steeds zelfde melding.

Na 14 dagen haperende tv en nu zelfs niks meer, kan ook niet streamen via tv box want geen verbinding…

Geprobeerd om dan te verbinden via WiFi maar hij vindt het netwerk niet…

Mag beginnen opgelost raken....

Beste antwoord door KoenH

Alvast bedankt voor alle hulp, ondertussen nieuwe box ontvangen en alles werkt perfect!

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
This topic has been closed for comments

10 reacties

Martin
  • 33257 reacties
  • 23 februari 2025

Als een  PX moderator maandag terug langskomen kunnen ze dit verder natrekken wat er juist moet gebeuren of er bv een technieker of lasser moet langskomen.
Noteer (indien nog niet gebeurd) in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens zodat zij u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je vlotter te kunnen helpen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

NB: meld ook welke lichtjes er oplichten op je internet box.

Ik veronderstel dat zij u ook al de →  internet box hebben laten resetten

• Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 23 februari 2025

Gegevens in het profiel zijn ingevuld, 

Zowel modem als tv box zijn al verschillende keren heropgestart…

Op de internet box lichtenhet 1e,2e,4e en 5e lichtje op. Helemaal rechts knippert het lichtje.

Op de tv box is het linkse lichtje wit, rechtse rood

Moet ik hiervoor momenteel nog actie nemen (bellen met proximus) of zal ik automatisch hiervoor gecontacteerd worden?

En hoe snel?

Alvast dank! 

Mutlie
  • 1975 reacties
  • 23 februari 2025

Het lijkt erop (ik zie het niet en je bent niet duidelijk) dat je een Bbox3 hebt als modem, geen internetbox.
De Bbox3 heeft 5 lichtjes links en 2 rechts, de V3+ heeft er 7 links (dacht ik) en de internet box maar 3 in het midden.
Het 3e moet uit zijn bij een Bbox3, uiterst rechts moet knipperen. Ze branden toch blauw?
Dan is daar alles in orde.

Als je tv box een V7 is, het linkse wit lichtje duidt erop dat hij is ingeschakeld , het rechtse (rode) duidt er dan op dat de V7 in standby staat.
Maar is een Android Box? Dan zou het rode rechtse lichtje kunnen duiden op een internet probleem.
Eerste zaak is dan controleren of de kabel goed is aangesloten.

Martin
  • 33257 reacties
  • 23 februari 2025
KoenH schreef:

Gegevens in het profiel zijn ingevuld, 

Zowel modem als tv box zijn al verschillende keren heropgestart…

Op de internet box lichtenhet 1e,2e,4e en 5e lichtje op. Helemaal rechts knippert het lichtje.

Op de tv box is het linkse lichtje wit, rechtse rood

Moet ik hiervoor momenteel nog actie nemen (bellen met proximus) of zal ik automatisch hiervoor gecontacteerd worden?

En hoe snel?

Alvast dank! 

• heropstarten is niet het zelfde als resetten  vandaar mijn vraag of je ook de internet box gereset hebt zoals beschreven hier  →  internet box hebben laten resetten
  • Proximus moderatoren zullen hier nu niet reageren want die komen maar pas maandag terug langs.
    Zij kunnen ook je lijn eens uitmeten op fouten enz...

• Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 23 februari 2025

Patrick, wat jij zegt is 100% correct.

Is een Bbox3 , lichtjes zijn blauw, 1 2 4 en 5 dan de uiterste rechts knippert.

Tv box is pas vrijdag geleverd dus zal wel de laatste versie zijn. Is Android versie en inderdaad rechts rood is verbinding probleem…

Zover was de service desk ook al... en aangezien volgens hen alles ok stond met beide boxen ligt het aan mijn ethernet kabel…

Heb zelf nieuwe kabel aangesloten maar geen effect... 

Gisteren op vraag van de service desk al 20keer de kabels heringestoken dus redelijk zeker dat ze goed zitten... 😉

Trouwens, als alternatief geprobeerd om tvbox met WiFi te verbinden maar hij wil ook het netwerk niet vinden noch verbinden…

Hopelijk snel weet beeld (en geluid)

Martin
  • 33257 reacties
  • 23 februari 2025

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3427 reacties
  • 24 februari 2025

@KoenH Weet je welk type decoder je gekrgen hebt ? Als ik je lijn nakijk zie ik een V7, maar je spreekt erover dat je hem via Wifi probeert te verbinden. Heb je dan toch een decoder met ingebouwde wifi, een V7c dus ? 

Dat is belangrijk om weten omdat de V7c niet compatibel is met de modem die je hebt. 

Als je de V7 hebt, zou het wel moeten lukken om deze met je modem te verbinden. Dit test je dan best met een rechtstreekse kabel (zonder devolo, switch,… ertussen).

Herstart van je modem heeft ook nog niet geholpen ? 

V7c

V7

• Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 25 februari 2025

Gisterenavond heb ik enkele keren gebeld naar de proximus dienst.

Uiteindelijk is men tot de conclusie gekomen dat alles goed staat, alles werd geprobeerd maar er kan geen oorzaak gevonden worden…

Dan is er beslist om opnieuw een nieuwe tv-box op te sturen.

Normaal zou deze vandaag geleverd worden door B-post maar nog niemand gezien ;-)

We wachten geduldig af!

Martin
  • 33257 reacties
  • 25 februari 2025

@KoenH normaal zou je al eerst een mail van Bpost moeten ontvangen dat PX aan hen de verzending toevertrouwd heeft.
Mss komt die vanavond nog toe of anders eens kijken in je spammail.

• Auteur
  • Apprentice
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 27 februari 2025

Alvast bedankt voor alle hulp, ondertussen nieuwe box ontvangen en alles werkt perfect!