Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe TV box

  • 11 June 2024
  • 19 reacties
  • 397 Bekeken

Ik heb recent een mail ontvangen van px ontvangen om een nieuwe TV box te bestellen waarin staat dat er geen extra kosten en geen omruilkosten van 49 euro worden aangerekend ,dit aanbod zou enkel en alleen geldig zijn voor aanvragen van nieuwe TV box vanaf het TV toestel.

Ben nu in het bezit van V5c tv box welke draadloos en met verbinding van een wifi booster is aangesloten.

Welk toestel zou er dan in de plaats komen ?

In de mail word enkel gesproken over hoe de TV box aan te vragen maar wat als ik ook  ook een andere wifi booster nodig heb ( of voldoet de huidige) hoe moet die dan aangevraagd worden( of kan dit ook via TV)?

Eerst had ik hierover wat meer informatie alvorens over te schakelen ik ben nu wel heel tevreden over de V5c en gaat dat ook nog zijn met de nieuwe TV box.

19 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Ik had het forum gekozen om verdere informatie te bekomen ( telefonisch was het een ramp )zeker aangaande de wifi-booster( tegenstrijdige berichten de ene zegt kan dezelfde blijven gebruiken de andere zegt je hebt een andere nodig,nochthans op de site staat maar één model van wifi-booster.

Tot nu weinig reactie hierop.

FYI

booster V1 voor bbox3
booster V2 voor Internet box (bbox4)

Reputatie 3
Badge +1

@Martin 

Als ik het goed begrijp kan ik mijn wifi-booster die ik nu heb blijven gebruiken ,heb nu een bbox 3.

Die nieuwe TV box voorover sprake is in de mail werkt die ook met de bbox3 of heb ik hiervoor die bbox4 nodig.

In mijn contract afgesloten in 2022 staat duidelijk vermeld dat de internetbox met wifi-6 technologie is inbegrepen .Ik heb die nooit gekregen ( enkel de wifbooster die ook in het pack zat ) kreeg telkens als antwoord dat dit niet nodig was.

 

@ronaldo

Als je een bbox3 hebt dan heb je inderdaad een booster V1.
De TV box werkt inderdaad ook met een bbox3, dit is wat ik trouwens heb de combinatie bbox3 en TV box V7 en tot hiertoe nog geen problemen met de v7 decoder gehad.

Als je daar recht op hebt op een Internet box (bbox4)  dan kunnen de PX moderatoren dit natrekken en kunnen zij beslissen om er ene op te sturen, maar dan moeten ze ook de booster V1 omruilen voor een booster V2, enfin we horen wel wat de PX moderatoren beslissen.

Reputatie 3
Badge +1

@Martin 

Die nieuwe tv box is dan een V7 ?

 Als dit zo is en ik raadpleeg het  forum zijn er toch velen die niet tevreden zijn over de V7 TV box,natuurlijk iedere installatie is anders.Wat ik mij wel afvraag is of het wel de moeite loont om te schakelen .Nu bbox3,V5c TV box en wifibooster wel draadloze installatie.

@ronaldo 

Ik weet natuurlijk de reden niet waarom PX  een mail gestuurd hebben om gratis een nieuwe TV Box te bestellen via de decoder. Normaal is dit inderdaad de V7 decoder.
Op termijn zal de V5c ook wel er volledig verdwijnen, alleen weet ik niet hoe vlug dit zal gebeuren.

Wat betreft dat er veel klachten te lezen zijn hier over de V7 decoder heeft mij ook altijd tegen gehouden om over te schakelen naar de V7, maar het is wel zo dat dit een vertekend beeld geeft want hieruit kun je absoluut niet afleiden hoeveel procent er problemen hebben van het totaal aantal V7 bezitters als je het forum hier leest krijg je de indruk dat dit hoog is natuurlijk, maar nu ik zelf in het bezit ben van een v7 decoder verschiet ik er ook van dat ik geen enkel probleem heb tot hiertoe!

Om te antwoorden of het de moeite loont dat is ook persoon gebonden, als je nu volledig tevreden bent met je situatie is het inderdaad niet direct een must om over te schakelen, alleen weet ik niet hoelang de V5c nog in omloop zal gehouden worden?

 

Reputatie 3
Badge +1

@Martin 

Bedankt alvast om je eerlijke mening hierover te geven. Hopelijk krijg ik nog wat extra informatie  via de px moderatoren bv reden om TV box om te ruilen,informatie over contact waarin vermeld staat internet box inbegrepen de info dat ik hierover heb is dat die voorlopig nog maar alleen bij nieuwe klanten wordt geïnstalleerd omdat technieker die moet installeren ( kan nu al anders zijn vermits deze info van een tijdje geleden is).

 

 

 

Inderdaad vroeger kwam er een technieker aan te pas om de Internet box (bbox4) te installeren maar dit is verleden tijd.

Reputatie 3
Badge +1

@Martin 

Ja, de evolutie is niet te stoppen alles gaat tegenwoordig heel snel.

Ik kijk nog wel uit naar een reactie van een px moderator.

@ronaldo Hopelijk reageert er hier vandaag nog een PX Moderator 

@Martin

Bedankt alvast om je eerlijke mening hierover te geven. Hopelijk krijg ik nog wat extra informatie  via de px moderatoren bv reden om TV box om te ruilen, informatie over contact waarin vermeld staat internet box inbegrepen …..

 

 

Reputatie 4

@Martin

Ja, de evolutie is niet te stoppen alles gaat tegenwoordig heel snel.

Ik kijk nog wel uit naar een reactie van een px moderator.

Snel? Ik heb al een V7 decoder sedert juni 2019, nog voor de corona en nu onlangs kwamen ze op de markt met de V7c decoder, er zit toch 5 jaar tussen, persoonlijk vind ik dat toch niet zo snel, eerder eens benieuwd wanneer Proximus de V7c zal verdelen (omruilen zonder die kosten van €49) onder de abonnees… oktober - november 2024 of volgend jaar pas maart - april 2025. Want ik denk dat Proximus wel andere dingen zal te doen hebben dan hun nieuwe decoders te gaan ronddragen, winst maken zal het allerbelangrijkste zijn.

Reputatie 3
Badge +1

In een topic van Koen _095 over de nieuwe Tv decorder reageert HeidiE dat er omruilkosten van 49 euro

worden aangerekend.

Ik heb recent een mail ( 11-06-2024 ) van PX ontvangen waarin duidelijk staat dat er geen omruilkosten worden aangerekend.( of is dit fake )
Na 8 dagen nog steeds geen enkele reactie van een  PX Moderator .

Omruilkosten zijn er normaal als je zelf kiest voor een upgrade naar een nieuwere decoder.
Als de nieuwe gratis wordt ter beschikking gesteld is er oftewel een defect vatsgesteld aan de huidige/vorige decoder oftewel wordt die gewoon vervangen door een nieuwe.
Mogelijk is na de vervanging van de V5 de V5c aan de beurt?
Maar inderdaad, enkel de PX moderatoren kunnen klaarheid scheppen.

 

Reputatie 3
Badge +1

@Mutlie 

Het zou inderdaad kunnen gaan over mogelijke vervanging van de decoder ( bezit een V5c ).Geen aanvraag gedaan om nieuwe decoder,geen defect vast gesteld.

 

Ik wil gewoon duidelijkheid aangaande omruilkosten om dit voor mijn geval eens na te zien aangezien er een PX moderator op een ander topic reageert dat er wel omruilkosten zijn .

Ik hoopte langs deze weg meer duidelijkheid te krijgen omdat het telefonisch een ramp is maar blijkbaar heb ik mij dus vergist.

@ronaldo Iemand van PX hier, moet toch aan de betrokken dienst kunnen opvragen waarom ze verwittigd hebben dat je TV-Box moest omgeruild worden.

Was er dan niks van uitleg bij als ze u verwittigd hebben?

Reputatie 3
Badge +1

@Martin 

Ik weet het maar PX medewerkers moeten ook willen reageren hè.

 

In die mail staat dat er een nieuwe TV box wacht op mij en dat ik die kan bestellen via mijn huidige TV box via shop vervolgens Apps.Verder de procedure hoe je moet tewerk gaan(nieuwe aansluiten,oude opsturen…...)Onderaan de mail staat ,dit aanbod is enkel geldig voor aanvragen van een nieuwe TV box vanaf het TV toestel.

Er is dan ook nog die internetbox (Bbox 4 )die volgens mijn contract van 2022 inbegrepen is,nooit gekregen was toen enkel voor nieuwe klanten .( ook al 40 jaar klant ).Ik denk zelfs dat er op dit forum nog door iemand hierover een topic is gestart.

 

 

 

 

@ronaldo 

Als je de bestelling doet van de nieuwe TV box via het TV toestel krijg je dan een melding mss dat er moet een bedrag betaald worden, als die niet verschijnt zal het wel gratis zijn.
En aangezien  je die mail als bewijs hebt en ze zouden dan toch  de tv box factureren dan zullen de PX moderatoren er dan ook wel voor zorgen dat dit bedrag geannuleerd wordt of teruggestort wordt indien het reeds betaald zou zijn.

Enfin , aan u uiteraard om te beslissen of je het doet of niet.

Reputatie 3
Badge +1

@Martin 

Dan is er  nog wel met het feit van die internetbox Bbox 4 die inbegrepen is, daar had ik toch wel eens graag respons op gekregen.

Inderdaad dit zou eens verder moeten nagetrokken worden door een PX moderator.

@Martin

Dan is er  nog wel met het feit van die internetbox Bbox 4 die inbegrepen is, daar had ik toch wel eens graag respons op gekregen.

 

Reageer