Skip to main content

Nieuwe layout met witte kaders op Pxs Pickx tv

  • 30 June 2024
  • 12 reacties
  • 235 Bekeken

Hallo,

Sinds deze week plots een aangepaste layout. De geselecteerde optie word nu met een witte kader aangeduid.

Smaken verschillen maar wij vinden het lelijk en terug naar de jaren 90... đŸ€Ș

 

12 reacties

Welkom op het nieuwe NTVBE  platform met software versie 6.x
Voordeel (?), je kan nu de nieuwe Pickx app downloaden en gebruiken.

Je gaat nog meer minpunten ontdekken. In de tv guide is het zoeken naar de programma’s die je hebt opgenomen. I.p.v. het direct te zien in de programmabalk (per zender) moet je programma per programma bekijken en linksboven onder de titel kijken. Duidelijk? Zeker niet, allesbehalve.  Of in “mijn video’s” kijken. Gebruiksvriendelijk? Vergeet het.
Er zijn nog meer ergernissen. Zoals het vooruit en terug spoelen. Nu is het echt een ramp!
Tip: via de “OK” knop en dan een tik naar boven met de ronde knop, dan kan je met de ronde knop vooruit en terug en je baseren op de tijd, alle andere methoden zijn hier een loterij - zoals ik beschreef hier:


Al je ergernissen kan je hier nog aanvullen:
 


Doen! zou ik zeggen.

Het is niet zeker dat Wrangler de software versie van het nieuwe  TV platform 6.xxx  op zijn TV box heeft, dit is ook het geval bij bv de software versie 5.150.1.

Hallo,

Sinds deze week plots een aangepaste layout. De geselecteerde optie word nu met een witte kader aangeduid.

Smaken verschillen maar wij vinden het lelijk en terug naar de jaren 90... đŸ€Ș

 

 

Deze layout hoort bij app versie 5.150.1 . Software versie is  bij mij nog steeds in de 5 reeks..

mvg 

Artie

 

Ik ben van softwareversie 5.149.1 gewoon overgeschakeld naar 6.149.1, de 6 reeks dus.
5.150.1 is overgeslagen, nooit gehad.
En 6.149.1 heeft ook die lay-out. Vandaar mijn reactie, zeker?

Of was het 5.144.1? In ieder geval, direct naar 6.149.1 gegaan.

Er zijn er die een pilottests 5.150.1 sinds 31 mei 2024

en dan kwam de definitieve uitrol versie van de 5.150.1  24/06/2024

Volgens mijn post in  het topic “V7, stand van zaken” zit ik al op versie 6.150 van 18 of 19 juni.en dit zonder tussenversie 5.150.


 

Dit kan en is normaal, want de overschakeling naar nieuw TV platform gebeurt geleidelijk aan dus sommigen gaan nog eerst 5.xxx updates krijgen en anderen die op 6 zitten uiteraard 6.xxx updates. 

Ik zit ook nog altijd op het oud platform met 6.xxx updates met die witte kader.

Dit kan en is normaal, want de overschakeling naar nieuw TV platform gebeurt geleidelijk aan dus sommigen gaan nog eerst 5.xxx updates krijgen en anderen die op 6 zitten uiteraard 6.xxx updates. 

Ik zit ook nog altijd op het oud platform met 6.xxx updates met die witte kader.

Je bedoelt de 5.xxx ipdates veronderstel ik.
Die 150 in beide platformen duidt precies op niet meer dan dezelfde layout

Welkom op het nieuwe NTVBE  platform met software versie 6.x
Voordeel (?), je kan nu de nieuwe Pickx app downloaden en gebruiken.

Je gaat nog meer minpunten ontdekken. In de tv guide is het zoeken naar de programma’s die je hebt opgenomen. I.p.v. het direct te zien in de programmabalk (per zender) moet je programma per programma bekijken en linksboven onder de titel kijken. Duidelijk? Zeker niet, allesbehalve.  Of in “mijn video’s” kijken. Gebruiksvriendelijk? Vergeet het.
Er zijn nog meer ergernissen. Zoals het vooruit en terug spoelen. Nu is het echt een ramp!
Tip: via de “OK” knop en dan een tik naar boven met de ronde knop, dan kan je met de ronde knop vooruit en terug en je baseren op de tijd, alle andere methoden zijn hier een loterij - zoals ik beschreef hier:


Al je ergernissen kan je hier nog aanvullen:
 


Doen! zou ik zeggen.

 

Wie verzint dit soort updates in godsnaam? Veranderen wat goed (alĂ©, degelijk) was. We krijgen nu fel witte kaders tegen een zwarte achtergrond. Erg zacht voor je ogen ‘s avonds moet ik zeggen.

Zijn er effectief werknemers van Proximus die dit bedenken, voorstellen, uitwerken en dan nog eens goedkeuren? Of is dit een uitspatting van een hallucinerende ChatGPT-sessie?

Van de vorige versie waren er ook die vonden dat het niet duidelijk genoeg was welk item er juist geselecteerd was, waarschijnlijk is volgens mij vandaaruit dan deze oplossing gekozen geweest?

De nieuwe Pickx app sucks
.is onoverzichtelijk, inderdaad lelijke nieuwe lay-out, blijft hangen en als je op pauze zet of iets stop zet hoor je nog het babbelen van het programma 🙈 ik wil terug naar de vorige pickx app had er nooit problemen mee en alles was veel overzichtelijker
momenteel kan ik zelfs niet kijken naar Pickx, het blijft hangen
 sorry Proximus I don’t like the new Pickx app, hopelijk vlug nieuwe verbetering van de app. 

Reageer