Vraag

Niet aangevraagde(?) nieuwe TV-box (V7?)

  • 23 August 2023
  • 10 reacties
  • 238 Bekeken

Niet aangevraagde(?) nieuwe TV-box


Besten,
Ik schrijf met opzet een vraagteken na "niet aangevraagd" omdat dit mogelijk een rare omstandigheid is.
Om een kort verhaal lang te maken:
Gisteren avond zit ik op dit forum te zoeken naar "Pickx ondertitels op IPad" terwijl ik met een half oog naar het voetbal zit te kijken.
Ik vind een aantal verwijzingen naar artikels op de Proximus web bladzijden, ik worst dus verder geleid en terwijl ik zit te lezen (meestal nutteloos daar het meestal gaat over TV toestel ondertitels), krijg ik een ongevraagd pop-up venster dat ik maar half lees, ben namelijk met iets anders bezig, in de zin van "bent u akkoord met ... blah blah ..." ik klik "OK" omdat ik denk dat het om de bevestiging van mijn account credentials gaat, en zoek verder.
Vanmorgen, in alle vroegte, krijg ik dan een nieuwe TV box aangeleverd (Jullie kennis van de Franse taal is nog steeds schabouwelijk! Het is "le box" en niet "la box(e)" wat de bokssport is!) en ik val gelijk van mijn stoel.

Android TV? ik heb geen android TV maar een oude smart-TV
Gesuggereerde connectie over wifi? ik heb een vast bekabelde TV over ethernet
Ultra HD/4K? Cool, maar ik heb zo geen TV!

Ik heb trouwens nog een bbox3 eerste generatie, geen idee of die ook een vernieuwing moet krijgen want ik heb een donkerbruin vermoeden dat die combinatie niet werkt! (Heb hier wel een behoorlijke verbinding, 77 Mbps zonder de TV's aan)

Ik heb dus geen idee of dit een samenloop van omstandigheden is of dat ik die box nu werkelijk aangevraagd heb maar wat moet ik ermee? Mijn V6 werkt voortreffelijk en naar ik lees ben ik bij installatie van de nieuwe box mijn lange termijn opgeslagen programmas verlies. Ik schiet hier dus geen donder mee op. En als die oude bbox3 incompatibel is dan zit ik een aantal dagen zonder TV en internet? sjonge!

Weet iemand hier iets zinnigs op te zeggen?

Graag jullie inzichten want als ik hier over al de problemen met die box lees, dan is dat zeker geen vooruitgang tov mijn oude V6 box? 
dank u!  


This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In afwachting van een reactie van een Proximus moderator:

een decoder v7 (android) werkt normalerwijze ook met een Bbox3

op dit (en het Fr-) forum zijn er al berichten m.b.t. de vervanging door Proximus van de gehuurde v6 (enkel v5c en v7 zouden nog overblijven)

 

 

Niet alleen op het frans forum, ook hier werd dit al af en toe gemeld dat de V6 stilletjes aan uit circulatie genomen wordt en alleen de v7 en V5C nog behouden wordt, trouwens Regulus heeft op dergelijk bericht zelf een reactie geplaatst als ik mij nog goed herinner.

Niet alleen op het frans forum, ook hier werd dit al af en toe gemeld dat de V6 stilletjes aan uit circulatie genomen wordt en alleen de v7 en V5C nog behouden wordt, trouwens Regulus heeft op dergelijk bericht zelf een reactie geplaatst als ik mij nog goed herinner.

Bij mijn weten heb ik enkel gereageerd in de stijl van “waarom een goede V6 vervangen door een krakkemikkige V7” 😁😮😇

FWIW … ???? Kabouters bestaan echt hoor! 
quote “Dag Regulus, ik vind in ons (administratief) systeem geen verzending van een V7 TV-Box - onze technische dienst kijkt het andere topic na en zal je informeren. Groetjes, Heidi” … unquote

Rarara … wat zit er in die doos die ik gekregen heb? 

Heb ik inderdaad hier (bericht van  @HeidiE ) in uw ander bericht gelezen
→ POp-up venster enquete in 5 vragen | Proximus Forum

FWIW … ???? Kabouters bestaan echt hoor! 
quote “Dag Regulus, ik vind in ons (administratief) systeem geen verzending van een V7 TV-Box - onze technische dienst kijkt het andere topic na en zal je informeren. Groetjes, Heidi” … unquote

Rarara … wat zit er in die doos die ik gekregen heb? 

 

Niet alleen op het frans forum, ook hier werd dit al af en toe gemeld dat de V6 stilletjes aan uit circulatie genomen wordt en alleen de v7 en V5C nog behouden wordt, trouwens Regulus heeft op dergelijk bericht zelf een reactie geplaatst als ik mij nog goed herinner.

Bij mijn weten heb ik enkel gereageerd in de stijl van “waarom een goede V6 vervangen door een krakkemikkige V7” 😁😮😇

Inderdaad nu je het zegt, heb je inderdaad iets in die stijl geantwoord.

BTW ik heb ook helemaal geen document gezien om de V6 terug te sturen, of zit dat in die doos? (Nog niet geopend)

FWIW het mysterie is opgelost … ik heb de aankondigings email van Proximus op 25/7 niet ontvangen, anders had ik zeker niet gereageerd, er was dan geen reden toe. Toevallige samenloop van omstandigheden!

Dank u iedereen voor het “meedenken”, op naar een nieuw experiment :-D

Reputatie 7
Badge +4

Tenzij een Proximus moderator mij zou tegenspreken, vermoed ik dat u zelfs niet zal gevraagd worden uw v6 terug te sturen (en deze na enige tijd automatisch niet meer bruikbaar zal zijn tenzij u zich verzet en u uw v7 terugstuurt met door Proximus dan nog per e-mail te leveren gratis retourtickets voor deze v7)

Reputatie 7
Badge +5

@Regulus Je dient ons de v6 niet meer terug te bezorgen, je kan deze blijven gebruiken tot hij volledig wordt gedeactiveerd als je dit wenst. Maar één ding is zeker, op een bepaald moment werkt hij niet meer.

Bedankt iedereen, ondertussen had ik zelf al een bij elkaar gepuzzeld!