Beantwoord

Mogelijkheden tot draadloos tv kijken

  • 14 January 2020
  • 11 reacties
  • 7733 Bekeken

Beste

Ik heb een aantal vragen i.v.m. het draadloos tv kijken:

  1. Welke mogelijkheden zijn er nu juist om draadloos tv te kijken?
    1. WIFI Booster ( 2,49 /maand)
    2. WIFI Bridge (niet meer verkrijgbaar?)
    3. PLC-adapter (niet meer verkrijgbaar?)
      • Kan ik zelf een powerline-adapter aanschaffen en waar moet ik dan op letten? (geïntegreerd stopcontact, ...)
  2. Zijn er buiten de tv-decoder ook nog andere opties om tv te kijken? (op een televisietoestel)(Bij Telenet heb je bv een Digicorder en een Digibox)
  1. Wat gaat dat mij dan kosten?
    1. Internet
    2. Vaste lijn
    3. Tv op twee schermen (draadloos)

Alvast bedankt

 

icon

Beste antwoord door Martin 14 January 2020, 19:53

Bekijk origineel

11 reacties

  1. Welke mogelijkheden zijn er nu juist om draadloos tv te kijken?
    1. WIFI Booster ( 2,49 /maand) Alleen deze is nog verkrijgbaar bij proximus
    2. WIFI Bridge (niet meer verkrijgbaar?) niet verkrijgbaar bij PX
    3. PLC-adapter (niet meer verkrijgbaar?) niet verkrijgbaar bij PX
      • Kan ik zelf een powerline-adapter aanschaffen en waar moet ik dan op letten? (geïntegreerd stopcontact, ...)

best met geïntegreerd  stopcontact want de PLC’s best niet in een stopcontacten verlengdoos steken maar direct in een stopcontact die stopcontacten verlengdoos  mag dan wel deze in het geïntegreerd stopcontact pluggen om andere apparaten te kunnen voeden.
Recente PLC adapters zoals deze van devolo  zijn zeker bruikbaar
bv 
https://www.devolo.be/magic-2-wifi 

  1. Zijn er buiten de tv-decoder ook nog andere opties om tv te kijken? (op een televisietoestel)(Bij Telenet heb je bv een Digicorder en een Digibox)

Je kunt bv Netfix kijken via de decoder van Proximus
opnames maken in de cloud/ opnames bekijken / uitgesteld kijken 

  1. Wat gaat dat mij dan kosten?
    1. Internet
    2. Vaste lijn
    3. Tv op twee schermen (draadloos) 1ste decoder 8€ (zit in je packprijs inbegrepen) en 2de decoder 6 € /maand komt bovenop de packprijs.
      Je kunt ook via Proximus Pickx app (chromcasten is ook mogelijk) TV kijken of de webbased versie gebruiken bv op laptop 
      https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_install/particulieren/support/televisie/tv-op-uw-gsm-of-computer/van-start-met-de-tv-op-gsm-of-computer/hoe-krijgt-u-tv-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html

 kijk je best ook eens naar de proximus packs
https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_packs/particulieren/packs.html
> andere packcombinaties > https://www.proximus.be/nl/id_cr_other_packs/particulieren/packs/packs/andere-pack-combinaties.html

Maar je kunt eigenlijk best ook zelf eens op de proximus.be site kijken waar je allerhande informatie kunt vinden….

Martin, wil je zeggen dat je de decoder kan aansluiten op een PLC adapter van Devolo (magic 2) zonder dat er kwaliteitsverlies is aan het beeld en je dus geen Proximus booster nodig hebt ?

Dat zou inderdaad moeten mogelijk zijn, alleen kun je nooit op voorhand voorspellen dat je  zeker voor de 100% geen probleem zult ondervinden. 
Dit is iets wat je eerst een tijd moet kunnen praktisch uitproberen.
Er zijn er die met PLC’s totaal geen problemen ondervinden maar evengoed anderen die er wel problemen mee hebben, en om op voorhand te weten bij welke categorie van de twee je zult behoren is echt gokken.

Ik heb momenteel een Proximus model aangesloten op een tv in de living, nu heb ik in de slaapkamer ook nog een tv die ik graag zou willen gebruiken om tv te kijken.

echter is er geen kabelverbinding tussen de living en slaapkamer, ook geen plaats om een 2e decoder te plaatsen.

mijn tv in de slaapkamer is een smart tv, is er een mogelijkheid om toch draadloos te kijken via mijn bestaand abonnement van Proximus?

Proximus TV kijken zonder decoder is mogelijk via de Pickx-app

Uiteraard kunt u gebruik maken van toestellen zoals bv.
Google Chromecast, Android TV of Apple TV boxen en gebruik maken van de apps die door diverse (al dan niet nationale) zenders (al dan niet gratis en/of identificatie) in Google Play of Apple app store ter beschikking staan bv.

 VRT MAX

VRT MAX - Apps op Google Play

VRT NWS in de App Store (apple.com)

Bv. onderstaande toestellen maken gebruik van uw internet (en meestal WiFi) en worden in HDMI aangesloten op uw TV

GOOGLE CHROMECAST GOOGLE TV HD | Vanden Borre

Xiaomi Mi Box S EU | Morgen in huis - Krëfel (krefel.be)

APPLE TV HD - Mediaspeler 32 GB (MHY93FD/A) (mediamarkt.be)

Apple TV 4K 32GB | Proximus

Diverse voorhanden SmartTV kunnen dergelijke mogelijkheden ook ingebouwd hebben 

Reputatie 7
Badge +3

@Anke1991 

 

Of de Apple TV kopen bij Proximus deze heeft de Proximus Pickx App inbegrepen en verbinding via wifi.

 

Zo kan je TV kijken met hetzelfde abonnement op een tweede Tv toestel. 

Eenmalig bedrag

Apple TV 4K 32GB Black

€199.99 hier te bestellen   www.proximus.be/nl/id_cr_apple_tv/particulieren/toestellen/tv-apparatuur/apple-tv.html#withepic

Klaar om te kijken?

Verbind Apple TV 4K met jouw TV en geef je scherm een upgrade

  • Kijk live TV, films & shows in de allerbeste 4K HDR kwaliteit
  • Download al je favoriete apps rechtstreeks op je TV-scherm dankzijde geïntegreerde App Store 
  • Eenvoudige en intuïtieve navigatie met de Apple TV afstandsbediening of Siri

(Binnenkort ook  beschikbaar met Flex packs als alternatief voor de TV Box)

Al je favoriete entertainment met Apple TV

  • Bekijk live TV via de Proximus Pickx-app 

  • Voeg sport, series en films toe met onze tv-opties
  • Download jouw apps zoals YouTube, Netflix, ...
  • Krijg 3 maanden gratis Apple TV+ abonnement  om de Apple Originals series & films te bekijken 
 
Reputatie 1
Badge

Ik lees dat al sedert 2 jaar geleden geen wifi bridge meer beschikbaar zijn bij Proximus? 

Wat als deze ooit eens defect raken en je kijkt draadloos? 

Een wifi booster dan? Kan men hiermee ook de decoder V7 draadloos verbinden om tv te kijken? 

Want je weet maar nooit als er eens een wifi bridge defect raakt, deze gaan toch al 4 1/2 jaar mee momenteel en hopelijk nog langer!

ProxiTim

Reputatie 7
Badge +3

Ik lees dat al sedert 2 jaar geleden geen wifi bridge meer beschikbaar zijn bij Proximus? 

Wat als deze ooit eens defect raken en je kijkt draadloos? 

Een wifi booster dan? Kan men hiermee ook de decoder V7 draadloos verbinden om tv te kijken? 

Want je weet maar nooit als er eens een wifi bridge defect raakt, deze gaan toch al 4 1/2 jaar mee momenteel.

ProxiTim

@ProxiTim   Internet Box (aka Bbox4) met Booster V2  :  verbinding met utp/ethernetkabeltje tussen booster en decoder V7 (aka Android TV Box)  werkt perfect hier bij mij. 

Ik lees dat al sedert 2 jaar geleden geen wifi bridge meer beschikbaar zijn bij Proximus? 

Wat als deze ooit eens defect raken en je kijkt draadloos? 

Een wifi booster dan? Kan men hiermee ook de decoder V7 draadloos verbinden om tv te kijken? 

Want je weet maar nooit als er eens een wifi bridge defect raakt, deze gaan toch al 4 1/2 jaar mee momenteel en hopelijk nog langer!

ProxiTim

@ProxiTim Je kan een gelijk welke decoder zeker verbinden met een wifi booster net zoals je deze met een wifi bridge kunt verbinden.
Al is het altijd aan te raden om bij voorkeur de decoder met een utp netwerkkabel te verbinden rechtstreeks met een bbox, maar het is natuurlijk niet altijd praktisch mogelijk.

Reputatie 1
Badge

Ok, ik wist niet dat er al een bbox 4 was.

Bbox 4 internet box, dat is dan de laatste nieuwe modem van Proximus? Ik heb al 1,5 jaar de bbox 3,5. Maar de wifi booster heeft dan dezelfde werking als de wifi bridge? Met andere woorden de wifi booster wordt nu tegenwoordig gebruikt in plaats van de wifi bridge om een decoder V7 draadloos te verbinden om tv te kunnen kijken?

Het is maar dat ik wat op de hoogte ben mocht er ooit eens iets defect raken.

@Martin, bedankt voor uw antwoord! Nu weet ik ook dat het tegenwoordig de wifi booster is om een decoder draadloos te verbinden, ik heb nog 3 wifi bridges om draadloos te kijken, deze doen het nog goed.

ProxiTim 

@ProxiTim zolang alles goed werkt best gerust laten, wat draait laten draaien is het beste ;-)

NB; de wifi booster V1 werd en wordt nog gebruikt met de bbox 3 versies.

Booster kan gebruikt worden als access point of als repeater en als booster.

Wi-Fi Booster - Installatiegids (proximus.be)

Reageer