Vraag

Moet V6 decoder tweemaal per week opnieuw opstarten


Reputatie 4
Badge +2

Beste,

Ik heb twee V6 decoders, regelmatig heb ik op een TV geluid maar een zwart scherm (behalve de onderste balk waarop enkele seconden de zender wordt aangegeven. Als ik de stroom van de decoder (met de schakelaar) uit en weer aanzet werkt alles weer een paar dagen normaal. Dit gebeurt tweemaal per week, irriterend is ook dat ik op Netflix meestal opnieuw moet inloggen. De andere decoder (ook V6) werkt perfect.

Weet iemand wat ik kan doen?????.


16 reacties

als je de twee v6 decoders van plaats verwisselt blijft dit probleem zich dan bij de zelfde v6 decoder voordoen?

Reputatie 4
Badge +2

De twee decoders staan naast elkaar, als test heb ik als de storing er was de uitgaande HDMI kabels verwisselt. Dezelfde V6 bleef het zwarte beeld geven. Dat wijst er natuurlijk op dat er een storing in de decoder zit. Hoe kan ik die omruilen?

de twee decoders worden dus op de zelfde manier van signaal voorzien vanuit de bbox dan veronderstel ik en je hebt dan gewoon de hdmi kabels verwisselt. heb je ook eens de HDMI kabels aan de ingangen van je TV eens  gekruist.

Proximus forummedewerker kunnen dan verder beslissen /nodige doen,  om de decoder om te ruilen

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt Martin voor je antwoord.

Ik heb ook bide HDMI kabels verwisseld, probleem blijft op hetzelfde toestel.

Alles wijst op een fout in de V6.

Reputatie 4
Badge +2

Wat ook nog raar is is dat de twee V6’s niet meer volledig synchroniseren voor opgenomen programma’s.

 

Dit kan dikwijls opgelost worden door de decoders te herstarten, maar het kan ook zijn dat je eerst de ganse procedure eens moet volgen door beide decoders eerst uit te zetten (stroomloos zetten) dan de bbox resetten door zijn resetknopje ingedrukt te houden en pas te lossen indien enkel en alleen nog de power led vooraan nog oplicht. Als de bbox volledig opgestart is en je opnieuw kunt surfen dan één decoder terug onderspanning zetten en als deze ok is de andere decoder dan ook terug onder spanning zetten.

Reputatie 4
Badge +2

Alles al tweemaal opnieuw aangesloten en gereset zowel beide decoders als de bBox. Ook de Tv op de laatste software gezet. Kan echt intern niets meer resetten of veranderen.

Dan inderdaad best afwachten tot de @Proximus forummedewerkers hier de draad opnemen om dit verder af te handelen

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt voor je hulp. Omruiling van de decoder zal nodig zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor je hulp. Omruiling van de decoder zal nodig zijn.

hi hans, we kunnen je hiervoor inderdaad best een nieuwe decoder opsturen
deze zou geleverd worden bij een pickup point
het dichtsbijzijnde afhaalpunt is 
2596 DBH DE STER
BRESSTRAAT 19
2018 ANTWERPEN BEL

Kan ik daar de decoder voor je naartoe sturen ?
je ontvangt dan een sms als deze ter plaatse is

Reputatie 4
Badge +2

jonathandr, bedankt voor je hulp.

Kan ik ook voor een ander afhaalpunt kiezen?

Groeten, 

Hans

Reputatie 4
Badge +2

Jonathandr,

Is het mogelijk bij bPost Eiermarkt te Antwerpen?

Zou een V7 minder problemen geven

Zou een V7 minder problemen geven

Als je het mij vraagt zul je dit pas echt 100% zekerweten als je die eentijd in huis hebt!

Reputatie 7
Badge +4

Jonathandr,

Is het mogelijk bij bPost Eiermarkt te Antwerpen?

Zou een V7 minder problemen geven

ik kan het laten leveren op 345 ANTWERPEN EIERMARKT
EIERMARKT
2000 ANTWERPEN BEL
een v7  zou weinig verschil opleveren aangezien dit puur decoder defect is en geen software issue

Reputatie 4
Badge +2

OK bedankt, oude decoder terug sturen (retouretiket) of Recubel.

Bedankt voor de hulp!!!!

retourlabels om de v6 terug te sturen worden via mail ( in bijlage) opgestuurd

Reageer