Na lang twijfelen hebben we gisteren een mesh systeem gekocht. Omdat onze wifi dekking heel slecht was. We hebben gekozen voor de tp link deco ax1800 wifi 6.
Insatllatie ging vlot. Wifi dekking is prima in orde nu.
Maar als ik de decoder van proximus opstart is de wifi verbinding precies gestoord en is het beeld van de tv ' na enkele seconden geblokt' 'verknipt' daarna krijgen we een zwart scherm. De decoder is zoals voorheen verbinden met de modem via een plc.
Kan iemand verklaren hoe dit komt, en hoe we het kunnen oplossing?
Greet
Beste antwoord door Pieter1971
Ik had een soortgelijk probleem mesh werkte maar tv was vreselijk wegens het verplicht moeten pakken van de wifi in de (verre) garage.
De oplossing in een notendop:
mesh in bridgemodus zetten (bij mij een linksys velop 6)
mijn situatie: ik heb utp in de woonkamer….vooraleer ik een mesch aansluit eerst utp kabel in een switch die IGMP-snooping ondersteunt. Vanuit de switch utp kabel naar de tv box
opstelling testen en ervoor zorgen dat de utp naar de switch rechtstreeks contact maakt met je Internetbox (ik moest even zoeken want er zijn 6 utp kabels die in de garage uitkomen..effe alles loskoppelen en één voor één inpluggen in de internetbox) maar het allerbelangrijkste is dat de utp van je woonkamer rechtstreeks in de internetbox is geplugd
als de tv zo werkt (en dat doet hij) kan in je instellingen van je wifi (op website proximus of via de app) kan je de Wifi en EasyMesh™ controller op off zetten zodat er geen overbodige draadloze netwerken
andere kabels (naar je mesh) kunnen ook in dezelfde switch
voorbeeld van switch die IGMP ondersteunt (hoeft geen poe te ondersteunen): link switch
alles werkt zo prima, en draadloos haal ik rond de 680mbps zowel in download als upstream
eens proberen van via “My Proximus” de WiFi van de Internet Box uit te schakelen (want deze zal jouw Mesh verstoren).
indien dit ook niet helpt, kan je ook eens proberen of het beter werkt als je de optie aanvinkt in de DECO- app om in AP (access point modus) te zetten
Dankjewel voor de tip... ik ben aan het zoeken in de deco app waar ik dit kan aanpassen. Maar ik kan het precies niet direct vinden 😅🙈. Waar kan ik dit aanpassen?
De decoder is nu op de bbox aangesloten waarbij de problemen optreden (wel via PLC’s) en is inderdaad ook wat ik voorgesteld heb
= eventueel de Deco router naar Access Point (AP) omschkelen of decoder rechtstreeks op de internetbox/Bbox3(v+) aangesloten laten.
En mss moet ook wifi (mesh) van de bbox uitgeschakeld worden aangezien de wifi (mesh) van de deco ook gebruikt wordt! (aangezien ik er ben van uitgegaan dat het een bbox4 is)
Ik had een soortgelijk probleem mesh werkte maar tv was vreselijk wegens het verplicht moeten pakken van de wifi in de (verre) garage.
De oplossing in een notendop:
mesh in bridgemodus zetten (bij mij een linksys velop 6)
mijn situatie: ik heb utp in de woonkamer….vooraleer ik een mesch aansluit eerst utp kabel in een switch die IGMP-snooping ondersteunt. Vanuit de switch utp kabel naar de tv box
opstelling testen en ervoor zorgen dat de utp naar de switch rechtstreeks contact maakt met je Internetbox (ik moest even zoeken want er zijn 6 utp kabels die in de garage uitkomen..effe alles loskoppelen en één voor één inpluggen in de internetbox) maar het allerbelangrijkste is dat de utp van je woonkamer rechtstreeks in de internetbox is geplugd
als de tv zo werkt (en dat doet hij) kan in je instellingen van je wifi (op website proximus of via de app) kan je de Wifi en EasyMesh™ controller op off zetten zodat er geen overbodige draadloze netwerken
andere kabels (naar je mesh) kunnen ook in dezelfde switch
voorbeeld van switch die IGMP ondersteunt (hoeft geen poe te ondersteunen): link switch
alles werkt zo prima, en draadloos haal ik rond de 680mbps zowel in download als upstream
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.