Skip to main content
Antwoord

Luisteren naar radiozenders via app zonder tv aan

  • November 14, 2025
  • 16 reacties
  • 125 Bekeken

Mijn decoder is met optische kabel verbonden met audioinstallatie. Ik kan probleemloos luisteren naar radiokanelen ( 800 en volgende ) van mijn decoder zonder tv aan. Wanneer ik radiozenders opstart via apps op de decoder en met de tv aan is het ok. Wanneer ik dan echter de tv uitschakel blijft het geluid maar een paar minuten doorlopen en valt dan uit. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Beste antwoord door Yla Freddy

Luister nu via andere app, Radio on tv, en probleem is opgelost.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

16 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@Yla Freddy ik vermoed de HDMI CEC op de box en tv (dat wat zorgt dat tv en tv box samen aan en uit schakelen) zet dit eens uit als test.


Martin
  • November 14, 2025

&

@Yla Freddy 
werd ook al besproken hier → :Aansluiten tvbox v7(c) op hifi installatie | Proximus Forum


  • Auteur
  • Motivator
  • November 14, 2025

Deze staan nu op beide toestellen uit maar probleem blijft.


Martin
  • November 14, 2025

@zet ook eens Dolby uit (=geen surround sound nooit gebruiken)  zoals aangegeven hier → → :Aansluiten tvbox v7(c) op hifi installatie | Proximus Forum

  •  Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • scroll naar beneden tot aan:
  • > “⚙️Instellingen toestel  “
              |- Apparaat voorkeuren
                  |- Weegave en geluid        
                      |- Geavanceerde geluidsinstellingen
                      |- Indeling Selecteren
                         |- Surround optie inschakelen via:
                         🔘 automatisch gerapporteerde indelingen gebruiken
                         🔘 geen surround sound nooit gebruiken

  • Auteur
  • Motivator
  • November 14, 2025

Heb ik gedaan, nog zelfde probleem.


Martin
  • November 14, 2025

@Yla Freddy “Wanneer ik radiozenders opstart via apps “ kan je eens uitleggen wat je hiermee juist bedoelt (hoe je dit juist doet) ?


  • Auteur
  • Motivator
  • November 14, 2025

Zet tv aan, ga naar app radioline op decoder en start bv Willy op. Wanneer ik dan tv uitzet blijft het geluid maar enkele minuten doorlopen.

 


Martin
  • November 14, 2025

@Yla Freddy is die geluidsinstallatie via HDMI ARC aan je TV aangesloten mss?

 


  • Auteur
  • Motivator
  • November 14, 2025

Nee


Martin
  • November 14, 2025

Staat je decoder dan op standby eens je geluid uitvalt.


  • Auteur
  • Motivator
  • November 14, 2025

Nee, die blijft ingeschakeld.


Martin
  • November 14, 2025

@Yla Freddy Dan moet dit blijkbaar een software probleem zijn als je de Radioline app gebruikt, heb je dit ook voor als je dit met één van de Muziek zenders probeert bv:

 HD Q-Music Kijk Live
HD MENT55 H
Stingray Classica 
HD Mezzo Live 
MTV 80s 
HD MTV Live 
HD MTV Hits 
HD Melody 
bron: tv-channels-Vlaanderen.pdf


  • Auteur
  • Motivator
  • November 14, 2025

Opgelost, is blijkbaar de Radiolineapp. Bedankt voor de support!


Martin
  • November 14, 2025

Opgelost, is blijkbaar de Radiolineapp. Bedankt voor de support!

@Yla Freddy , Bedoel je hiermee nu dat je het toch hebt kunnen oplossen op één of andere manier, of begrijp ik u verkeerd?


  • Auteur
  • Motivator
  • Antwoord
  • November 14, 2025

Luister nu via andere app, Radio on tv, en probleem is opgelost.


Martin
  • November 14, 2025

Samenvatting:

@Yla Freddy Dan moet dit blijkbaar een software probleem zijn als je de Radioline app gebruikt, heb je dit ook voor als je dit met één van de Muziek zenders probeert bv:

 HD Q-Music Kijk Live
HD MENT55 H
Stingray Classica 
HD Mezzo Live 
MTV 80s 
HD MTV Live 
HD MTV Hits 
HD Melody 
bron: tv-channels-Vlaanderen.pdf

Opgelost, is blijkbaar de Radiolineapp. Bedankt voor de support!

@Yla Freddy , Bedoel je hiermee nu dat je het toch hebt kunnen oplossen op één of andere manier, of begrijp ik u verkeerd?

Luister nu via andere app, Radio on tv, en probleem is opgelost.

Ok, bedankt voor je antwoord.