Light TV versus TV Vlaanderen

  • 10 November 2022
  • 28 reacties
  • 2913 Bekeken


Toon eerste bericht

28 reacties


Ook hier geen Proximus apps mogelijk op mijn (Samsung) TV.

 

Mijn vorige laptop had een DVD en die laptop  hing ik regelmatig via HDMI aan onze televisie. Spijtig heeft mijn nieuwe laptop geen DVD meer. Desalnittemin, onze (gekochte) DVD(s heb ik op harde schijf en die kan ik op dezelfde wijze bekijken.
Dit zou toch ook moeten lukken als je Pickx kijkt, want de televisie is dan maar zoveel als een extra beeldscherm  Of kan je geen Pickx kijken op je laptop/PC/smartphone en het beeld casten naar je Android TV? (heb dit zelf nog niet geprobeerd)

IK weet natuurlijk niet hoe dat komt dat anderen daar zoveel problemen mee hebben met casten van Pickx naar hun TV, maar bij mij werkt dit goed.
Hangt dat af van de regio of anders gezegd van welke servers je signaal krijgt ik weet het ook niet.
Ik heb wel geen chromecast HDMI dongle met google TV, mss hangt het daarvan ook af wie weet???

@Martin Ik neem aan dat je mij per ongeluk hebt gequoted? ;). Ik heb namelijk geen probleem met casten.
Foto’s die op mijn smartphone staan kan ik probleemloos casten op mijn 55” TV, die werken naadloos samen.
Pickx heb ik nog niet getest om te casten. Waarom zou ik? Ik heb Proximus TV ;) (en geen dongle)
 

Reputatie 1

De kogel is door de kerk: ondanks de (lichtjes) in het voordeel van TVV neigende meningen hier, stappen we toch over naar Light TV. De laatste versies van TVV blijken immers vreemd Replay-gedrag te vertonen:

  • Als je uitgesteld wenst te kijken naar een nog lopend programma, dan moet je klikken op « Kijken », waarna je live midden in dat programma belandt, en vervolgens snel-snel dient te klikken op de sneltoets om naar het begin te springen. Maar tegen dan heb je dus al enkele seconden live ingelepeld gekregen!
  • Als je tegen het einde van je slot aankomt, en je programma is nog NIET afgelopen, beginnen toch de 15 seconden af te tellen naar het volgende programma (dit tot daaraan toe - niets mis mee), waarna je live middenin dat volgende programma springt, in plaats van gewoon het vervolg van je lopende (uitgesteld) programma te krijgen, en DAT was vroeger anders/beter!

Ook de support van TVV was weinig behulpzaam: massa’s vragen om nog eens onder deze of gene omstandigheden of devices te testen (waardoor de klant eigenlijk - ONBETAALD! - de tester wordt), maar geen enkele beterschap. Bovenstaand gedrag werd uiteindelijk zelfs als logisch en normaal en altijd zo geweest bestempeld! Quod non, voor alle duidelijkheid! (Want wij waren al méér dan 10 jaar klant, al van in de Stievie-prehistorie, en dit « gedrag » van de app pas recent vastgesteld)

Nu maar hopen dat de paar scherpe en/of ongeteste kantjes van Light TV er op korte termijn uitgaan, zoals daar zijn:

  • Beschikbaar worden van de app voor onze Sony Bravia android TV (nu nog NIET het geval, dus het is casten geblazen vanop onze tablets of smartphones)
  • Vlekkeloze werking in het buitenland (nog niet kunnen testen)

Reageer