Wij gebruiken al vele jaren TV Vlaanderen (en zijn voorganger Stievie). Maar recent - na onze overstap naar Fiber Flex XS van Proximus - zagen we de formule “Light TV” passeren (alhoewel er op de Proximus site “as such” niet veel expliciet over te vinden is, zo lijkt ons), en die ziet er wat vergelijkbaar uit. Dus is het nu overwegen: blijven bij TVV of overstappen naar LTV?
Dit konden we al uitpluizen:
LTV laat maar 36 uur replay toe <=> bij TVV is dat één week
Beide hebben een vergelijkbare maandprijs (9 à 10€)
Het (minimale) aanbod van inbegrepen kanalen lijkt iets uitgebreider bij LTV, met o.a. de Franstalige Belgische, Franse en regionale zenders (die je niet in het basispakket TVV hebt)
Bij geen van beiden kun je programma’s opnemen of downloaden voor off-line viewing
TVV laat zich moeiteloos en zonder extra beperkingen wegens rechten e.d. gebruiken in het buitenland. Toch binnen de EU. Voor LTV is dat onzeker (en ze laten het ons niet nagaan vooraleer in te tekenen, want geen gratis proefversie beschikbaar)
Bij (uitgesteld kijken naar) TVV kun je publiciteit doorspoelen, tenzij voor de stations van de DPG groep (de VTM familie, zeg maar). Bij LTV konden we dit alweer niet voorafgaandelijk verifiëren, wegens (alweer) geen gratis proefversie beschikbaar
TVV laat streamen via AirPlay of ChromeCast toe. Wat LTV betreft, lijkt dit ook mogelijk (maar dit konden we niet verifiëren of uittesten)
Heeft iemand hier nog extra bedenkingen of vergelijkende aspecten aan toe te voegen?
Het lijkt ons bovendien vreemd dat je LTV niet zélf, als een extra product b.v., kunt activeren (en dus ook deactiveren!) via MyProximus. Je moet telkens terecht bij de Helpdesk, met alle bereikbaarheidsmiserie van dien…
Inmiddels een maand complete radiostilte vanwege die PX forummedewerkers, dus over dat TV Light aanbod zal er niet zoveel te vertellen vallen, zeker?
Het kan dat ze je bericht over het hoofd gezien hebben maar tijdens weekend/feestdagen zal je zeker geen reactie mogen verwachten aangezien de PX moderatoren van het forumteam hier dan niet langskomen.
@leysfi Onze excuses.
Als je dat wenst, kan je de optie "LIGHT TV" toevoegen tegen een extra kostprijs van € 9/maand:
Pickx app (zit standaard inbegrepen in de Light TV optie, deze wordt niet apart getoond en mag niet apart geselecteerd worden)
Geen TV-optie beschikbaar
TV Replay (7 dagen) & opnemen mogelijk
Geen decoder: TV enkel via de Pickx app & Web
* La Une, Tipik, La trois, TF1, Plug RTL, Club RTL, RTL, AB3, TV5monde, ABxplore, Arte, C8, LN24, France 2, France 3, Vtmkids, Vtm, Vtm 2, Vtm 3, Vtm 4, Vtm Gold, Één, Canvas, Ketnet, Play 4, Play 5, Play 6, Play 7, BRF, National Geographic, Nickelodeon, MTV.
Beste, Ik had heel lang TVV en ik ken nog steeds mensen met TVV. Ikzelf weet onmiddellijk wat ik zou nemen. Ik som enkele voordelen op. TVV kent veel meer mogelijkheden en is veel stabieler en het werkt op veel meer toestellen. TVV loopt veel minder snel vast tegen allerlei beperkingen zoals het aantal toestellen etc. TVV hapert veel minder dan Pickx. Als je TVV hebt en je bent tevreden zou ik niet veranderen. Voor de prijs moet je het naar mijn mening niet doen als je het gebruiksgemak gewoon bent. Je kan vergelijken via https://www.bestetarief.be/ . Mogelijks kom je nieuwe providers tegen zoals bijvoorbeeld FastFiber. Welke blijkbaar ook TV aanbieden in een speciaal pakket.
Ik heb heel slechte ervaringen met die light tv. Chromecast gebruiken is een ramp. Lees dit maar eens door :
Ondertussen heb ik tv al lang opgezegd. Misschien is het na 2 jaar al opgelost,maar ik betwijfel het. Ik was één van de eersten die tv erbij nam toen Proximus begon met Belgacomtv. Door de slechte werking heb ik dat na een tijd stop gezet. In de daaropvolgende jaren verschillende keren terug tv erbij genomen,in de veronderstelling dat er wel beterschap zou zijn. Helaas na deze laatste ervaring ben ik niet meer geneigd ooit nog eens tv van Proximus te nemen. Ik heb hier een paar maanden Tv Vlaanderen gehad en nooit enig probleem gehad met Chromecast. En een Android tv app zodat je rechtstreeks op je tv kan kijken zonder decoder. Van mij mag je gerust Tv Vlaanderen ruilen voor Pickx maar ik zou het niet aanraden.
@leysfi Onze excuses.
Als je dat wenst, kan je de optie "LIGHT TV" toevoegen tegen een extra kostprijs van € 9/maand:
Pickx app (zit standaard inbegrepen in de Light TV optie, deze wordt niet apart getoond en mag niet apart geselecteerd worden)
Geen TV-optie beschikbaar
TV Replay (7 dagen) & opnemen mogelijk
Geen decoder: TV enkel via de Pickx app & Web
* La Une, Tipik, La trois, TF1, Plug RTL, Club RTL, RTL, AB3, TV5monde, ABxplore, Arte, C8, LN24, France 2, France 3, Vtmkids, Vtm, Vtm 2, Vtm 3, Vtm 4, Vtm Gold, Één, Canvas, Ketnet, Play 4, Play 5, Play 6, Play 7, BRF, National Geographic, Nickelodeon, MTV.
Thx! Heb nog een paar extra vragen:
Kan dit (eerst) uitgeprobeerd worden? Bijvoorbeeld een proefabo van een maand of zo? De reacties die het hier hebben over “veel betere kwaliteit bij TVV” e.d. maken ons wel een beetje bang!
Werkt dit ook in het buitenland (zonder beperkingen)? Kan je b.v. Play 4 & VTM ontvangen in Nederland?
Je hebt het over “regionale kanalen”, maar ik zie er geen enkel voorkomen in de oplijsting?
@leysfi Zoals telefonisch besproken. Groetjes Luc
Als ik me niet vergis, werkt tvv op elke internetprovider. Daarentegen werkt Pickx niet op Telenet, Orange,… dacht ik TVV is provideronafhankelijk dacht ik.
Als ik juist ben, is dat toch wel een heel belangrijk iets om rekening mee te houden en zeker in het buitenland.
Ruim 5 jaar onderneem ik regelmatig een pogingen om Pickx stabiel en betrouwbaar te hebben op TV´s, sticks, chromecast en dergelijke meer. Echter loop ik altijd tegen verschillende problemen aan en zijn we aangewezen op de Proximus-decoder. Nu zelfs Proximus de Apple TV aanbiedt, kan je geen 5 minuten naar replay kijken of naar je opnames zonder dat je tegen een haperend beeld aanloopt. De klachten hierover zijn ruim één jaar oud, maar toch verandert er niets. De klanten zijn wel gebonden voor 2 jaar. Elke Apple-TV box die ik zie, bij vrienden, test ik nu. Overal hetzelfde.
Als je een abo hebt waar TV inbegrepen is, kan dit via gelijk welk netwerk, want anders zou je in het buitenland niet naar Pickx kunnen kijken, aangezien je daar op een ander netwerk zit.
Als je een abo hebt waar TV inbegrepen is, kan dit via gelijk welk netwerk, want anders zou je in het buitenland niet naar Pickx kunnen kijken, aangezien je daar op een ander netwerk zit.
Ik zal het asap testen op Telenet en Orange.
@martege laat het in ieder geval weten.
@leysfi Zoals telefonisch besproken. Groetjes Luc
Oeps! Ik bots onmiddellijk al op een eerste (niet onbelangrijke) “hindernis”: geen Pickx app in de Android Store. Ik ben dus aangewezen op streamen-only (Chromecast) naar onze Android TV’s.
Spijtig!
Bovendien vind ik op dit forum topics, waarin al jaren geleden om zo’n functionaliteit werd gevraagd, en ook over “spoedige” beterschap gesproken werd. Maar tot op vandaag blijkbaar zonder gevolg…
Dubbel spijtig!
Ik denk dat het bij een (kortstondige) test gaat blijven…
@leysfi Best eens op Proximus Pickx app zoeken..staat er wel in. Groetjes Luc
@leysfi Best eens op Proximus Pickx app zoeken..staat er wel in. Groetjes Luc
Ik denk niet dat het echt om een ontwikkelingsprobleem gaat, maar dat het gewoon een probleem is om overeenkomsten af te sluiten zoals dit gebeurd is met Apple voor Apple TV. Zoals Pat52 hier in één of ander bericht nog uitgelegd heeft.
Inderdaad, Maar bvb de V7 decoder is eigenlijk een Android 9 Pie met daarop een schil specifiek gemaakt voor Proximus, dus het verschil zit hem er in dat er middleware in de V7 Android box zit die niet beschikbaar is in een standaard Android TV, zonder deze middleware is het niet mogelijk de TV-versie van Pickx te draaien.
Ik heb een android tv van philips en de app van tv vlaanderen werkt daar perfect op en ben er zeer tevreden van voor de prijs van 14,95 per maand heb je dan ook de eleven pro league zenders en de andere eleven sportzenders inbegrepen in app tv basic. Ook inbegrepen zijn replay (7 dagen terug) en een aanbod van films en series (lionsgate+/canal+series)
Voor internet nog steeds tevreden proximus fiber klant.
Ook hier geen Proximus apps mogelijk op mijn (Samsung) TV.
Mijn vorige laptop had een DVD en die laptop hing ik regelmatig via HDMI aan onze televisie. Spijtig heeft mijn nieuwe laptop geen DVD meer. Desalnittemin, onze (gekochte) DVD(s heb ik op harde schijf en die kan ik op dezelfde wijze bekijken. Dit zou toch ook moeten lukken als je Pickx kijkt, want de televisie is dan maar zoveel als een extra beeldscherm Of kan je geen Pickx kijken op je laptop/PC/smartphone en het beeld casten naar je Android TV? (heb dit zelf nog niet geprobeerd)
Ook hier geen Proximus apps mogelijk op mijn (Samsung) TV.
Mijn vorige laptop had een DVD en die laptop hing ik regelmatig via HDMI aan onze televisie. Spijtig heeft mijn nieuwe laptop geen DVD meer. Desalnittemin, onze (gekochte) DVD(s heb ik op harde schijf en die kan ik op dezelfde wijze bekijken. Dit zou toch ook moeten lukken als je Pickx kijkt, want de televisie is dan maar zoveel als een extra beeldscherm Of kan je geen Pickx kijken op je laptop/PC/smartphone en het beeld casten naar je Android TV? (heb dit zelf nog niet geprobeerd)
Ja, casten gaat altijd.
Probleem daarmee is: het belast je laptop/PC/smartphone/tablet, en dat voel je als je op dat device andere dingen wenst te doen of moet doen terwijl het aan het casten is. Bovendien verbreekt soms de verbinding om onverklaarbare redenen (wellicht discontinuïteiten in het wifi-netwerk), en moet je tussenkomen (familieleden/vrienden die dat moeten doen - bv. omdat jij er toevallig niet (meer) bent - moeten dan de beveiliging van je device - denk aan gezichtsherkenning of vingerafdruk - zien te omzeilen).
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.