Skip to main content

Voila, als ik het dus goed begrijp is het vanaf vandaag over & out voor het vastleggen van opnamen op lange termijn? Voor iedereen, ook de V5C decoders …? 

Was het te moeilijk om dat even van te voren ergens te melden? Ipv enkel een voldongen feit bij het aanzetten van de TV/Decoder vanmorgen? 

Inderdaad heb het → hier ook via het forum te weten gekomen al had ik wel een tijd het vermoeden aangezien TN ook al de lange termijn opnames teruggeschroefd had!


@Regulus Heb nog steeds ook een V5C decoder. Blijkt films die ik vorig jaar of daarvoor opgenomen heb beschikbaar tot 2025/2026 staan. Recente films dit jaar bij optie lange termijn zijn beschikbaar op harde schijf gezet zonder de datum erbij of nog kan aanpassen 🤔😉


Inderdaad heb het hier ook via het forum te weten gekomen al had ik wel een tijd het vermoeden aangezien TN ook al de lange termijn opnames teruggeschroefd had!

@Martin Als TN dit doet wil toch niet zeggen dat PX dit ook gaat doen. Zou dan al hoe wel goed zijn Copy/Paste. Datasim, verschil in zenders basispakket 🤔😉😂


nee dat is inderdaad niet altijd copy past, maar toen ze de V7 uitbrachten en dit niet meer mogelijk was vond ik het toch heel verdacht, enfin nu is het toch duidelijk geworden ;-) 


En de Pickx New app voor iPhone en iPad is dezelfde lay-out als de TelenetTV en ZiggoGo app. Dus Copy-Paste wat PX betreft 😉


Klopt, wij zagen ook pas gisteren voor de eerste keer deze boodschap 


TBI: Was op PX site blijkbaar toch Gepubliceerd op 17/05/2024 :

Wat verandert er voor jouw opnames (*)

  • Vanaf 11 juni 2024 bewaren we je opnames 60 dagen lang. Die serie die je wilde bingewatchen? Geen probleem, je hebt twee maanden de tijd!
  • Heb je opnames van vóór 11 juni om gedurende lange termijn te bewaren? Geen zorgen, die blijven beschikbaar tot 30 juni 2025. Check de ‘laatste kans’ rubriek en mis geen enkele opname.
  • Meer info hier

(*) Let op, dit geldt alleen voor de oude generatie TV Boxen.


@Martin Dit ook gevonden. Voor decoders met harde schijf veranderd er niets indien opnames via de harde schijf 😉

 


Wacht, WAT?

 

Verdorie, was er eens iets wat ik veel gebruikte. Dat valt mij dik tegen.😡 Wéér minder diensten voor hetzelfde geld. Van krimpflatie gesproken. En ik maar stoefen over de mogelijkheid tegen anderen. Zeker omdat dat nog de enige mogelijkheid was om iets permanent op DVD bij te houden. (Ik heb een familielid die af en toe op het nieuws komt, ik had al hun verschijningen opgenomen voor mijn opa. Zonde!)

 

Wanneer en waar zijn die aankondigingen geweest!? Ik heb niets gezien. De enige info die op dat Pickx info kanaal staat is dat BBC entertainment uit het paket ging en dat is nog van maart.

 

Dit soort zaken zouden ze wel mogen melden!

 

 

 

 


En VANDAAG krijg ik pas een bericht op de TV dat de lange termijn opnames verdwijnen! En zonder erbij te vermelden dat ik zelfs de opnames van vóór 11 juni niet meer op lange termijn kan zetten. Dat is echt de klanten voor een blok zetten.

 

Sorry, maar als communicatie vind ik dat een DIKKE NUL. En dat voor een telecombedrijf. Komaan jongens, diensten opdoeken is één ding, maar zorg tenminste dan dat de klanten weten wat ze mogen verwachten in plaats ze zo in de luren te leggen.

 

Ik ga nu behoorlijk wat missen waar ik op gerekend had op mijn gemak te zien.

 

Proximus, dit valt me zwaar tegen. Hoe slecht is me dat geregeld. Ik vraag me ten zeerste af of jullie nu ook maar één voordeel hebben tegenover de concurrentie?


Ik zag zonet de melding, viel ook uit de lucht.
Zeer spijtig, ik hield altijd enkele van mijn favoriete films in lange termijn optie. 


Is het mogelijk om een externe harde schijf aan te sluiten aan een V7 decoder om hierop opnames op te slaan voor langer dan 60 dagen?


Vermoedelijk niet omdat ik verwacht dat je zo waarschijnlijk in problemen gaat komen met uitzend- en auteursrechten.


op de faktuur van april stond het vermeld dat het langer bewaren van de opnamen niet meer mogelijk was, 

ER stond

Vanaf 11 juni 2024 worde nieuwe opnames standaard 60 dagen bewaard.  Programma’s langer bewaren dan 60 dagen zal niet meer mogelijk zijn.  Opnames gemaakt voor 11 juni 2024 om langer dan 60 dagen te bewaren, blijven beschikbaar tot maximaal 30 juni 20125.  Niet tevreden? Je kan je abonnement op elk moment kosteloos opzeggen via Proximus+, proximus.be/opzeggen of via onze klantendienst

 

Dus het is wel op voorhand medegedeeld


Daarom dat ik dacht dat het een april grap was ;-)


Reageer