Skip to main content

Sinds 1 juni 2025 is er een krakend geluid in de klank van de TV. Decoder, modem herstart, alle kabels gecontroleerd. Helpdesk gecontroleerd en weer herstart en erase  decoder V7. 

Was even in orde, maar krakende klank is er nu weer ?

 

@FabBer is dit de klank via je TV die verbonden over HDMI-kabel rechtstreeks aan de V7 decoder?

Ik veronderstel dat je ook de HDMI kabel gebruikt die bij de V7 geleverd was en niet deze van vroegere oudere versies van decoders.

Tip: Noteer ook in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens, zodat PX moderatoren u vlotter kunnen helpen (als ze maandag terug langskomen). In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden i.v.m. je vraag indien u dit belangrijk acht.
Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meld het hier zodra dit gebeurd is.

 


Ja dat klopt. Ik gebruik de meegeleverde kabels.


  1. Heb je ook al eens een andere HDMI ingang van je TV genomen.
  2. En ook als dit niks oplost eens proberen door op je decoder “geen surround sound nooit gebruiken” in te stellen als volgt:
  •  Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “⚙️Instellingen toestel  “
              |- Apparaat voorkeuren
                  |- Weegave en geluid        
                      |- Geavanceerde geluidsinstellingen
                      |- Indeling Selecteren
                         |- Surround optie inschakelen via:
                         🔘 automatisch gerapporteerde indelingen gebruiken
                         🔘 geen surround sound nooit gebruiken

Of dan het gekraak gedaan is 

NB: Probeer altijd één zaak met een keer uit, bv eerst punt 1) en als dit niets oplost dan pas punt 2)  of in omgekeerde volgorde kan uiteraard ook ;-)


Dag Martin,

 

Bedankt voor de uitleg!

1) Andere HDMI uitgang : nog meer gekraak

2) Alle stappen  gevolgd en tot nu lijkt het goed te gaan. Duimen maar !

Is dit door die V7 en een mogelijke update ?

 

Ik houd je op de hoogte ! 


Na de laatste update zijn ze wel problemen gemeld in verband met HDMI CEC maar met krakend geluid nog geen meldingen gezien.
Als het nog voorvalt zou ik de HDMI kabel eens vervangen door een andere als je die hebt.


@HadewychT Hallo wanneer komt er een fix voor het CEC probleem op de tv box v7? want ik kan hier door mijn soundbar via eARC niet deftig gebruiken ! mvg Micheline 


@HadewychT Hallo Waarom antwoord u niet op mijn vraag? mvg 


@Necroslave84 
Omdat ​@HadewychT (zoals alle andere moderatoren) niet elke (werk)dag aanwezig is?
Haar laatste post (en dus ook aanwezigheid?)  is 3 dagen oud, jouw vraag 2.
Het is ook verlofperiode, misschien ….


Reageer