Skip to main content
Vraag

Kan opname niet afspelen.

• November 2, 2025
  • 48 reacties
  • 1636 Bekeken

Toon eerste bericht
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

48 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 19, 2025

@Guido B 

ik begrijp uw reactie maar ik denk dat u de kerk in het midden van het dorp moet trachten te houden. Historisch gezien zijn de PX medewerkers hier GEEN verlengstuk van de helpdesk (voor zover ik weet), ze waren er enkel voor de moderatie en het in goede banen leiden van het forum. De “fout” die ze gemaakt hebben dat ze ook getracht hebben om mensen te helpen die door de helpdesk het bos werden ingestuurd. Dat is nu IMHO compleet geëscaleerd door de incompetentie van de helpdesk die schijnbaar enkel dozen kan schuiven,  naar een soort instant klaagmuur waar door iedereen, ondergetekende incluis, instant oplossingen aangereikt willen zien. Let wel, ik praat niets goed maar op een bepaald moment is de opstapeling van eeuwig durende problemen zo groot geworden dat men zich afvraagt of er ooit nog een werkbare oplossing komt en of die de kosten voor de eindgebruiker waard is … 

PS op het form “userbase” waar ik sinds lang niet meer kom werden/worden de meer technische kanten van veel problemen aangekaart … soms interessante lectuur.. FWIW

Martin
  • November 19, 2025

@Guido B 

Historisch gezien zijn de PX medewerkers hier GEEN verlengstuk van de helpdesk (voor zover ik weet), ze waren er enkel voor de moderatie en het in goede banen leiden van het forum. De “fout” die ze gemaakt hebben dat ze ook getracht hebben om mensen te helpen die door de helpdesk het bos werden ingestuurd.

Is inderdaad wat hier ook eens gemeld werd, dat het een forum van Proximus gebruikers is (die kunnen  proberen om anderen verder te helpen), dus in feite geen echte Proximus helpdesk is.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • November 19, 2025

@Guido B Wij zijn wel degelijk op de hoogte van de problematiek en zijn ons uiterste best aan het doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Het probleem rond jouw opnames is dan ook doorgegeven.
@Regulus Ik heb jouw specifieke problemen met de opnames ook doorgegeven aan ons team dat daar mee bezig is. 

Wij kunnen helaas niet altijd alle problematische opnames terug plaatsen. Ook daar zijn we mee bezig.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 19, 2025

@DaisyS 

Dank u wel voor de interventie. Bij nader inzien is het waarschijnlijk dus niet mogelijk om terug te plaatsen wat al verdwenen is bij de “producent”? 

Martin
  • November 19, 2025

@DaisyS 

Dank u wel voor de interventie. Bij nader inzien is het waarschijnlijk dus niet mogelijk om terug te plaatsen wat al verdwenen is bij de “producent”? 

Wat ik hier vroeger al enkele keren als uitleg van PX medewerkers gelezen heb is dat die op een server bewaard worden gedurende 60 dagen, dus zou het nu moeten gedurende 90 dagen zijn, tenzij een PX moderator mij verbeterd. 
NB: Wat ook dikwijls gemeld werd is, dat als je per ongeluk ene zou gewist hebben ze ook niet meer terug geplaatst wordt, maar ik kan mij inbeelden dat er nog andere reden kunnen zijn waarom ze niet kunnen teruggeplaatst worden die ik toch niet ken.

• Apprentice
  • November 19, 2025

@Guido B 

ik begrijp uw reactie maar ik denk dat u de kerk in het midden van het dorp moet trachten te houden. Historisch gezien zijn de PX medewerkers hier GEEN verlengstuk van de helpdesk (voor zover ik weet), ze waren er enkel voor de moderatie en het in goede banen leiden van het forum. De “fout” die ze gemaakt hebben dat ze ook getracht hebben om mensen te helpen die door de helpdesk het bos werden ingestuurd. Dat is nu IMHO compleet geëscaleerd door de incompetentie van de helpdesk die schijnbaar enkel dozen kan schuiven,  naar een soort instant klaagmuur waar door iedereen, ondergetekende incluis, instant oplossingen aangereikt willen zien. Let wel, ik praat niets goed maar op een bepaald moment is de opstapeling van eeuwig durende problemen zo groot geworden dat men zich afvraagt of er ooit nog een werkbare oplossing komt en of die de kosten voor de eindgebruiker waard is … 

PS op het form “userbase” waar ik sinds lang niet meer kom werden/worden de meer technische kanten van veel problemen aangekaart … soms interessante lectuur.. FWIW

OK, dank voor de verduidelijking, ik heb het begrepen…
Een forum is blijkbaar een stukje in beslag genomen webruimte waar mensen hun problemen kunnen melden in de hoop dat andere mensen, al dan niet met dezelfde problemen, hen uit de nood zullen helpen niettegenstaande iedereen weet dat de oplossing eigenlijk enkel en alleen maar kan komen van het bedrijf aan wie elke maand ettelijke euro’s worden betaald voor een feilloos product en dito dienstverlening.
Jammer van het stukje webruimte...
Hierop antwoorden hoeft niet meer… hier stopt het voor mij

Oh ja @Martin, probeer eens om niet altijd op alles en iedereen te reageren maar laat ook ‘ns de persoon antwoorden aan wie de vraag gesteld wordt… Zo wordt de gebonden forumsoep misschien ooit nog ‘ns terug de heldere bouillon…

Martin
  • November 19, 2025

Dat was trouwens als antwoord aan Regulus ter bijkomende info wat er allemaal al door de PX moderatoren hierover gezegd geweest is in het verleden wat trouwens geen enkel belemmering is voor de PX moderatoren of zij de gelegenheid niet meer zouden gebruiken om nog met aanvullende/bijkomende recentere informatie te reageren op de vraag van Regulus.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 20, 2025

@DaisyS 

Wat ik hier vroeger al enkele keren als uitleg van PX medewerkers gelezen heb is dat die op een server bewaard worden gedurende 60 dagen, dus zou het nu moeten gedurende 90 dagen zijn, tenzij een PX moderator mij verbeterd. 
NB: Wat ook dikwijls gemeld werd is, dat als je per ongeluk ene zou gewist hebben ze ook niet meer terug geplaatst wordt, maar ik kan mij inbeelden dat er nog andere reden kunnen zijn waarom ze niet kunnen teruggeplaatst worden die ik toch niet ken.

Ik kan mij voorstellen dat als er wat fout gelopen is met de opslag op de server en de opname is bij het kanaal (na 7 dagen) niet meer beschikbaar, dat er dan wel een probleem is om nog een “recall” te doen? Of is dat te simpel? 😁😄

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 20, 2025

@Guido B 

OK, dank voor de verduidelijking, ik heb het begrepen…
Een forum is blijkbaar een stukje in beslag genomen webruimte waar mensen hun problemen kunnen melden in de hoop dat andere mensen, al dan niet met dezelfde problemen, hen uit de nood zullen helpen niettegenstaande iedereen weet dat de oplossing eigenlijk enkel en alleen maar kan komen van het bedrijf aan wie elke maand ettelijke euro’s worden betaald voor een feilloos product en dito dienstverlening.
Jammer van het stukje webruimte...
Hierop antwoorden hoeft niet meer… hier stopt het voor mij

Oh ja @Martin, probeer eens om niet altijd op alles en iedereen te reageren maar laat ook ‘ns de persoon antwoorden aan wie de vraag gesteld wordt… Zo wordt de gebonden forumsoep misschien ooit nog ‘ns terug de heldere bouillon…

Alhoewel we hier ver afdwalen:

Ik antwoord toch omdat uw perceptie FOUT is … dit forum was er initieel om gebruikers te laten helpen door andere gebruikers, net zoals Martin zegt. Brutaal gesteld: om sommige gebruikers er op te wijzen dat ze een handleiding konden downloaden en dat ze die dan ook nog konden lezen om hun eerste lijn problemen op te lossen … vanaf daar is het geescaleerd naar instant dienstverlening. Ik zou trouwens wel eens willen weten hoeveel mensen er hier door het archief zoeken naar oplossingen … Ik heb er zelf al dingen (terug)gevonden waardoor ik niemand anders moest lastigvallen!
Herhaal: ga eens kijken op “userbase” daar wordt nog veel meer tech info gegeven maar daar zit niemand van Proximus om iets “op te lossen” … 

PS Vreemd concept dat u meent te moeten bepalen wie antwoord/reageert op wie of wat gezegd wordt … ontgaat het concept van “gebruikersforum” u? forum

PS2: U kan altijd nog naar de helpdesk bellen en uw probleem aankaarten … 😁😫

Case closed.

• Apprentice
  • November 20, 2025

OK Begrepen
Veel plezier nog bij jullie dagelijks onderonsje...

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • November 21, 2025

@Guido B Ondanks dat ik zei dat het soms niet lukt, en dat je geen antwoord meer wou, om opnames terug te plaatsen zouden jouw problematisch opnames toch terug geplaatst moeten zijn en dus ook moeten werken.

@Regulus Ook voor jou zouden mijn collega’s het nodige hebben kunnen doen. Kan je dit eens even testen aub? 

@Martin En anderen die soms sneller antwoorden dan wij van Proximus uit kunnen doen! Dank u wel!! Fijn om te zien dat ook hier, in deze community, er nog altijd veel mensen zijn die mekaar met plezier uit de nood proberen te helpen!

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 23, 2025

snip

@Regulus Ook voor jou zouden mijn collega’s het nodige hebben kunnen doen. Kan je dit eens even testen aub? 

snip

Dank u wel voor de interventie maar zelfs na een clear cache en power cycle is er niets veranderd.

Aflevering 2 van “Alter Ego” op PLAY staat in de lijst maar kan niet bekeken worden.

Aflevering 5 van “Elixer” dd 10 november VRT is nergens te zien/vinden … (behalve dan op VRTMax)

• Rising star
  • November 25, 2025

technieker langst geweest op 18 nov  inderdaad vast gesteld ivm de opnames die niet afspeelbaar waren .

Heeft er foto van genomen voor de achterliggende dienst , heeft die gecontacteerd en had die aan de lijn maar z n gsm was plat .

Ging een mail krijgen dat het in orde was maar tot op heden nog steeds niet in orde .

enige waar ik wel mail van gehad heb is dat er effectief een probleem is en een wifi mail dat deze in order is zeker 10 min na dat hij vertrokken is .

• Apprentice
  • December 10, 2025

Ik heb hetzelfde probleem met die aflevering van Alter Ego.

• Rising star
  • December 11, 2025

Succes

je zult veel geduld moeten hebben .
hier nog steeds niet in orde , waardoor sommige afleveringen gewist zijn in tijd .

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • December 11, 2025

@Regulus Ik heb de 2de aflevering van Alter Ego nog eens verwijderd en terug toegevoegd. Elixir vind ik jammer genoeg niet terug om terug op je decoder te zetten. 

@Ivo_025 Ook bij u heb ik Alter Ego terug toegevoegd. 

@Proxibruges Kan je me de series of afleveringen doorgeven waarmee je problemen hebt ? Dan kan ik dit ook voor u nakijken. 

• Apprentice
  • December 11, 2025

@HadewychT  : bedankt voor het terugzetten van Alter Ego maar het is eigenlijk de verkeerde aflevering. Maar het is inderdaad ook zeer verwarrend. Aflevering 1 is S1E02 en aflevering 2 S1E03. Dus daar zit ook iets fout. Vanaf Aflevering 3 lijkt het wel juist te zijn. Hoedanook, heb ik ondertussen de aflevering via de Play app kunnen bekijken. Dus terugzetten hoeft niet meer. Toch bedankt voor de assistentie.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • December 15, 2025

@Ivo_025 Dat is inderdaad verwarrend. Fijn dat je ze ondertussen toch hebt kunnen zien. 

Ik heb ondertussen nog eens geïnformeerd bij een verantwoordelijke. Zij liet me weten dat er in januari een bugfix zal gebeuren waarmee het probleem opgelost zal worden van de ontbrekende episodes in een serieopname.

Ook de oorzaak van het probleem waarbij opnames niet afspeelbaar zijn, is gevonden. We zijn volop bezig om daar dan ook een oplossing voor te kunnen bieden. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • December 15, 2025

@Regulus Ik heb de 2de aflevering van Alter Ego nog eens verwijderd en terug toegevoegd. Elixir vind ik jammer genoeg niet terug om terug op je decoder te zetten. 

@Ivo_025 Ook bij u heb ik Alter Ego terug toegevoegd. 

@Proxibruges Kan je me de series of afleveringen doorgeven waarmee je problemen hebt ? Dan kan ik dit ook voor u nakijken. 

Bedankt voorval de moeite maar het zet geen zoden aan de dijk. Aflevering twee kan niet bekeken worden, zoals hier ook aangehaald door een andere gebruiker. Tevens is de omschrijving van afleveringen, in het algemeen, een compleet zootje! 
er is trouwens, zo lijkt het wel nog iets veranderd. Afleveringen die op TV niet konden bekeken worden, konden wel op een ander Pickx medium bekeken worden, bvb laptop of tablet, dat gaat nu dus ook niet meer!

Ondertussen heb ik ook gezien dat aflevering 4 van “In s’hemelsnaam” (klooster van Brecht) ook niet kan bekeken worden.Dan maar op VRT uitgekeken!

Moet men nu elke opgenomen reeks asap gaan checken of:

1. de opname van een aflevering gebeurd is
  2. de opname wel degelijk te bekijken valt!

Ik heb nu dus uit pure armoede, accounts aangemaakt op de apps VRTMAX, VTMGO en GOPLAY, kwestie van damage control .. 

Mutlie
  • December 15, 2025

@Regulus 

[….]

Moet men nu elke opgenomen reeks asap gaan checken of:

1. de opname van een aflevering gebeurd is
  2. de opname wel degelijk te bekijken valt!

Ik heb nu dus uit pure armoede, accounts aangemaakt op de apps VRTMAX, VTMGO en GOPLAY, kwestie van damage control .. 

Als je mijn posts over dit onderwerp naleest zijn de antwoorden ja, ja, en hier idem.

Alhoewel - eerlijk is eerlijk - deze problemen  de laatste tijd minder voorvallen kunnen we maar beter niet op het het systeem betrouwen.

Recent nog meegemaakt met de serie NYPD Blue dat de serieopnames werden onderbroken. De enige reden die we kunnen bedenken is het tijdstip van uitzending, gewijzigd van namiddag naar nacht uitzending.
Alleen raar dat daarvoor en daarna er 5 afleveringen per week waren/zijn, elke werkdag, te beginnen met dinsdagnacht, gevolgd door dinsdag namiddag, woensdag namiddag donderdag namiddag en vrijdag namiddag. Alles werd opgenomen. Gedurende één week had VTM de wijsheid (?) om de namiddag uitzendingen te schrappen en die ‘s nachts uit te zenden. Gevolg: geen opname meer. De week erop werd de programmatie terug normaal, en werden de opnames weer vanzelf gepland. Zal waarschijnlijk zijn oorzaak vinden bij VTM (wel of geen signaal of code toevoegen dat de opname regelt) maar toch .
We hebben de nachtuitzendingen ook zelf terug gepland. daardoor hebben we  geen enkele  opname gemist, en ze waren alle te bekijken zonder probleem.
Maar we controleren nog wel elke dag veiligheidshalve de planning dat wel. De laatste keer dat we dat toevallig niet deden waren geplande opnames ook niet gebeurd. 

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • December 17, 2025

@Regulus ​@Mutlie We zijn er volop mee bezig om het zo snel mogelijk op te lossen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • December 17, 2025

@Mutlie 

ik heb uw Posts grondig doorgelezen idd, zelfde probleem … maar er is niets dat zo nutteloos is als een digitaal systeem dat onbetrouwbaar werkt, stel u maar voor dat uw laptop random gaat hallucineren? 😁🤪

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • December 17, 2025

@DaisyS 

Dank u, er is nog werk op de plank, want de “afgebeten” eindgeneriek dwaalt ook nog verder door de opnamen … en de curieuze maar compleet inconsistente benamingen van afleveringen binnen een serie verdient ook enige aandacht ..