Vraag

Kan niet inloggen via TV-aanbieder Proximus in iOS

  • 10 August 2023
  • 6 reacties
  • 144 Bekeken

Sinds een 5-tal dagen werken de iOS apps niet meer op mijn Apple TV, iPad en iPhone. Telkens komt het iOS inlogscherm (het witte scherm van iOS zelf dat gelinkt is aan de functie TV-aanbieder van iOS om de login te delen over verschillende apparaten en apps). Wanneer ik de (juiste) login ingeef, dan verschijnt het zelfde scherm na enkele seconden opnieuw. Geef ik een foute login, dan krijg ik een melding dat de login fout is, dus de correctheid van de inloggegevens wordt wel gecontroleerd.

Na dagen van prutsen, herinstalleren en contacteren van de helpdesk, kwam ik er op uit, dat als ik die iOS functie uitschakel, dat er dan een ander login scherm komt (het paarse van Proximus Pickx zelf), en dan kan ik plots wel inloggen.

Helaas zijn de problemen nog niet helemaal van de baan, omdat ik ook dan nog enkele keren uit de app werd uitgelogd, en dat witte inlogscherm van iOS terug kwam.

Waarom kan ik niet meer inloggen met de functie TV-aanbieder van iOS? Hoe dit te verhelpen?

 

6 reacties

Ter info: Ik lees hier juist heel vaak als er problemen zijn met pickx op iOs toestellen dat juist door de de TV aanbieder niet in te geven het probleem daarmee opgelost is.

zei bv hier : pickx op smartphone werkt niet meer? | Proximus Forum

Reputatie 3

Ik kon ook niet meer op deze manier inloggen. App opnieuw geïnstalleerd en niet meer via de “tv aanbieder” geprobeerd. Nu gelukt. Waarom dit via de tv aanbieder niet meer werkt is mij ook een raadsel. Zonder deze tips was ik hier niet opgekomen. Bedankt hiervoor. 

En op hun site maken ze er ook al geen melding van:

Niets laadt wanneer je de nieuwe app start of het duurt te lang

  1. Sluit de app en start deze opnieuw op.
  2. Is het niet beter? Controleer in de Play Store of App Store of de app niet moet worden bijgewerkt.
  3. Blijft het probleem bestaan? Start je toestel opnieuw op.
  4. Werkt het nog steeds niet? Verwijder de app en installeer deze opnieuw.
Badge

De Apple functie “TV aanbieder” werkt nog altijd niet. Voor zover ik weet, is het wel nog de bedoeling dat dit ondersteund wordt. Wordt hier door Proximus naar gekeken om dit weer werkend te krijgen? Of is deze functie afgevoerd, maar is dit nog niet gecommuniceerd? Levert erg veel problemen en verwarring op bij mensen met Ipads, Iphones en AppleTV toestellen. Communicatie zou welkom zijn. 

Reputatie 6
Badge +2

Op mijn ipad is er gisteren wel versie 16.6 van het OS binnen gekomen. Pickx werkte daarvoor en ook daarna.

Reputatie 7
Badge +5

@Steven_01 Helaas is dit een gekend probleem met Apple toestellen. Dit is iets vanuit Apple wat voor problemen zorgt. Voorlopig is het de tv aanbieder uitschakelen.

Reageer