Beantwoord

Kan niet casten naar Android TV decoder

  • 4 January 2021
  • 2 reacties
  • 341 Bekeken

Beste allemaal.
Verleden week ben ik Proximus klant geworden en is de technicus hier alles komen installeren. Er werden twee Android TV decoders geïnstalleerd.
Mijn modem staat in de kelder opgesteld waardoor ik nauwelijks wifi ontving in het huis. Gelukkig houd ik nog een draadloze router als accespoint geconfigureerd, dus dat was niet zo’n probleem. Van mijn  gsm casten naar de Android tv decoders lukte dan ook vlekkeloos.

Helaas heeft die router ondertussen de geest gegeven en heb ik vandaag enkele nieuwe accesspoints geïnstalleerd doorheen de woning. Ze zenden allen hetzelfde SSID uit zodat mijn mobiele toestellen overal doorheen de woning en in de tuin probleemloos verbinding kunnen maken. Dit werkt allemaal precies zoals verwacht, maar…

Sinds ik die nieuwe accesspoints heb geïnstalleerd merk ik dat ik vanuit geen enkele app meer kan casten naar de Android TV decoders. Ze worden niet meer gevonden als apparaten om naar te casten. Ik vermoed dat één en ander te maken heeft met het gegeven dat deze accesspoint een ander SSID uitzenden dan de router (ingesteld als AP) waarmee eerst de verbinding was opgezet. Helaas vind ik nergens iets terug waarmee ik deze situatie kan rechtzetten.

Iemand enig idee hoe ik dit opgelost krijg. Een reset van de Android TV decoders heb ik nog niet geprobeerd, ik wil eerst even checken als ik geen andere - voor de hand liggende - oplossingen over het hoofd zie.

icon

Beste antwoord door johnyM 4 January 2021, 22:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Never mind, heb de oorzaak van het probleem kunnen vinden.
Via de instellingen van de modem heb ik er voor gezorgd dat ook de modem dezelfde SSID uitzend als al mijn access points en hetzelfde wachtwoord vereist. Dit bleek voldoende te zijn om terug op de Android TV decoders te kunnen casten.
Bijkomend voordeel, nu heb ik ook automatisch wifi in mijn kelder zonder dat ik van netwerk moet switchen ;-)

Moest het zijn dat je vaststelt dat die SSID naam die je zelf ingesteld hebt van de BBOX moest terug veranderen bvb als Prox iets pusht naar de bbox zou je in de plaats  in de acces point de default SSID naam kunnen geven van de bbox, enfin je doet er uiteraard mee wat zelf best vindt.