Skip to main content

Hallo,

Als inwoner van de gemeente Tessenderlo heb ik al jaar en dag 3 regionale zenders ter beschikking, namelijk TV Limburg (10), RobTV (181) en RTV (182). 

Dit is logisch want onze gemeente maakt deel uit van het 3 provinciëpunt, waarbij Limburg, Vlaams Brabant en de Antwerpse Kempen aan elkaar grenzen.

Een tweetal weken geleden heb ik een decoder V7 update binnengekregen en ben ik blijkbaar door Proximus op het nieuwe TV platform overgezet geweest.

Maar de regionale zenders RobTV en RTV zijn verdwenen in mijn zenderlijst.  En dat is zeer jammer, want ik ben een trouwe kijker van beide.

Waarom zijn deze voor mij uit het aanbod opeens geschrapt, hoewel ik deze al vele jaren heb kunnen ontvangen?  Abonnementsprijzen worden verhoogd, maar het aanbod wordt verminderd.  Daar heb ik wel een probleem mee!

Groeten, Joris

Tegenwoordig , toch al sinds een drietal jaren, wordt bij Proximus één en slechts één regionale zender toegewezen op basis van de postcode van de klant.  Ik zou eens proberen via internet, je weet maar nooit. 

BV RobTV zou je kunnen casten naar je V7 decoder aangezien de v7 een ingebouwde google cast heeft.

Waar kan ik ROBtv bekijken? | ROBtv → klik op  “Live”

Bij RTV zal het net het zelfde zijn maar moet je u eerst registreren 

Livestream | RTV

@zombiemann 

Bij de nieuwe software is, in tegenstelling tot de vorige de regionale zender gebaseerd op je aansluitpunt. 

Hierdoor kan er nog maar één regionale zender beschikbaar gesteld worden.

Via het internet kan sowieso alle regionale zenders live bekijken.

Geert

@GeertC Bedoel je met aansluitpunt de postcode? want dit was een antwoord van een PX een tijd geleden.

@Martin 

niet via de postcode, het aansluitpunt bij de config./opbouw van het dtv profiel.

Geert

@GeertC Bedankt voor de toelichting.

@GeertC moet je tegenspreken dat elke regionale zender live te bekijken is via internet, 

momenteel is er geen AVS livestream actief, ik krijg geen beeld te zien, vroeger hadden die dat ook niet, 

dus vrees ervoor dat die wel een werkende hebben.

@Master-magic

kan dit dan niet via  Livestream | AVS , na registreren/aanmelden weliswaar ? en dan chromecasten rechtstreeks naar je V7 decoder bv ? ( ik heb me niet geregistreerd, dus niet uitgetest)

@Martin  ik kan op de pc en MacBook niks live zien, werkt niet.

denk dat er daar een probleem is met de live stream.

ben geregistreerd en ingelogd, kan wel terug kijken naar aparte reportage’s uit het nieuws en Gentse feesten dingen, maar live kijken lukt niet.

@GeertC als dit wordt veroorzaakt door nieuwe software, wil dat toch zeggen dat de oude software beter is... je zou denken dat je er met nieuwe software op vooruit zou gaan en minstens alle features van de oude kan ondersteunen, maar dan zijn ze in dit geval toch vergeten deze feature te implementeren.

In dit tijdperk van digitalisering zou je toch ook verwachten dat het aanbod zonder problemen uitgebreid kan worden, en dat regionale zenders a la carte ter beschikking gesteld kunnen worden.

Als we straks alles maar moeten casten, dan kunnen we evengoed die dure decoder buiten gooien.

@zombiemann  dit is ook een groot deel van de overeenkomst van de regionale onder elkaar om geen reclame gelden van elkaar af te snoepen, 

bij Telenet komt dit normaal ook niet voor als je niet op een grensgebied woont van 2 regionale zenders.

wat Proximus deed was in feite al fout.

Reageer